| Inlägg #141: Postat: 2011-04-23 19:47:00 | |
|
sunnyb |
A 131 Nej jag kan inte heller tänka mig någonting sådant.Gör man det är det nog missbruk eller annat med i bilden? Även betald sex ska ske i bra miljöer o jag skulle personligen aldrig gå i säng med någon son inte använder min duch först."Suga av" folk sägger du:det låter kyligt.Ska man vara så intim bör man tycka mycket, mycket om sin partner även om han betalar för det.Men för atta jag inte vill l göra vissa saker behöver jag ju inte spotta på dem som gör det.Jag vet inte vilka skäl de har.Jag är ju ateist så heligt håller jag varken vårt behov av mat,sömn eller sex:bara naturligt.Kärlek o sex är inte samma sak även om man som regel har bra sex med den man älskar.Dock inte alltid:jag vet många som älskar sin livskamrat men önskar andra sexuella äventyr som partern inte gillar.Då står man iför ett val:att avstå från sitt livs kärlek o kanske bryta uppp ifrån familjen eller skaffa det där andra hos någon som gillar det.För man har bara ett liv o jag tror inte på att avstå ifrån någonting så fundamentalt som ett bra kompplett sexliv.Men man bör ju tala med sin partner:att gå bakom ryggen skulle jag aldrig orka.Då har ju även partnern ett val.
|
| Inlägg #142: Postat: 2011-04-23 19:49:00 | |
|
sunnyb |
CMO 135 Där satte du huvudet på spiken.
|
| Inlägg #143: Postat: 2011-04-23 19:58:00 | |
|
sunnyb |
Inger 139 Självklart har många i vårt samhälle svårt att förstå sig på den nöd du beskriver.Jag skulle sälja både njurar o annat om det gällde mat åt mina barn.Kunde jag sona min försummelse vid min dotters död så att hon fick leva sitt liv färdigt skulle jag självklart dö om det kunde rädda henne nu.Min debut som strippa gjode jag efter hennes död men bestämmde mig då för att arbeta i detta lönsamma yrke om jag fick nya barn så att de skule få en bättre framtid än den jag hade. Jordens enda chans är födeslsekontroll.Vi är redann 3 gånger flera än vi borde .Önskade barn säljs inte till pedofiler.
|
| Inlägg #144: Postat: 2011-04-23 20:11:00 | |
|
sunnyb |
Inger 140 Det finns så mycket skrivet i ämnet:3 bra doktorsavhandlingar av Johan Frykman,Thomas Söderberg o Susanne Dodilett nu senast .Jag har skrivit flera artiklar själv på Sourze i ämnet .En stark fackförening typ Röda tråden i Amsterdam o Hydra i Berlin håller borta koppleriet,ger hororna skydd via larmknapp emot "fel" kunder,ger juridiska råd o skatteråd så att de inte står utanför samhällets försäkringar.De har läkare som gör tester o de plockar genast bort minderåriga o traffickingoffer så fort någon larmar.O det gör tjejerna o de killar som oxå är medlemmar o fnaskar
Vill de byra yrke behöver de inte vara egendomslösa i 10 år som här utan de kan utan rädsla för falska sköntaxeringar skaffa en liten butik eller vad det nu kan vara.De behöver inte låta sig utpressas av korrupta poliser o höjdare i samhället som hotar att ta deras barn ifrån dem om de inte utför vissa saker o de slipper leva ett dubbelliv.Att ta upp hela aspekten här går inte för det blir en hel bok.Missbruk är en separat fråga för det finns överallat.Men de som går på gatan enbart för tat finansiera sitt missbruk ska inte ,som nu,får köa i flera år till behandling.Jag tror att alla inser att en drogmissbrukare inte riktigt vet vad hon/han vill eller har något val. |
| Inlägg #145: Postat: 2011-04-24 04:00:00 | |
|
Aguirre |
CMO "Vid vilken årsinkomst mister man rätten till självbestämmande och blir satt under A-Gurras välvilliga förmyndarskap?"....jag har aldrig hävdat att de är de som ev. säljer organ eller sex det är fel på...jag kan förstå människor som gör så i bizzarra situationer. Vad jag däremot inte kan förstå är att CMO försvarar en ordning där några önskar sälja organ och sex. Det är inte folk som skall omyndigförklaras..det är systemet som låter folk hamna i situationer där sex och njurförsäljning ter sig realistiska.Däremot har jag rejält låga tankar om de som köper organ och sex...och mycket svårare att begripa mig på hur deras inre är funtat.Kanske kan det bero på att jag upplevt äkta kärlek sedan tidiga år..och senare i livet i massor...jag är lyckligt lottad.Så du behöver inte oroa dig för att jag skall inskränka "friheten" för dig att skaffa njurar och fitta CMO...jag vill bara ha en hyfsat jämlik värld där ingen känner sig manad att sälja den till dig.
|
| Inlägg #146: Postat: 2011-04-24 04:33:00 | |
|
Aguirre |
sunnyb..."så heligt håller jag varken vårt behov av mat,sömn eller sex:bara naturligt"...jag förstår vad du menar ...men jag delar inte din uppfattning...mat kan man öppna resturanger för,sömn kan man ha hotell för,...men att se sex så åtskilt från kärlek som du gör, så att du menar att det är lika ok med bordeller..jag menar att kroppslig intimitet,erotik med nån som man inte tycker mycket om..eller rent av älskar...för vuxna människor är ett självdestruktivt substitut för alla inblandade...köparen och säljaren...jag tror helt enkelt inte att nån av dem mår bra av det...det baserar jag "bara på det jag känner" när jag pratat med karlar som tagit hit thailändskor,åker till Reeperbahn, eller torskar på i Brasilien....jag kan faktiskt inte sätta fingret intellektuellt på vad det är...men jag känner en djup klyfta mellan dessa och "vanligt" fungerande män och kvinnor...nåt viktigt fattas dem...jag tror att det har att göra med förmåga till empati och kärlek...men detta "vet" jag inte jag känner det...och jag vet inte vad som skulle få mig att känna annorlunda...jag kan inte känna torskens känslor eller brist därpå...inte horans heller...Men jag tycker mig märka att känslan är ömsesidig..det är nåt hos mig som dom inte heller förstår...utan känner..Jag skulle vilja att man kunde byta känsloliv med varann en liten stund...det kanske skulle ge en del
|
| Inlägg #147: Postat: 2011-04-25 02:25:00 | |
|
Aguirre |
sunnyb...snackade faktiskt med en fältassistent som jobbat med prostitution.....han höll med...jojo..visst skiljer det sig nåt i känslolivet...men jag vet inte heller exakt vad det är...sa han...kan det ligga nåt i det ?
|
| Inlägg #148: Postat: 2011-04-25 08:11:00 | |
|
Inger Olsson |
Sunny: Susanne Dodilett vill legalisera prostitution som yrke. Men hur definierar man ett yrke? En "uppochnervänd sparbössa"? ///
I Tyskland ang. Reeperbahn, så var det faderns uppgift att ta sin son med dit för att denne skulle "bli av med svendomen", som det hette. I tron att sonen skulle slippa skämmas, uppfattas som "erfaren", inför den som senare skulle bli hans käresta och svärdotter... Sonen gick alltså inte till den legaliserade Reeperbahn för att tillfredsställa horan sexuellt. Varken fadern eller sonen såg henne eller brydde sig ens om hennes namn. Föraktfullt använde man henne som en uppochnervänd sparbössa... /// Reeperbahn är även ett turistställe för par idag. Där kan de flanera och känna sig "bättre" som människor när de studerar dessa prostituerade. Tja, kallar man det ett yrke så... /// Om däremot lokalvårdaren inte finns på sjukhuset så kan och bör man stänga det. Släcker man t ex ner Reeperbahn kan jag inte tänka mig att "fallet" blev så stort. |
| Inlägg #149: Postat: 2011-04-25 09:14:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. Så som du beskriver de prostituerade i bl a #144 verkar de vara högst outbildade och som lever i total utanförskap. /// De måste ju ha ett fack för att klara av vad de ska göra med pengarna, hålla bort "hallicken" ! samt läkare som gör bl a tester för frivilligt skulle de inte gå till läkaren?/// Sen det där med missbruk... De flesta som övht missbrukar tar nervlugnande och smärtstillande. Inte så sällan på recept alltså. Nej, missbruk är inte en separat fråga i just detta sammanhang. Du kan inbilla andra men inte mig i a f. Har den prostituerade inte missbruk sen tidigare kommer den förr eller senare att hamna i det. Att ständigt hämnas gamla oförrätter på torskarna är även d e t ett missbruk och som kan ge några sekunders "lycka" men den illusionen kommer även att spricka. /// Har upptäckt att de som förespråkar och inte så sällan idealiserar prostitution använder själva negativa värdeladdade ord som "fnaskar" och att de är "lössläppta"...???
|
| Inlägg #150: Postat: 2011-04-25 20:03:00 | |
|
CMO |
#145 A-Gurra, om det skulle finnas någon som är beredd att sälja en njure eller att prostituera sig i ett hypotetiskt egalitärt eller ett hyfsat jämlikt samhälle kan vi bara gissa om, jag ser ingen anledning att tro att den typen av transaktioner skulle försvinna. Jag ser inte heller något berättigande i att hålla människor som gisslan i väntan på Utopia. Människor befinner sig de facto i vissa situationer, att ta ifrån dem ett val som de ser som mindre dåligt än andra alternativ anser jag inte vara en god eller empatisk gärning. Att se en situation som den är, är för övrigt inte det samma som att ”försvara” en rådande ordning. Vad gäller möjligheten att sälja en njure finns det många som redan nu av filosofiska skäl donerar en njure inte bara till släktingar utan till helt okända människor. De anser uppenbarligen inte själva att det skulle innebära någon orimlig risk eller lidande för dem. De flesta anser nog att dessa donatorer gör en berömvärd handling i och de flesta anser nog inte heller att det skulle vara omoraliskt att ta emot en njure från en sådan frivillig donator. Varför det skulle förändras och vändas till något skamligt om man gav en skaplig ersättning till personen som avstår en njure har varken du eller någon annan förklarat. I stället knåpar du i vanlig ordning ihop en massa halmgubbar där du för in våld och övergrepp i ekvationen, och dessutom som för att ytterligare belysa din brist på hållbara argument ägnar du dig åt grövsta sortens ad hominem och försöker utmåla mig som moraliskt förfallen. Att det skulle vara ett överskott på kärlek som gjort dig så intelektuellt enkelspårig, intolerant och fördömmande tvivlar jag starkt på.
|
| Inlägg #151: Postat: 2011-04-25 20:11:00 | |
|
CMO |
Hmmmm .... "It is usually futile to try to talk facts and analysis to people who are enjoying a sense of moral superiority in their ignorance." — Thomas Sowell
|
| Inlägg #152: Postat: 2011-04-25 23:21:00 | |
|
sunnyb |
A 147 148 Det är bra att du aldrig känt av den ensamma vanmakt som många människor känner. I Stockholm är 50 ensamhushåll.
Den som köper sex förväntar sig även ömhet,kramar o ett lyssnande öra. Jag ska beskriva 2 av mina stamkunder för dig. I1H.Kom gråtande in på klubben o vile tala med mig efter dansen.Han var 80 o hade varit gift sedan 60 år med samma kvinna o aldrig haft någon annan.När hon plötsligt gick bort i en snabb cancersjukdom kände han sig helt vilsen i sin ensamhet.Vi fick nästan 6 bra år tillsamamns,en gång i veckan .Under svampsäsången på måndagar för det jag plockat under helgen examinerade han åt mig efter gosestunden i sängen.Han var svampexpert.Jag fick ärva hans svampbok!Vad jag grät när han dog. Kund 2B Ung man på 30 som vistats på långvården i 6 år efter en svår brand som tog hela hans familj.Han överlevde men måste ta sig till mig med hjälp av färdtjänst.Hans sönderbrända ansikte var säkert nog för att skrämma bort andra förutom att han satt i rullstol.Även vi fick flera bra år.Jag kände skuld när jag bytte yrke.O du:skippa assistenternas skitsnack:de för en ful propaganda emot alla sexarbetare här i Sverige.Tala med dem det gäller i stället. |
| Inlägg #153: Postat: 2011-04-25 23:30:00 | |
|
sunnyb |
Inger:Ett yrke ger dig tillträde till det samhälle där du lever.Utan fackföreningar hade nog inte arbetarrörelsen kommit så långt i början av förra seklet? När vi ändå måste betala SKATT SKA VI SJÄLVKLART HA TILLGÅNG TILL SJUKERSÄTTNING O PENSION SOM ALLA ANDRA SOM ARBETAR.Vi måste få rätt att bo i någon lägenhet o att behålla våra barn.
Eftersom vi ännu inte fått det behövs föreningar mera än någonsin. Jag har under mina aktiva år o även under alla år efteråt mött 100 tals sexarbetare o de flesta är absolut inga missbrukare.Många av den pluggar ju samtidigt så de är väldigt klara i skallen.Att ta en drink när man arbetar är förbjudet på klubbarna:så även på den jag drev.Då kan man ta emot en kund man inte borde. O nej:inte ens den horan som sitter i riksdagen i dag har några drogproblem: |
| Inlägg #154: Postat: 2011-04-25 23:38:00 | |
|
sunnyb |
CMO Om flera säljer eller ger bort njurar räddar man ju liv. Jag är ju sjuk men just njurarna är ok men tanken att någon av barnen eller barnbarnen kunde behöva dem har fått mig att behålla dem.Däremot ska hela kroppen till vetenskapen efter min död.Då kan man hjälpa kärl/hjärtsjuka o andra med grav artros via forskning.Jag får inte ens ge blod:förut på grund av mina medeciner men nu även av åldersskäl.Annars är jag varm anhängare av detta o gav blod under hela min ungdom.
|
| Inlägg #155: Postat: 2011-04-26 01:49:00 | |
|
Aguirre |
CMO...vad blandar du in frivilligt givande för...jag har själv satt min kropp till donation så det är ok...du försöker blanda bort begreppen...Du vill ha ett samhälle där folk har anledning att sälja sitt kön och organ...du säger att det är faktiskt så det ser ut !...Jag vill ha bort det...jag vill inte se ett sånt samhälle....du gottar dig i det...i denna fråga som i alla andra som gäller det rådande systemet, så vill du ha det.Du är antingen dum eller ond eller båda delarna.
|
| Inlägg #156: Postat: 2011-04-26 01:54:00 | |
|
Aguirre |
sunnyb...man kan inte undgå att gripas av de livsödena..och kanske t.o.m. tycka det var bra att det fanns nån som gjorde ditt "jobb"..men menar du verkligen att det är den sanna bilden av prostitutionen i allmänhet....eller bara de lyckliga stunderna i din verksamhet ? Skulle jag tro att det var så prostitution såg ut skulle den ingå i sjukvården.
|
| Inlägg #157: Postat: 2011-04-26 02:32:00 | |
|
CMO |
#155 Uppenbarligen är du för dum eller för lat eller båda dera för att komma med någon mer genomtänkt argument än "jag vill inte ha". Så vi avslutar där. Se för övrigt #151.
|
| Inlägg #158: Postat: 2011-04-26 03:47:00 | |
|
Aguirre |
#157 Och du vill inbilla oss att nån säljer sin njure i ett "egalitärt" samhälle...är man välvillig ger man bort njuren...är man i ekonomisk nöd säljer man den. Varför inte vara så rak då att du säger att du vill ha ett samhälle där du kan köpa organ av fattiga ? och ang #151 ..du vill få det till att det är nåt moraliskt helt ok...och du kallar bristen på fri marknad av organ, förmyndande. CMO har pengarna indierna har organen...det är många rika USA-vrak som reser dit...och så skall det vara för så är det.Det resonemanget går att tillämpa på alla moraliska brott.
|
| Inlägg #159: Postat: 2011-04-26 14:56:00 | |
|
CMO |
#158 Plattityder, och trams, som vanligt. Spring och lek med twoofer kompisar istället, jag har tappat intresset.
|
| Inlägg #160: Postat: 2011-04-26 23:28:00 | |
|
sunnyb |
A 156 Jag anser att den i bland borde ingå i sjukvården som i Danmark
NU var jag ju strippa o egen företagare o kunde välja ut de kunder jag kunde ge lite mera än bara stripp o posering.Jag känner mycket för de gamla,även då jag själv var ung,så det blev ofta de äldsta kunderna jag valde.O de med handikapp.Men jag hade ju olika :många unga pojkar var lite blyga när de skulle göra sin sexdebut o rädda att göra bort sig så några oskulder har jag tagit:Annars var det ju helt vanliga män.Tyckte jag inte om dem så avstod jag.Så arbetar de andra i branchen oxå utom de krakar som är missbrukare men det är en annan debatt.Min bästa väninna som ännu är i livet är en del äldre än jag men har arbetat med prostitution i 60 år nu i år.Nu har hon stor hjälp av de stamkunder sedan kanske 30 år när hon är gammal o trött o behöver hjälp med tunga saker.En kom o flyttade ut hennes sommarhus åt henne när hon inte orkade ha den kvar.En annan fixade i ordning bilen o sålde.De kör jord o blommor när hon ska till sin koloni. O de yngre bidrar med sexet:var tror du att en singelkvinna på 75 får så mycket unga partners annars? De flesta pensionärstanter sitter nog rätt ensamma är jag rädd men med hennes jobb slipper hon det. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.