Valt inlägg:
Lennart Lundwall #275
"Fan så äckligt" är det inte svårt att instämma i, men då gäller det Lennart Lundvalls inlägg - det är nog det mest fördomsfulla och könsfrustrerade jag läst på länge.
Citat//Har ingen funderat på hur världen kunde fungera innan dom hängde ut könsorganen och dessa märkliga perversioner i alla sammanhang?//sc.
Hur "världen" kunde vara har människan funderat på sedan hon började fundera - så även försökt ändra på den och bestämma vad som är naturlig av den natur som livet erbjuder - samt att försöka förbjuda det som för ögonblicket inta anses fint enligt för tillfället rådande moralbegrep.
En berättigad fråga är vilka LL menar med "dom" som omnämns i dennes inlägg?
Att "låta barnen vara barn", är dock något jag gärna skriver under på - men vad menar LL att barnen är? Något i tonen i LL synpunkter säger mej att denne har en starkt begränsad och grovt förenklad samt osann bild av vad barn är - och dessvärre får jag en känsla av att om den bilden omsätts i praktiken skulle psykmotagningarna för ungdom bli än med överbelastade än de är i dag av suicidala ungar som fördömts av besserwissrar med LLs världsbild.
- Nej, större acceptans av naturens variationsrikedom, inklusive människans upplevda könsvariation - allt går inte att utläsa genom en ytlig betraktelse.
LL rekommenderas att försöka tänka lite längre än vad hans centralt placerade extremitet räcker som tydligen inte är så långt - möjligen kommer då denne att upptäcka att det finns andra horisonter bortom närmaste rännsten - förövrigt något jag unnar alla människor som inte fått uppleva det äventyret...
Citat//Pride: Påstådd stolthet över sexuell dysfunktionalitet.//sc. Jaha,,, "påstådd stolthet" vad grundar du det påståendet på?
Efter att ha varit religiöst och socialt fördömda av och till under historiens gång så kan människor med en del andra sexuella läggningar nu vara öppna med det - alltså vara den dom är - att vara det tillsammans gör att dom inte behöver tänka och känna att dom är ensamma, vilket i sin tur visar att den mänskliga naturen inte är så enspårig som vissa begränsade föreställningar gör gällande.
Och vadå "dysfunktionell"?
Råder det något underskott på människor på denna jord?
LL har tydligen en ganska förlegad föreställning om att sexualitetens enda uppgift är barnalstring om jag nu inte missat poängen helt med "dysfunktionell".
Sexualitet är så mycket mer än att sätta barn till världen - HBTQ-personer inklusive He kan under utövad sexualitet uppleva välbefinnande, vilket inte är att förakta - glöm inte heller att förespråkarna för den Lutherska uppfattningen om kvinnlig sexualitet gjorde samma motstånd mot den numera erkända uppfattningen att även kvinnor har sexuella känslor och rätt till ett personligt sexliv.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?