Inlägg #141: Postat: 2011-02-26 22:01:00 | |
Lordchaos |
#137 jag vet att du spelar dum Kalle, men du är inte dum, utan vet hur man får ut sitt rasistiska budskap och samtidigt ser oskyldig ut :
|
Inlägg #142: Postat: 2011-02-26 22:15:00 | |
Aguirre |
#133 Jocke..Sokrates drack ihjäl sig..innen jävel vet vad han egentligen sade...Descartes dog väl av lunginflammaton i Sverige av alla avkrokar...Sinatra dog av skörlevnad...Bäst är väl ändå jazzmusikern Bix Biederbecks gravsten med den sombra inskriptionen " HE DIED OF EVRYTHING"
#Kalle de mekanismer som driver nazismen ?...Som alltid så är det i första hand en ideologins Finansiärer som driver den..för dem är det underordnat vad lögnen f.n. består i, det viktiga är att den är lönsam..I Adolfs fall är det ju uppenbart vilka som sponsrade honom..annars hade han han inte gått till historien som annat än en byfåne i Munchens krogvärld. Vilka ideologier sponsras hårt idag ?..Kriget mot terrorn,klimatapokalypsen,arab och gulingsckräcken...varför ?..det är lönsamt..så går det nämligen till i den "fria marknaden" |
Inlägg #143: Postat: 2011-02-26 22:39:00 | |
Leif Erlingsson |
Kalle, jag har inget sagt om judarna - de flesta är ju dessutom ateister. Det jag kommenterat är judisk teologi, sionistisk ideologi och diverse människofientliga agendor. Varför drar du in judarna i detta?! De betraktar jag närmast som offer för propaganda om att alla vill dem illa - de tror därför verkligen att världen hatar dem. Det är synd om dem! Det är ju deras verklighet - en förfalskad verklighet visserligen, men därför ännu större tragik. #135, Länk: sourze.se . Det är du som ägnar dig åt stigmatisering. Varför, frågar jag mig?
|
Inlägg #144: Postat: 2011-02-26 22:41:00 | |
Leif Erlingsson |
PS: Här, om den mentala våldtäkten på judiska barn som alltjämt pågår: Länk: svt.se . Fruktansvärt!
|
Inlägg #145: Postat: 2011-02-26 22:43:00 | |
Jocke S-43 |
142 Bix Beiderbecke, ah sånt skönt sound i den kornetten. Har skivan nånstans.
|
Inlägg #146: Postat: 2011-02-26 23:00:00 | |
Leif Erlingsson |
Jag konstaterar att Kalle inte kunde berätta var man kan läsa om hur nazisterna hänvisar till sions vises protokoll för att legitimera någon handling. Han skrev ju "Sions vises protokoll, vilket användes av nazisterna för att skapa en bild av att judarna eftersträvar världsherravälde på lite olika sätt" i #110, Länk: sourze.se , och jag frågade om han kunde berätta om detta i #134, Länk: sourze.se . Hitta inte på så mycket, Kalle! Om något skrämde nazisterna så var det antagligen snarare alla dessa Lower East Side New York City sionister - 265 st! - som ingick i den första bolshevikiska regeringen Länk: ragnar.motpol.nu . Min morfar, som flydde dem som barn, talade ofta om de hemska bolshevikikerna som mördat familjens vänner.
|
Inlägg #147: Postat: 2011-02-26 23:14:00 | |
Leif Erlingsson |
#146 jag kallar de 265 st för sionister enär jag betraktar deras ärende med Ryssland som del i ett sionistiskt projekt.
|
Inlägg #148: Postat: 2011-02-26 23:29:00 | |
CMO |
#146 Citat ur Mein Kampf: ... To what extent the whole existence of this people is based on a continuous lie is shown incomparably by the Protocols of the Wise Men of Zion, so infinitely hated by the Jews. They are based on a forgery, the Frankfurter Zeitung moans and screams once every week: the best proof that they are authentic. ... the important thing is that with positively terrifying certainty they reveal the nature and activity of the Jewish people and expose their inner contexts as well as their ultimate final aims. Länk: en.wikipedia.org
|
Inlägg #149: Postat: 2011-02-26 23:45:00 | |
Lordchaos |
#148 Hela världen kände till protokollen på 20-talet, att Hitler nämner dem betyder inget speciellt
|
Inlägg #150: Postat: 2011-02-26 23:53:00 | |
CMO |
#149 se #146
|
Inlägg #151: Postat: 2011-02-27 00:01:00 | |
Spartacus70 |
Så Hitler gillade inte judarna...det var som tusan. Bra att du upplyste mig om det CMO. Vad säger ni om att byta lite spår och se hur grabbarna grus hanterar det? Väldigt många av "sionisterna" som störtade tzarväldet i Ryssland var ju tillika frimurare. Så vad sägs om att vi för en stund skyller allt på frimurarna och ser hur grabbarna tacklar det? Då kan de ju knappast kalla oss för rasister eller uppviglare till folkmord och liknande.
|
Inlägg #152: Postat: 2011-02-27 00:23:00 | |
oscar berven |
protokollen är ju den perfekta förevändning till oss och demandet divide end conquer, och har trol varit använd med mer el mindre samma fraseologi genom historien. Samma hotbilder med andra namn på fienden. Leif nämde Machiavelli and Montesquieu, Eco nämner Jesuiter mfl Länk: wik.inormous.net ... oavsett, den perfekta lilla pamfletten att vifta med när man har som uppsåt att uppvigla. ____fö som jag skrev i annan tråd om Nazionism på Tvåstatslösning mer främmande än någonsin Länk: sourze.se _____”kom till min håg, Edwin Blacks The Transfer Agreement Länk: youtube.com 25 year Anniversary Länk: youtube.com 5 parts” ___ Nej, det är inte två youtubeklipp, det är intervjuer med Edwin Black ...
|
Inlägg #153: Postat: 2011-02-27 00:32:00 | |
oscar berven |
Umberto Eco Foucaults Pendulum ”All along it had been right in front of us, the whole thing, and we had failed to see it. Over six centuries, six groups fight to achieve the Plan of Provins, and each group takes the text of that Plan, simply changes the subject, and attributes it to its adversaries. ”
|
Inlägg #154: Postat: 2011-02-27 00:43:00 | |
Kalle Tuntolej |
Leif: jag citerade ju för dig. Lite besviken på dig! Prova igen!
|
Inlägg #155: Postat: 2011-02-27 00:52:00 | |
Kalle Tuntolej |
Tack cmo för din hjälp i detta dårarnas paradis. Eller dårar förresten. Viss skillnad på no-planers teorier vid 911 och rasism. Det bör inte stå oemotsagt.
|
Inlägg #156: Postat: 2011-02-27 09:34:00 | |
Spartacus70 |
#155 Emmllanåt säger du bra saker Kalle, och detta är ett av dom. "Dårarnas paradis" är en bra beskrivning och visar hur systemet har fungerat fram till nu. Kom ihåg att allt missnöje, folkmord, svält, krig mm har hänt under styret av de ledare som ni så varmt håller av. Det jag förspråkar har ännu inte inträffat så det är så lustigt att du anklagar mig för saker som inte ens inträffat. Dina resonemang och anklagelser är så fulla av felslut att du skulle bli utkastad och utskrattad i en domstol. Möjligen kan dina skrönor få ett bra mottagande i Expo, tillika CMO´s och jag skulle inte bli förvånad om ni redan har kopplingar dithän, vilket skulle förklara ert behov av anonymitet. Men allvarligt talat, så släpp hela idén om att ha ihjäl människor, för detta handlar om att förändra systemet till ett som accepterar alla människor på samma villkor. Jag hjälper till att påvisa brister i det befintliga och tro mig, det är varken svårt eller anmärkningsvärt, det kan vem som helst göra.
|
Inlägg #157: Postat: 2011-02-27 10:12:00 | |
Dag Nilsson |
Leif och Spartacus, Lordchaos m.fl., jag vill pröva tanken att zionismen är ett uttryck för något med rötter tillbaka till chazarriket. Chazarriket var uppenbarligen en stormakt i området mellan Svarta Havet och Kaspiska havet. Dess överklass hade antagit judisk religion av politiska skäl snarare än pga andliga behov. Vid ca år 1000 besegras chazarerna av ryssland och dess överklass emigrerar till olika platser i Europa. --- Nu gäller det att tänka långsiktigt, vilket är svårt för oss omogna med krav på omedelbar behovstillfredsställelse. Tänk då på romersk-katolska kyrkan, tänk islam - detta är krafter som förmått hålla fokus på en framtid som varit över ett millennium bort. I praktiken flera hundra år mer än så. Tänk att chazarledarna inte var sämre. De kunde också se framåt och se en tid när de åter skulle vara på väg att få världsherravälde. --- Det är på fullt allvar jag lyfter dessa tankar. Chazarledarna hade förlorat både folk och land. Men inte intelligensen och makthungern. Det ligger nära till att de väljer Ryssland som ett land att infiltrera. Dels därför att de en gång blev bortdrivna av ryssar - hämnd - och dels därför att chazarer till stor del hamnade i Ryssland. --- Jag tror att chazarättlingar är de som planerar ta Världen på samma sätt som Katolsk kyrkan planerar att ta den. Alltså att man tänker globalt och i termer av Hela Världen. Det är en religiös re-ligio åter-knyta drivkraft i båda fallen. Man längtar den Heliga Graal alltså den förlorade mystika enheten med Alltet och Livsenergin i ren form. Zionisterna söker den i Absolut innehav av all materia. Katolikerna söker i ren Ande. Men eftersom båda rörelserna bygger på hierarkisk pyramidal maktstruktur så är de dömda att gå under. Zionismen kommer dock att dra med sig hela jordelivet i sin undergång eftersom den är fullständigt materialistisk. Katolikernas undergång blir som en fjärt i rymden. --- Kommentarer tack!
|
Inlägg #158: Postat: 2011-02-27 10:44:00 | |
Kalle Tuntolej |
Ok Spartacus, vi antar att jag hade blivit utskrattad i en domstol om jag hävdat att man inte skall fördöma grupper av människor, oavsett om man definierar dem ekonomiskt, etniskt eller religiöst. Jag tror dock inte det. Din beskrivning avseende svält, krig etc har i princip alltid ägt rum i totalitära regimer, som inte vilat på en demokratisk grund. Och varför skulle vi ha behov av anonymitet om vi hade kopplingar till expo? Och självklart kan vem som helst av oss peka på fel i vårt samhälle. Skillnaden mellan dig och mig Spartacus, är att jag inte ser ett behov av att hitta på låtsasproblem. Världen har nog med problem som det är. Vad avser "de ledare vi håller så varmt av": i världens demokratiska länder finns en stor spridning mellan olika politiker och agendor. Det står mig frit att propagera för vad jag vill i landet. Genom internet, tidningar och radio kan jag sprida allt från kommunistiska till rasistiska åsikter - som ni gör här, utan att staten lägger sig i det. Ni däremot sprider ert hat mot en viss folkgrupp, och anklagar dem för planerade massmord, för att försöka ta över hela världen, för att vilja krig för att berika sig själva. Som jag visat på skiljer ingenting i er argumentation sig från den nynazisterna använder sig av, eller för den delen mellankrigstidens Tyskland. Kan för övrigt säga at jag tycker att EXPO är en oerhört viktig inrättning.
|
Inlägg #159: Postat: 2011-02-27 11:01:00 | |
Kalle Tuntolej |
Det kan tilläggs att det ni ägnar er åt avseende zionister, är detsamma som högerextrema rörelser försöker göra avseende muslimer. Genom ständig smutskastning, medvetet feltolkad statistik och grumlig historiesyn försöker de få muslimer att framstå som sämre människor. Ni gör det samma med den folkgrupp ni tror ligger bakom all världens elände. Men namnet på folkgruppen är ointressant. Det är fortfarande rasistiskt skitsnack. Övertygelsen om den egna rättfärdigheten finns där alltid då konflikter urartar. Jag anbefaller ett litet stänk tveksamhet, och en fundering på m det inte kan vara så att människor är mångfacetterade, och faktiskt kan göra både bra och dåliga saker, och att man därmed skall fokusera på dåliga handlingar, och inte på dåliga människor. Minns att en människa som tvekar om huruvida en annan människa verkligen är dålig, är svår att få ut i krig, och svårt att göra till ett verktyg i en diktatur. Övertygelsen kräver att motståndaren utmålas som fullkomligt demoniskt ondskefull. Ni har på hundratals ställen utmålat sionister för att vara just det.
|
Inlägg #160: Postat: 2011-02-27 11:05:00 | |
Kalle Tuntolej |
Citat från Spartacus text som visar på smutskastningskampanjen, av exakt samma slag som i Hitler-Tyskland: "Från 1951 till 1961 betalade amerikanska armén ut 3 miljoner israeliska lira vilket motsvarar miljarder idag till israeliska hälsoministeriet för tester av radioaktivitet på över 100 000 serardiska mörkhyade barn som immigrerat till landet. Enligt skolorna skulle barnen få gå på hälsoundersökningar och genomgå röntgen på grund av problem med till exempel ringmask. Hälsoministeriet blev utrustat med röntgenmaskiner från armén för att kunna genomföra dessa tester. Barnen blev bestrålade med doser 35 000 gånger över maxnivåer. 6 000 barn dog ganska omgående medan resten utvecklade cancer och andra åkommor som tvingade dem att leva ett fruktansvärt liv fram till sin död 8. Pentagon hade redan bestrålat över 4 000 tvångsintagna barn på hemmaplan, varav många dog." vad skall man tycka om zionister efter den läsningen? Att det hela i själva verket handlade om något helt annat, som dessutom fick ett helt annat resultat än Spartcus försöker utmåla, är förstås ointressant för den som försöker demonisera ett helt folk.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.