Valt inlägg:
Jocke #270 - jag har tidigare reagerat på användningen av könsord med nedsättande betydelse - nu är det ju snarast en global företeelse, men då jag hörde mina elever använda sej av den vokabulären fick dom sej en liten föreläsning om att dom bidrar till förfulning av något dom kommer att vilja ska vara vara vackert. Samma synpunkt har jag på "cunilinctus" - varför använda sådana ord hopblandade med negativa ord som "statsfemininism". - Analogt med hur du använder ordet torde du jämställa det grabbiga ryggdunkandet karlar emellan med maskulin "cunilinctus" - eller kan vi rent av ge ordet en könsneutral tolkning, alltså lyfter ut begreppet från den sexuella sfären vilket ger ordet ungefär samma betydelse som den mer vulgära varianten "rövslickeri". Nu förekommer förvisso det redan även i den statsfeministiska hierarkin liksom även i de flesta andra, men med den skillnaden att det ansluter till hackordningen - alltså då att slicka uppåt och sparka nedåt. - Jag föredrar den mer jämställda varianten - ömsesidigt givande och växelvis allt efter lust och fallenhet :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?