En anhörigs brev
Att vara anhörig till någon med psykisk ohälsa är tufft. Med ett år fyllt av oro, sorg och hopp kände jag mig tvungen berätta för föräldrarna till barnen på skolan där jag arbetar. Efteråt kändes det skönt och befriande... nu var jag mindre ensam.
Jag ska gå ner 45 kilo på två år
"Banta" är ett ord med dålig klang. Det är lätt att associera med svält, späkning och uppoffring. Många menar att man inte ska banta, utan skaffa sig en sundare livsstil med mer motion och nyttigare mat. Men för mig är det samma sak.
Politiker har hellre fel tillsammans än rätt i ensamhet
Det politiska etablissemanget har kommit överens. Varje misstanke är tabu. Svenska politiker vågar inte ta in några som helst skrämmande fakta.
Elvis och Vladimir - deras liv flöt parallellt
"Liksom till Graceland i Memphis så vallfärdas folk till den kyrkogård i Moskva där Vysostskij ligger begraven, med sitt monument och alla blommor. Det är fortfarande, 30 år efter hans död, kö till graven."
De fruktansvärda händelserna på Godsmagasinet
De ägde rum hemma på järnvägsstationen då jag var 5-10 år gammal.
Maybe there is a God above
Två och ett halvt år senare vill jag fortfarande döda aset som tog min kropp med våld.
Är Kuba en ditktatur?
Jag sympatiserar fortfarande med Kuba men det är tyvärr inte någon demokrati.
