Valt inlägg:
Jocke – jag har inte avfärdat ”statsfeminismen” som problem, men däremot påpekat att det kan vara lämpligt att skjuta in sej på en sak i sänder. --- Jag är inte alls övertygad om att erkännandet av människors olika och normbrytande sexuella preferenser har med ”statsfeminism” att göra, snarare tvärt om. Statsfeminism är ett könsrasistiskt förtryckssystem som jag inte kan dra likhetstecken mellan det och erkännandet av sexuella minoriteter. Ett tydligt exempel på det är just ”sexköpslagen” som jag mycket riktigt är motståndare till främst av det skälet att den är generell och verkar helt utan nyanser. Dessutom omyndigförklarar den kvinnan och gör henne till offer för ett ”manligt” förtryck som i huvudsak går ut på att betala för sej. Nu är visserligen sexköpslagen könsneutral, då den kriminaliserar köparen - i praktiken är dock köparen företrädesvis en man – även i homosexuell prostitution – det förekommer visserligen kvinnlig homosexuell prostitution men har inte hört talas om någon dömd kvinnlig sexköpare varken homo- eller hetero-sexuell.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?