Extremsex och statsfeminism prackas på våra barn

Showing page 12 of 16: 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Inlägg #221: Postat: 2011-04-29 13:16:00
Jocke S-43
Bizon: "ursäkta ett leende Jocke - folk som bor och arbetar med ungdomar känner nog till en hel del - det som händer där händer nog till övervägande del ungdomar som aldrig satt sin fot på Egalia. --- Du har ett fall som hände för länge sedan som kan ha haft med Egalia att göra".
Jag vet inte om jag skall ursäkta, du är rätt hånfull här, och ytlig och glider som oftast, inte alltid, förbi mina argument, om föräldrar och lärare, respektive de som artikeln handlar om: "Annonser, tjäna pengar på sexsnack, 20-30 år ingen insyn, ingen offentlig koll!" Capito, eller står det lite still här i Bizonskallen?
Sedan är följer rent struntprat från dig, utan kunskap. Det var en del av kulturen efter möten på Eaglia, hela sommaren, med ett antal ungdomar inblandade, samt droger. Omvittnat, en ungdom samt dennes förälder. Och att det skulle ha upprfört, varför det? Sådant utvecklas snarare än upphör, om inte myndigheter tar tag i det, vilket de inte gjort här, än.
Du slåss med näbbar och klor för att bagitallisera problemen. Man undrar varför. Men jag konstaterar, du är rätt ensam om detta. Bättre värna om barn när man vet, än blunda när man inget vet, som du gör i detta fall. De facto! Klart slut! Må jag slippa ifrån typ den där muslimska debatten du förde tack!
Inlägg #222: Postat: 2011-04-29 18:59:00
Inger Olsson
Jocke: tja... Motion 2010/11:C314 Riskbedömning vid vårdnadstvister m.m.

Länk: riksdagen.se

///Många skilsmässobarn idag far mycket illa i föräldrarnas egna konflikter. I alla samhällsklasser. Ja, jag tycker att man ska vara ännu mer tydlig i sådana sammanhang än vad man är idag!
Vidare: ska man stoppa RFSL: s övergrepp, i "modern" tappning på ungar! De är inget annat mer än fortsatta sexuella experiment på kidsen och det i statens namn.
Inlägg #223: Postat: 2011-04-29 20:47:00
Bizon
Jocke - ensam eller ej, jag har min syn på vad det nu kan vara tills jag känner mej övertygad om att den inte stämmer - och de där med hånfull var inte direkt meningen - bara detta att du pratar som om du inte varit i stan, och därför inte har någon koll - jag är född här, jag har varit engagerad i olika typer av ungdomsverksamhet sedan 70-talet. Bobbadilla och Club Nette med besökare från hela stockholm senare som lärare - jag tror mej ha lite koll på ett och annat här i stan. --- Skulle inte tro att det du beskriver om en förälder som tillsammans med ungar från Egalia knarkar i stockholma parker är ett uttryck för generella Egaliaföräldrar - men visst att det kan ha hänt betvivlar jag inte, dock i det fallet styrker det väl snarare min inställning till föräldrar som alltså inte alltid är så lämpliga. --- Kan du skicka länken till den där annonsen "tjäna pengar på sexsnack" Jag har inte sett någon sådan. Vet inte heller vad du bygger ditt antagande på att sexsnacket skulle vara utan insyn eller offentlig koll? Och detta med snabbutbildning - vet du något om vad denna utbildning innebär och hur sexpratarna introduceras i sitt sexpratande? Skulle vara intressant att få lite mer vetskap om den biten. Möjligen är Bizonskallen lite ockuperad av ett och annat så här års - men med lite fördragsamhet kan du kanske stå ut med det? Huruvida jag sysslar med struntprat eller om du gör det kan vi kanske se som en öppen fråga - det handlar nog en del om hur seriösa påståenden som ligger till grund för diskussionen - och som sagt - din artikel hade en del övrigt att önska där, särskilt i uttalanden som inte grundar sej på annat än vad du hört, och som jag påpekat inte ens sett den film du så säkert uttalat dej om. Sedan Jocke blir det nog ett småleende i alla fall med eller utan din tillåtelse eller ursäkt - vad sysslar också du med? Inger vill pådyvla med pedofila böjelser och du surrar om "muslimsk debatt"??? --- Och visst kan du undra varför jag ifrågasätter det du inte har så bra underbyggnad till - men det jag undrar är varför du - om du nu känt till dessa oegentligheter inte jagat upp de ansvariga, informerat berörda föräldrar och lämpliga myndigheter. Att sånt här är angeläget och borde rättas till omgående,,, vadå en ett och ett halvt år gammal story? Sånna här händelser är färskvaror. --- För övrigt kan jag nämna att jag haft telefonen med mej hela dan - ingen har ringt tillbaka från Egalia.
Inlägg #224: Postat: 2011-04-29 21:55:00
Inger Olsson
Märkligt att en SÅDAN bildad man som Bizon varken ser eller hör något. Mycket märkligt. Han kan inte ens söka på nätet själv och därmed kan han ju, på sannolika grunder, inte läsa ut en hel bok. Jo, förresten sexböcker för en grupp småttingar på bibblan, vilka tigger och ber just h o n o m pga av deras absoluta sexuella och kåta natur... Visst ja. Det glömde jag ju!
Inlägg #225: Postat: 2011-04-29 22:48:00
Bizon
#224 - Nej då inger olsson - det glömmer du inte, det fabulerar du. Särskilt de där med "kåta" det är din egen sjuka. Du förstår kanske inte vad som skrivs och troligen inte vad det betyder, men du har en ganska väl utvecklad fantasi - särskilt beträffande sexualitet, och än särskildare om det är en man som delger något av sina egna erfarenheter av barns intressen av att förstå sin egen sexualitet - ja då är mannen pedofil, men inger du är ju helt tappad. --- Uppriktigt tycker jag synd om dej - kunde du inte hitta något annat politiskt korrekt att föra ut ditt hat på? Vad sägs om att förbjuda tryckningen av all form av sexualupplysning - eller att kriminalisera alla former av biologisk kunskap som har med fortplantning att göra - så kan du fortsätta med storken som du kanske kan känna dej trygg och bekväm med - jag önskar dej inte lycka till med det - men däremot åtar jag mej att prata sex med elever i skolan eller på biblioteket om så efterfrågas ENDAST av det skälet att ungar behöver och vill den kunskapen - det visar sej inte minst efter de avslöjanden som kommit på sistone - att tala om sexualitet och sexualitetens uttryck kan både förebygga och avslöja övergrepp - men ditt pladder lägger snarare locket på.
Inlägg #226: Postat: 2011-04-30 10:10:00
Inger Olsson
Bizon: Jag tycker i alla fall INTE synd om dig. Tvärtom. Jag kallar inte pedofili en sexuell läggning utan det är definitivt en störd verklighetsuppfattning hos en person med störd personlighet. Sådana personer finns däremot i alla samhällsklasser. Dessa är däremot svårare att upptäcka då folk i allmänhet tror att man kan "se" att det är en pedofil. Utbildade pedofiler tar ALLTID med, stöttar sig på en viss del av kulturarvet, som t ex Freuds infantila sexualteori och zoofilen och pedofilen A Kinseys rapporter - just för att bejaka den personliga sexuella lusten. De arbetar ju givetvis för att all sex ska bli fritt och legaliseras. De s k motståndarna är enbart "moralister". Djurknullaren, lik- och sadistknullaren och de som har sexuell dragning till barn hävdar ju att samhället förföljer just dem... ///
Pedofili är långt ifrån en biologisk normal "läggning" i det att tvinga på eller utnyttja småttingars grundförtroende för sina egna sexuella fantasier. En vuxen förändrar sig radikalt t o m när den blir kåt, även rösten, vilket skrämmer redan skiten ur en unge. /// Och sen ditt sjuka engagemang i RFSL och fritidsgården Egalia, som du uppvisar i kommentarstråden här, om hur du leker "hjälte" för ungarna där... /// I det sammanhanget tycker jag det är mycket bra att Patrik Sjöberg går ut och beskriver hur pedofiler beter sig i ett s k socialt liv...
Inlägg #227: Postat: 2011-04-30 11:59:00
Leif Erlingsson
För nytillkomna läsare: Ingen blir pedofil av att Inger säger att det är så. Pedofil-anklagelsen är i klass med nazist-anklagelsen eller tidigare antisemit-anklagelsen, den är så skrämmande för folk att de automatiskt distanserar sig från den anklagade oavsett anklagelsens brist på substans. Själv har jag äntligen fattat min livsmission: Att avslöja detta sätt att splittra oss.
Inlägg #228: Postat: 2011-04-30 12:28:00
Inger Olsson
#227 "Att avslöja detta sätt att splittra oss", skriver du. Vilka åsyftas på "oss"? Du och din hjärntrust?
Inlägg #229: Postat: 2011-04-30 13:13:00
Leif Erlingsson
Oss syftar på oss alla och den svåra balansgången är att avslöja förtryckare utan att själv bli en. Det är en smal egg.
Inlägg #230: Postat: 2011-04-30 13:58:00
Leif Erlingsson
Exempel på hur journalister idkar förtryck: Kuvöshistorien som demoniserade Saddam Hussein, Viagara-pedofil-våldtäkts-soldater i Libyen. Det finns många fler. Är det tillräckligt avskyvärt stänger det av hjärnan på folk. Där kan man snacka om hjärntvättsteknologi.
Inlägg #231: Postat: 2011-04-30 15:34:00
Bizon
Inger #228 Försök ta till dej det Leif säger angående förtryckare och vad det har med ditt beteende att göra. Du kanske inte förstår att det inte blir färre pedofiler bara för att du utser godtyckliga offer att föra ut din hatpropaganda på - även om du skulle lyckas förstöra deras liv - du kanske undrar varför - jo därför att folk blir inte pedofiler bara för att någon toka påstår att någon är pedofil - alltså precis som Leif även tidigare sagt. Det fodras minst att en pedofil böjelse existerar, och för att en pedofil ska bli kriminell måste denne göra sej skyldig till någon form av kriminell handling. --- Vad inger olsson kallar pedofili är tämligen oklart - om det är läggning eller störning saknar betydelse för den som blir utsatt för pedofila handlingar som oftast har sexuella både under och övertoner - Om Pedofili är en "sexuell läggning" eller en mental störning har mest betydelse i fråga om en eventuell vård att göra. Har pedofilin uppstått genom egenupplevda övergrepp vilket inte är ovanligt, då ligger ju roten till det onda där. Att sådana personer finns i alla samhällsklasser är inte något som borde förvåna. Något förvånande är dock inger olssons påstående att citat//Utbildade pedofiler tar ALLTID med, stöttar sig på en viss del av kulturarvet, som t ex Freuds infantila sexualteori och zoofilen och pedofilen A Kinseys rapporter - just för att bejaka den personliga sexuella lusten.//sc. som inte har någon som helst sanning och stöds inte av någon vetenskap. --- inger olsson jobbar hårt, men rör bara till begreppen för sej - hela stycket efter det jag sitterat av hennes orader är mer att uppfatta som ordbajseri - försök att formulera dej i klartext - annars är det inte lönt att alls svara på dina inlägg - vad vet du om vad som skrämmer skiten ur ungar i sådana här sammanhang? --- Citerar inger//ditt sjuka engagemang i RFSL och fritidsgården Egalia, som du uppvisar i kommentarstråden här, om hur du leker "hjälte" för ungarna där//sc. Jaha, nu leker jag hjälte också - dessutom betraktar inger olsson mitt engagemang som sjukt - kan tro det ja - för inger olsson skulle det vara friskt att ställa sej i mobben och gläfsa oartikulerat så som hon gör utan att kunna styrka någonting som hon hävt ur sej om mej som person, RFSL som pedofil organisation/nätverk eller att alla föräldrar är kapabla att ta hand om sina barn. Nej inger någon hjälte är du inte, inte heller så förtroendeingivande i dina obestyrkta påståenden att det går att ta något av det du säger på seriöst allvar. --- En annan sak som du tydligen missat - Patrik Sjöbergs pedofil betedde sej inte som alla andra pedofiler - pedofiler beter sej olika - inte minst beskrivet i den uppsjö av bekännelser som blivit ett resultat av hans bok...
Inlägg #232: Postat: 2011-05-01 19:21:00
Jocke S-43
223 Bizon. Att det efter Egalia samlats ungdomar HBT som dragits dit, är inte märkligt i sig. På plattan, i Pride festivalen i Stockhloms parker sommartid. Att det skulle röra sig om ett par tre stycken är väl ints sannolikt, du som jobbat med ungdomar? Likaså att det skulle ha upphört efter en sommar. Jag anser att startar man ett sådant här nytt projekt, så är det oasvarigt att ingen koll eller utvärdering görs, av RFSL och av myndigheter. HBT folk, särskilt ungdomar, är mer sårbara, det har vi ju fått höra, eller hur? Jag har naturligtvis själv ingen statistisk av omfattningen, bor bara 4 månader om året i landet. Men fick höra av min källa att det var regelbundet, från maj och framåt, flera dar i veckan. Får se om jag kan ta mig tid i sommar, eller om jag kan få politiker eller myndigheter intresserade. Som sagt, civilrätten sitter tunt i landet, och med skylten "feminist", så är man än så länge immun mot kritik! Varför får var och en sjjälv räkna ut!
Inlägg #233: Postat: 2011-05-01 19:36:00
Jocke S-43
bizon, forts. När det gäller RFSU och deras "sexundervisning", så vill jag göra en liten test. Du får tre alternativ, att svara på ett av dem: OK? Du har en fjortonårig dotter, som just gått igenom puberteten. Hon börjar bli vuxen. bör man göra något?
1 Som pappa känner du ansvar, och informerar henne om hur hon kan tillfredsställa sig själv.
2 Du välkomnar RFSU:s sexundervisning i skolan, och att en 20-årig kille därifrån informerar din dotter och resten av klassen hur man skall onanera som kille respektive tjej.
3 Du anser att din dotter bör få upptäcka sin kropp och sin sexualitet när och hur hon själv vill.
Kan du välja ut bästa alternativet här tror du? Bizon? Vi utgår från att du är en hyfsat normal familjefäder, liksom skolans lärare, utan jätteproblem enligt de scenarion som du tidigare fört fram! Varsågod och välj!
Inlägg #234: Postat: 2011-05-01 20:39:00
Bizon
Jocke #232 Visst samlas ungdomar i parkerna och lite var stans under sommaren, inte bara hbt-folk utan alla sorter - Egalia är inte heller ensam om att ha just den publiken. Liknande ställen finns med queer inriktning men då mer riktade till alla åldrar, med fika, föredrag, utställningar och litteratur inom ämnet mm. med öppettider alla vardagar. Egalia har öppet några timmar på måndagar. Pride är ett privat initiativ vars medverkande har egna agendor - vanligen för att uppmärksamma någon särskild företeelse - dessutom har Pride ett eget tema som växlar från år till år. Jag har intrycket av att Egalias roll i det stora utbudet inte är så avgörande - på dehär området har det hänt ganska mycket på senare tid.
Inlägg #235: Postat: 2011-05-01 21:52:00
Bizon
Jocke #233 Så till din test; 1 Som pappa känner jag självfallet ansvar, och informerar mormor när jag fått reda på att hon yttrat sej fördomsfullt och nedsättande om onai att hon ska låta mina barn vara i fred och inte lägga sej i deras onanivanor. --- Jocke jag har inte stött på en unge som inte förstår att tillfredsställa sej själv - det är inget man behöver lära barn. Däremot har jag stött på folk med tämligen förödande syn på bla. onani, och vad det kan leda till har jag också bevittnat. --- Alternativ 2, att RFSU kommer till skolan med en liten sexundervisning behöver inte vara så illa som du föreställer dej - dels sker det öppet och bör gälla alla, alltså även ungar med annan etnisk bakgrund då jag anser att det är viktigt att ge legitimitet åt synen på sex och samliv, könsmognad och lovlighet i den kultur som vi lever i förutom då diverse avarter, samt att stärka både pojkar och flickors rätt att med respekt följa sin egen lust och inte falla för grupptryck osv - för övrigt tror jag att någorlunda normalt orienterade fjortonåringar redan sedan länge vet det mesta och lite till om sex och samliv, men särskilt för ungdomar med invandrarbakgrund har det visat sej finnas ett stort intresse och behov då deras föräldrar i många fall har stora svårigheter att verbalisera om dylika ting - i just dessa grupper brottas man med skam och skuld visavi kön och könsfunktioner på ett sätt som vi får gå femtio år bakåt för att ens komma i närheten av - dessutom har du mödomshinnemyten och hela omskärelse och könsstympningsproblematiken som är ett kapitel för sej - och förståss preventivmedel. --- 3 Jag har ansett att mina döttrar och söner ska få och har fått upptäcka sina kroppar och sin sexualitet på deras eget personliga och för var och en unika vis. Där har funnits olika former av sexualundervisning ända från dagis - boken "Hur ett barn kommer till" har i perioder varit en "favo" och deras egen upptäckarlust har i vart fall inte jag behövt uppmuntra. Både jag och mina barns mödrar har en som jag uppfattar det avspänd syn på kropp och kön - inget hysch hysch eller onödigt hemlighetsmakeri som bara ammar upp skam till ingen nytta - och jag kan inte se att mina vuxna barn har fått något problem av det - var unge växer i en unik kontext, jag har inte haft eller kan ha full koll på allt vad dom får höra, men - och det är här jag anser att vinsten ligger i att tala öppet och skuldfritt om det mesta och som i detta - kön, sex och våra personliga variationer i fråga om kärlek och lust att älska. Att hålla på och dramatisera tror jag bara gör ungarna en otjänst. --- Och ja,,, jag utgår från att jag är en hyfsat normal "familjefar"/pappa - däremot vet jag inget om hur "normala" skolans lärare - handbollstränare eller mina ungars kamrater eller föräldrar är - av det skälet är det mycket viktigt för mej att mina barn har kunnat tala öppet om allt dom upplever till.ex på dagis och i skolan, liksom att dom får sanningsenliga svar på sina frågor utan dumsnack som att "det är de för ung för att förstå - eller - det ska jag berätta då du blir äldre" - ungar är mogna nog då dom kan formulera frågan - svaret ska naturligtvis anpassas till barnet, men det ska vara sant och tillfredsställande begripligt. Ett litet råd till föräldrar - ett barn är inte moget att börja någon form av dagisverkamhet förr än barnet har ett språk så att det kan berätta om sina upplevelser...
Inlägg #236: Postat: 2011-05-01 22:07:00
Jocke S-43
Bizon, det blir för långt, fattar du? Så intressant är varken du eller jag, att man orkar läsa dylikt! Man ser inte skogen för alla träd. Jag undrade om du kunde kryssa för det bästa alternativet. altenativ 123, ett kryss! Nähä! När det gäller den andra frågan. Det finns ungdomar, det finns parker, det finns droger, det finns sex. Man måste lägga samman puzzlet, eller få debit och kredit att gå ihop. Jag tycker inte att RFSU/L är tillräckligt duktiga, professionella, ansvarstagande, håller tillräckligt hög klass. Och jag ifrågasätter deras syften, bl.a. med en feminisskylten de satt ut. Jag litar inte ett smack på sådana! Men smaken är som baken som jag skrev inledningsvis. Sammantaget blir deras, som jag uppfattar det, känslolösa knulltjat för mig: Nej tack!
Inlägg #237: Postat: 2011-05-02 04:00:00
Bizon
Jocke #236 Ursäkta om jag överskattat din kapacitet, men jag anser att det är helt fel att göra så här viktiga frågor till något kryss i rutanpuzzel. Jag har bemött dina konstruerade alternativ efter vad dom förtjänar, livet är inte så enkelt att det alltid ryms inom formulären.
Inlägg #238: Postat: 2011-05-02 04:02:00
Bizon
forts/ Jocke - Möjligen har jag kommit ett av dina problem på spåren - det förefaller som om du har en tendens att - förutom underskatta dej själv, även underskatta ungar/ungdommar och generellt andra vuxna.
Inlägg #239: Postat: 2011-05-02 04:04:00
Bizon
forts/ Jocke vad bedömer du duktigheten hos RFSU/L efter? Och vad jämför du deras klass med i ett samhälle som ropar efter människors engagerade intresse och aktiva närvaro i våra ungdomars liv som omvittnat kommit att lämnas vind för våg betydligt mer än vad som är önskvärt?
Inlägg #240: Postat: 2011-05-02 04:05:00
Bizon
forts/ Jocke, jag säger inte att allt är bra och frid och fröjd - men jag säger att det inte är fel att visa folk lite förtroende. Tror faktiskt inte att du kommer särskilt långt med din svartmålning av allt och alla. Folk är inte perfekta, men dom är inte så usla som du påstår heller.
Showing page 12 of 16: 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Laddar...