Valt inlägg:
Jocke #257 - Vad jag förstår har inte mina ungar tagit någon skada av den sexualundervisning dom åtnjutit på dagis – den lilla boken ”Hur ett barn blir till” och ”Anna får en bror” och allt vad dom heter är inte bara små skrifter om något exklusivt utanför barns erfarenhetsvärld – det är mer än mycket annat något som hör till deras verklighet. Att inte du kan tänka dej ge några exempel på hur det skulle kunna låta då ungar sysslar med sådana tankar och frågor kan kanske bero på att du har en syn på barn och barnalstrande som gör det olämpligt för barnaöron, men Jocke jag kan försäkra dej om att barn ser mycket naturligt på sådana saker – visserligen med förundran, men dom har så mycket i livet att förundra sej över så även det är naturligt för de flesta av dom. – Då ungarna kommit upp till universitetsnivån tror jag de flesta kommit igenom de basala stadierna, men inte alla - ”Professorn i medicin” får då hjälp med den mer avancerade sexualundervisningen av andra krafter – ”sexdagarna vid Stockholms universitet” brukar årligen i utställningar och föredrag aktualisera en del varianter av ”kukbruk” och ”fittfakta” som kan var intressant att känna till, liksom en del senare forskning och rön på sexualitetens område.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?