Extremsex och statsfeminism prackas på våra barn

Showing page 14 of 16: 4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Inlägg #261: Postat: 2011-05-13 19:40:00
Bizon
Forts/ --- Huruvida man i sånna sammanhang pratar ungdomsspråk eller ej tror jag är mindre viktigt – det viktiga är att du pratar ett språk som du känner dej bekväm med. Auktoritet tror jag också är mindre viktigt än förmågan att bejaka dialog och det öppna samtalet, lyssnandet och att det du säger är ärligt förankrat hos dej själv och att du även är öppen med din egen osäkerhet – att man ska vara vuxen är även mindre viktigt än att vara vuxen uppgiften oavsett vad det handlar om,,, så även att du tillåter folk växa med uppgiften. --- Sedan - vad som är ”att förnedra” ungdomar är att ta ifrån dessa deras egen förmåga att hantera sin verklighet i stället för att stödja var och en i sin egen utveckling. /forts.
Inlägg #262: Postat: 2011-05-13 19:40:00
Bizon
Forts/ - Om det är värt 3500:- för två pass sexualupplysning kan man ha synpunkter på – jag antar att alla sociala avgifter är inkluderade i den summan inklusive skatt och semesterersättning – vilket ger lite andra proportioner på slanten i handen. Huruvida det är fråga om ”piss” låter jag vara osagt, men jag är benägen att tro att det handlar mer om din fördom än om fakta i det fallet. --- Och vad säger skollagen? Kan eller ska skolan lägga ut viss undervisning på entreprenad till specialutbildade erfarna och kunniga pedagoger? Är inte det möjligen helt i linje med den allmänna privatiseringslinjen? Inte för att jag är så helt i alla stycken anhängare av privat- eller elit-skolor, men ur laglig synpunkt kan knappast sexualupplysningen vara ett undantag – om bra eller dåligt beror troligen helt på pedagogen…
Inlägg #263: Postat: 2011-05-13 20:07:00
Jocke S-43
Ja Bizon, det här blir ju mest hårklyverier, du verkar gå som katten kring het gröt angående både påverkan på 13-åringar, kuk-fitta lektioner och meningen med allt. Man anar en viss tvekan, och det ger ju hopp ändå! Jag kan heller inte hitta några fakta från dig, bara lite antaganden och lösa värderingar. Och långt blir det! Har en fortsättning förresten på professorns lektioner.... Men kan vänta med detta :-
Inlägg #264: Postat: 2011-05-13 20:08:00
Jocke S-43
Dessutom Bizon, var står du egentligen? Dessa båda organisationer är dels feministiska, iaf RFSL, dels är de för sexköpslagen, iaf RFSU. Har ej kollat allt, men de är alltså på den planhalvan, båda! Du har ju opponerat dig, liksom jag själv, mot enögda sexköpslagen?! För min del skulle jag aldrig lita på någon som stödjer varken den eller feminismen, och hela hyckleriet bakom båda fenomenen! Helt uppenbarat här: Locka 13 åringar med alternativ sex, och prata kuk och fitta på sexkunskapslektioner för 14-15-åringar. Men sedan ändå vara bigott och moralisera enögt obs! över vuxna människors sexliv! Det går inte ihop, inte för mig, detta hyckleri! Så var står du egentligen Bizon?
Inlägg #265: Postat: 2011-05-13 20:43:00
Bizon
Jocke #257 - Vad jag förstår har inte mina ungar tagit någon skada av den sexualundervisning dom åtnjutit på dagis – den lilla boken ”Hur ett barn blir till” och ”Anna får en bror” och allt vad dom heter är inte bara små skrifter om något exklusivt utanför barns erfarenhetsvärld – det är mer än mycket annat något som hör till deras verklighet. Att inte du kan tänka dej ge några exempel på hur det skulle kunna låta då ungar sysslar med sådana tankar och frågor kan kanske bero på att du har en syn på barn och barnalstrande som gör det olämpligt för barnaöron, men Jocke jag kan försäkra dej om att barn ser mycket naturligt på sådana saker – visserligen med förundran, men dom har så mycket i livet att förundra sej över så även det är naturligt för de flesta av dom. – Då ungarna kommit upp till universitetsnivån tror jag de flesta kommit igenom de basala stadierna, men inte alla - ”Professorn i medicin” får då hjälp med den mer avancerade sexualundervisningen av andra krafter – ”sexdagarna vid Stockholms universitet” brukar årligen i utställningar och föredrag aktualisera en del varianter av ”kukbruk” och ”fittfakta” som kan var intressant att känna till, liksom en del senare forskning och rön på sexualitetens område.
Inlägg #266: Postat: 2011-05-13 20:44:00
Bizon
Jocke – jag har inte avfärdat ”statsfeminismen” som problem, men däremot påpekat att det kan vara lämpligt att skjuta in sej på en sak i sänder. --- Jag är inte alls övertygad om att erkännandet av människors olika och normbrytande sexuella preferenser har med ”statsfeminism” att göra, snarare tvärt om. Statsfeminism är ett könsrasistiskt förtryckssystem som jag inte kan dra likhetstecken mellan det och erkännandet av sexuella minoriteter. Ett tydligt exempel på det är just ”sexköpslagen” som jag mycket riktigt är motståndare till främst av det skälet att den är generell och verkar helt utan nyanser. Dessutom omyndigförklarar den kvinnan och gör henne till offer för ett ”manligt” förtryck som i huvudsak går ut på att betala för sej. Nu är visserligen sexköpslagen könsneutral, då den kriminaliserar köparen - i praktiken är dock köparen företrädesvis en man – även i homosexuell prostitution – det förekommer visserligen kvinnlig homosexuell prostitution men har inte hört talas om någon dömd kvinnlig sexköpare varken homo- eller hetero-sexuell.
Inlägg #267: Postat: 2011-05-13 20:52:00
Jocke S-43
266 Kanske kan vara värt att se hur saker och ting hänger ihop, politik, makt, ekonomi och ryggdunk eller aningslöshet? Vilket jag göra stora ansträngningar att här visa..
Inlägg #268: Postat: 2011-05-13 21:03:00
Bizon
Jocke #263,264. Mer fakta än det jag kan leverera i form av egna erfarenheter och egna synpunkter blir det inte. Och kanske kan vi kalla det hårklyverier, men att jag går som katten kring het gröt är knappast riktigt - varken då det gäller påverkan på 13-åringar, "kuk-fitta lektioner", med meningen med allt förhåller det sej möjligen lite mer avvaktande. --- Det du kan hoppas på är i alla fall inte min "tvekan", men att det blir så långt det blir då jag bemöter dina påståenden som inte är så få dom heller. --- Förvånar mej att du frågar "var jag står egentligen?" Är du säker på att du inte missat en del av innehållet i mina redogörelser? - Vad gäller det feministiska inslaget i RFSL och RFSU så anser jag att man måste göra som med så mycket annat - ta saker och ting för vad det är - allt är inte perfekt, men en del är bra och då kan man bygga vidare på det - en del är dåligt och då kan man visa på det - att döma ut allt bara för att det finns en deklaration om feminism någon stans räcker inte för mej att förkasta även det som är bra.
Inlägg #269: Postat: 2011-05-14 08:31:00
Jan Olsson
Läser lite förstrött Edra inlägg - kan inte låta bli att tycka att Bizon verkar ha ett nästan sjukligt intresse för de "fula" orden? - Jocke ligger inte långt efter! - Kanske är det en form av skriftligt syndrom? - Theoretts? - Under alla förhållande verkar Ni ha glädje av att,i till synes seriösa resonemang,vältra Er i snusk? - Eller? - Mvh.
Inlägg #270: Postat: 2011-05-14 11:55:00
Jocke S-43
69 Jan O, har du inte läst artikeln, gör det! Vi citerar RFSU!
Bizon, som du ser här i en annan artikel om en bok, pratar man på dagis om snopp och snippa äntligen ett vettigt ord för den! Och på universitet antagligen om penis och vulva. När det gäller statsfeminism, så kan den nog betecknas som "politisk cunilinctus". Slå upp ordet om obekant. Funderar faktiskt på om jag skall lägga fram en pedagogisk anvisning för professorer om nämnda ämne. Har lite ideer om fortsättning, praktiska övningar för studenter vuxna människor obs! osv.
Men ni båda som varit i "samma resebranch", ni vet ju: Så nu måste jag vidare, till andra sidan sjön och tvätta lite! Ha det gott, i stort och smått!
Inlägg #271: Postat: 2011-05-14 18:20:00
Bizon
Jan #269 - inte för att jag vet vad det är för "snusk" du talar om, så det får nog bli "eller" från min sida. - För övrigt kan jag upplys dej om att ord satta inom dessa tecken " " är citerade.
Inlägg #272: Postat: 2011-05-14 19:29:00
Bizon
Jocke #270 - jag har tidigare reagerat på användningen av könsord med nedsättande betydelse - nu är det ju snarast en global företeelse, men då jag hörde mina elever använda sej av den vokabulären fick dom sej en liten föreläsning om att dom bidrar till förfulning av något dom kommer att vilja ska vara vara vackert. Samma synpunkt har jag på "cunilinctus" - varför använda sådana ord hopblandade med negativa ord som "statsfemininism". - Analogt med hur du använder ordet torde du jämställa det grabbiga ryggdunkandet karlar emellan med maskulin "cunilinctus" - eller kan vi rent av ge ordet en könsneutral tolkning, alltså lyfter ut begreppet från den sexuella sfären vilket ger ordet ungefär samma betydelse som den mer vulgära varianten "rövslickeri". Nu förekommer förvisso det redan även i den statsfeministiska hierarkin liksom även i de flesta andra, men med den skillnaden att det ansluter till hackordningen - alltså då att slicka uppåt och sparka nedåt. - Jag föredrar den mer jämställda varianten - ömsesidigt givande och växelvis allt efter lust och fallenhet :-
Inlägg #273: Postat: 2011-05-14 21:01:00
Jan Olsson
Jag ser fortfarande ett uttalat intresse för "--" ord - och #272.den sista meningen,den kastade Du dig över med hull & hår! - har nog samma åsikt nu som förut om ditt agerande! - tacksamt att Jocke matar Dig med "----"? - Men Ni får väl hålls med era intresse,men lite "konstigt" är det,tycker jag nog ändå!
Inlägg #274: Postat: 2011-05-14 22:17:00
Bizon
Jan #273 Nja Jan,,, det konstiga är väl att du som absolut inte är intresserad prompt måste lägga in dina små spydigheter, och detta trots att du av egen utsago inte vill bli inblandad. - En liten undran - räckte det inte med att jag helt lämnade ditt förevarande inlägg helt att tala för sej själv? - Uppenbart är du intresserad, så varför då inte delta med lite mer frimodighet - för mej behöver du inte gömma dej bakom ditt vanliga pajaseri - kom loss "vettja" - ärliga synpunkter mottages med intresse :-
Inlägg #275: Postat: 2011-08-07 11:40:00
Lennart Lundwall
Egalias presentation: Fan så äckligt... Har ingen funderat på hur världen kunde fungera innan dom hängde ut könsorganen och dessa märkliga perversioner i alla sammanhang? Låt barnen vara barn, i fred.
Pride: Påstådd stolthet över sexuell dysfunktionalitet.
Inlägg #276: Postat: 2011-08-07 12:42:00
Bizon
Lennart Lundwall #275
"Fan så äckligt" är det inte svårt att instämma i, men då gäller det Lennart Lundvalls inlägg - det är nog det mest fördomsfulla och könsfrustrerade jag läst på länge.

Citat//Har ingen funderat på hur världen kunde fungera innan dom hängde ut könsorganen och dessa märkliga perversioner i alla sammanhang?//sc.

Hur "världen" kunde vara har människan funderat på sedan hon började fundera - så även försökt ändra på den och bestämma vad som är naturlig av den natur som livet erbjuder - samt att försöka förbjuda det som för ögonblicket inta anses fint enligt för tillfället rådande moralbegrep.

En berättigad fråga är vilka LL menar med "dom" som omnämns i dennes inlägg?

Att "låta barnen vara barn", är dock något jag gärna skriver under på - men vad menar LL att barnen är? Något i tonen i LL synpunkter säger mej att denne har en starkt begränsad och grovt förenklad samt osann bild av vad barn är - och dessvärre får jag en känsla av att om den bilden omsätts i praktiken skulle psykmotagningarna för ungdom bli än med överbelastade än de är i dag av suicidala ungar som fördömts av besserwissrar med LLs världsbild.

- Nej, större acceptans av naturens variationsrikedom, inklusive människans upplevda könsvariation - allt går inte att utläsa genom en ytlig betraktelse.

LL rekommenderas att försöka tänka lite längre än vad hans centralt placerade extremitet räcker som tydligen inte är så långt - möjligen kommer då denne att upptäcka att det finns andra horisonter bortom närmaste rännsten - förövrigt något jag unnar alla människor som inte fått uppleva det äventyret...

Citat//Pride: Påstådd stolthet över sexuell dysfunktionalitet.//sc. Jaha,,, "påstådd stolthet" vad grundar du det påståendet på?

Efter att ha varit religiöst och socialt fördömda av och till under historiens gång så kan människor med en del andra sexuella läggningar nu vara öppna med det - alltså vara den dom är - att vara det tillsammans gör att dom inte behöver tänka och känna att dom är ensamma, vilket i sin tur visar att den mänskliga naturen inte är så enspårig som vissa begränsade föreställningar gör gällande.

Och vadå "dysfunktionell"?
Råder det något underskott på människor på denna jord?
LL har tydligen en ganska förlegad föreställning om att sexualitetens enda uppgift är barnalstring om jag nu inte missat poängen helt med "dysfunktionell".

Sexualitet är så mycket mer än att sätta barn till världen - HBTQ-personer inklusive He kan under utövad sexualitet uppleva välbefinnande, vilket inte är att förakta - glöm inte heller att förespråkarna för den Lutherska uppfattningen om kvinnlig sexualitet gjorde samma motstånd mot den numera erkända uppfattningen att även kvinnor har sexuella känslor och rätt till ett personligt sexliv.
Inlägg #277: Postat: 2011-08-07 16:11:00
Lennart Lundwall
Hej Bizon! De som avses med "dom" är de som sexualiserar sönder t.o.m. daghemsverksamheten. Som du säkert förstår själv. Förlegad? Jag gillar att vältra mig med ljuvliga damer. Punkt, slut. Alla bör få sätta på vem dom gillar, när, var och hur dom vill. Men dom får gärna hålla käften om det. Det s.k. "könslivet" är inte allt i tillvaron. Öppenhet OK. Pracka på andra sina värderingar fel. Tack för försök till en riktig saftig sågning. Vi enas nog aldrig ändå. Jag ler. :-
Inlägg #278: Postat: 2011-08-07 17:49:00
Bizon
Hej Lennart #277
Visst är det helt ok att le - inget jag har anledning att opponera mot, men tänk efter - Du skriver att citat//Öppenhet OK. Pracka på andra sina värderingar fel.//sc. Men Lennart, vad är det du sysslar med?
Nu tycker inte jag att du gör fel som prackar på andra dina värderinga, men du borde ge samma frihet åt andra.

I samma inlägg går du på i samma kluvna stil och deklarerar att du dels "gillar att vältra dej med ljuvliga damer" samtidig anser du att du borde hålla käften om det??? Eller gäller det bara "dom andra"? Vad säger att det är så intressant för dina läsare att veta i vilken lerpöl du gillar att vältra dej, eller tillsammans med vilken könskategori?
Jag får en känsla av att du mest sysslar med lite konsekvenslöst pladder - för mej får du gärna dra dina historier - det är inte det jag vänder mej emot, men då bör du även inse att den yttrandefriheten ska gälla lika för alla.
Kanske även andra vill ge luft åt vem dom vältrat sej med eller drömmer om att få göra - jag förstår inte varför vår sexualitet ska vara så upprörande - är det inte mer något vi kan vara glada och tacksamma för och försvara mot begränsande påhopp?

Fast då du säjer att "alla bör få sätta på vem dom gillar, när, var och hur dom vill. Punkt, slut" så kan jag inte instämma fullt ut - förutsättningen bör vara att de närmast berörda delar den viljan.
Inlägg #279: Postat: 2011-08-07 18:52:00
Leif E Ström
Friiheet är thet betzta thing,

ther sökias kan all wärldin vm kring,

then, friiheet kan wel bära.

Wilt thw wara tik sielffuir hull,

tw älska friiheet meer än gull,

thy friiheet fölghir ära.

Bizon, varken du eller biskop Thomas har/hade kläm på vad frihet innebär.
Biskopen avpolleteras direkt i stöd av evangeliet. Du Bizon, där är det mer komplext. Har vid flertal uppmärksammat din fäbless för lusta och frihet. Det har ofta blivit långa haranger som det ofta blir när man är ofri. "Den enda människa som är fri är den som inte klandrar andra". Klarar vi det? Lundwall är i alla på väg då han förespråkar diskretion om det "undre livets" verksamheter.
Demokrati och frihet, är de ord som oftast i brist på vetskap, skiljer skribenter åt.
Inlägg #280: Postat: 2011-08-07 19:18:00
Lasse Wilhelmson
Nu riktar jag mig till Jocke och Bizon i första hand, men även till andra som är intresserade av rubricerade artikel. Om jag minns rätt har jag tidigare i denna tråd hänvisat till en artikel jag skrev för några år sedan som Sourze inte tyckte var lämpligt att publicera. Den handlar om feminism och jämställdhet mellan könen med utgångspunkt från mina egna erfarenheter och ett "pressdrev". Jag har tidigare sagt att Jocke faktiskt har en viktig poäng, även om en del anser att han har ett genus"hang up". Varken Jocke eller den libertianske Bizon har jag några som helst problem med att förstå och till stora delar vara överens med. // Alltså, mitt bidrag till denna debatt är följande som jag ber er kommentara.
Länk: lassewilhelmson.wordpress.com
Showing page 14 of 16: 4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Laddar...