Vad har Darwin gemensamt med Hitler? #3

Den här tråden diskuterar artikeln Vad har Darwin gemensamt med Hitler? #3.
Showing page 7 of 13: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
Inlägg #121: Postat: 2011-02-26 18:39:00
CMO
Will the real trudis please stand up!
Inlägg #122: Postat: 2011-02-26 18:40:00
Lordchaos
#118 Kalle, en rasist, i den negativa meningen, och det är väl vad vi menar här, är en person som anser en ras vara förmer än en annan. jag är inte av den åsikten och jag tror att ganska få är det. däremot är judasimen en rasbaserad religion, vilket går som en röd tråd genom hela bibelns gamla testament, och genom talmud. det underliga är att icke-judar är de som anklagas för rasism, emedan den judiska religionen är rasismens upphov självt. nu är inte alla judar rasister, men alla religiösa judar är det, per definition av denna religion, dvs alla judar som har judasimen som religion måste vara rasister eftersom denna religion är ras-baserad. för att sätta saker i lite perspektiv. Sedan kan jag erkänna att jag far ut ibland, om judar, men det är mest då jag blir arg på den eviga ensidigheten i denna fråga.
Inlägg #123: Postat: 2011-02-26 18:42:00
Leif Erlingsson
PS: Som jag skrev 2011-01-17 Länk: sourze.se : "Läs manualen, Maurice Jolys "Dialogue in Hell" mellan Machiavelli och Montesquieu" "Umberto Eco Foucaults Pendulum" i stort sett protokollen.
Inlägg #124: Postat: 2011-02-26 18:44:00
Kalle Tuntolej
Leif! Sionister är just nu vare sig eller. Du och dina likar har emellertid påtalat vad de människor ni definierar som sionister försöker göra och vad de gjort sig skyldiga till. Ni anklagar dem för massmord och mycket annat. Så gjorde nazisterna. Resultatet känne vi. Er rasistiska smörja kan inte nog bekämpas, bortsett från det banala faktum att ni saknar varje tillstymmelse till bevis för era vansinniga påhitt. Knäppgökar!
Inlägg #125: Postat: 2011-02-26 18:45:00
Jocke S-43
WC: This is not the end...Det sa ju Darwin också! Men Hitler han sa nog till slut: Dies ist das Ende...O Povel han sa: De e dags att börja om på nytt igen!
Inlägg #126: Postat: 2011-02-26 18:48:00
Leif Erlingsson
Kalle, du ska nog inte snacka så mycket om att inte projicera fiendebilder.
Inlägg #127: Postat: 2011-02-26 18:53:00
Leif Erlingsson
Lordchaos, judendomen är inte rasistisk, den skiljer inte på raser, den skiljer på arter. Judar är människor, vi andra är ungefär som djuren.
Inlägg #128: Postat: 2011-02-26 18:58:00
Lordchaos
#127 well put!!!!!! undrar om någon vill vågar ifrågasätta detta, i så fall kan jag omedelbart att citera Talmud.
Inlägg #129: Postat: 2011-02-26 19:04:00
Aguirre
To be is to do -Soktares / To do is to be -Sartre/ Do be do be do -Sinatra
Inlägg #130: Postat: 2011-02-26 19:05:00
Aguirre
jäbla strvfel hea tidde
Inlägg #131: Postat: 2011-02-26 19:08:00
Leif Erlingsson
Tillägg: Det är viktigt att komma ihåg att få judar tror detta. I stort sett bara fundamentalistiska sionister tror det. Re: "#127 well put!!!!!! undrar om någon vill vågar ifrågasätta detta, i så fall kan jag omedelbart att citera Talmud." Länk: sourze.se på min
"Lordchaos, judendomen är inte rasistisk, den skiljer inte på raser, den skiljer på arter. Judar är människor, vi andra är ungefär som djuren."
Inlägg #132: Postat: 2011-02-26 19:14:00
Lordchaos
många skrvfel blir det och ofta fösrvonner hela så meningen blir kostig
Inlägg #133: Postat: 2011-02-26 20:09:00
Jocke S-43
129 "Je pense, donc je suis" sa Descartes. Eller "cogito ergo sum", Cartesius på latin. Sa Sokrates det? Men Sinatra sa det, för sjunga kunde han väl inte? Åjo ibland din maffiajägare...
Inlägg #134: Postat: 2011-02-26 21:24:00
Leif Erlingsson
Jo, Kalle. Kan du berätta var man kan läsa om hur nazisterna hänvisar till sions vises protokoll för att legitimera någon handling? Du skriver ju "Sions vises protokoll, vilket användes av nazisterna för att skapa en bild av att judarna eftersträvar världsherravälde på lite olika sätt" i #110, Länk: sourze.se
Inlägg #135: Postat: 2011-02-26 21:27:00
Kalle Tuntolej
Leif, lite hurtfriskt sitter du där bakom din dator och konstaterar att judar menar sig själva vara förmer än andra, genom skenbart oskyldiga uttalanden som det du gör i 127. Men man skall inte ägna sig åt den typen av stigmatisering oavsett vem man är Leif. Om man säger att en viss grupp människor är onda, dåliga, falska, och beredda att mörda miljoner för att kunna genomföra sitt världsherravälde, vilket bland annat är just nazisternas syn på judar och sionister, så måste man fråga sig själv hur man hade hanterat en av de människorna om den var i ens våld. Många hade sannolikt slagit ihjäl vederbörande, trosviss om att man utför en för mänskligheten god gärning. Det är så folkmord ser ut, i Rwanda, Turkiet, Kina, Polen och var de nu äger rum. Omfattande skitsnack, smutskastning och ständigt fördömande kommer alltid under vissa tider i vår historia att leda till att människor mördas. Därför skall vi tala gott om andra människor, undvika generaliseringar, och fokusera på sakfrågor. Och det gäller alla människor.
Inlägg #136: Postat: 2011-02-26 21:33:00
Kalle Tuntolej
Litet citat från rasistisk sida för att peka på hur trudisarns retorik är exakt samma som extremhögerns, med Youtubelänkar som bevisföring och allt: "I sin senaste drygt 15 minuter långa video går Dr David Duke igenom hur sionisterna kontrollerar hela USA. Bland annat har sionister betalat för president Obamas valkampanj och har honom därmed som sin marionett. Vi behöver väl knappast nämna att precis som tidigare videos så är denna mycket sevärd."
Inlägg #137: Postat: 2011-02-26 21:50:00
Kalle Tuntolej
Citat från annan högerextremistisk sida som diskuterar Sion vises protokoll. Kan ju nästan tro tt det är Dag o Leif som skrivit... "Genom att äga/kontrollera minst 70 av all media, ska man dels påverka opinionen hos folket, dels de styrande i samhället. Men också genom att använda media som folkets opium - en drog, som ska få dem i dokumentet kallade The GOIM, vilket är det judiska ordet för icke-judar, och som betyder boskap att tänka på annat än vad som händer med deras land - politiken o.s.v. Folket ska matas med smörja - fokusera på judeproducerad manipulativ underhållning istället för verkligheten, så att de inte märker att judarna tar makten, och förändrar landet/regionen ifråga.

Mediaägande ska användas till hjärntvätt.

Man ska, trotts att man i praktiken äger all media, och styr utvecklingen och all debatt, ge intryck av att en fri debatt existerar, och att åsiktsfrihet, pressfrihet o.s.v. existerar. Detta ska man göra genom att ge t.ex. de olika tidningar man äger olika politiska inriktningar. I praktiken ska de alla tjäna ägarnas d.v.s. dessa judars intressen, men på ytan ska de ge sken av att olika åsikter får komma fram o.s.v. Men egentligen kontrolleras allt noggrannt av dem, och allt som publiceras följer deras smutsiga agenda.

2 Genom att attackera människans mest grundläggande behov & känslor, ska man kontrollera de vita folken.

T.e.x. genom en porrifiering judar ska producera & sprida porr genom sin media, och andra kanaler, sexualisering, i tidig ålder av våra folk, ska man få the goim att bli förvirrade, och ofokuserade.

Man ska även utnyttja folks vilja att tjäna pengar. Judarna ska använda en slags blind kapitalism, och vinst behov till att kontrollera oss. Materialism, och egoism ska uppmuntras."
Inlägg #138: Postat: 2011-02-26 21:50:00
Lordchaos
#136 att en rasistisk sida utpekar en sak som bra betyder inte per automatik att den saken är dålig. vad säger du om de Kalle?
Inlägg #139: Postat: 2011-02-26 21:55:00
Kalle Tuntolej
Citat från den följande kommentaren avseende Sion vises protokoll, och sionismen av idag: "Är det kanske så att dokumentet, om det var produserat av tsarens säkerhetspolis, helt enkelt är en sådan exakt beskrivning av vad judar gjorde redan under denna tid p.g.a. deras historia, biologi- psyken, och kultur - religion, talmud o.s.v., att det därför stämmer med vad som sker idag, Att judar hatar europeisk kultur, och motverkar den, p.g.a. avundsjuka, hat o.s.v. Att de ljuger, och manipulerara, och sprider sjuka ideer att förvirra oss som ett resultat av deras psyken & rädslor. Att de alltid, genom historien, försökt ta makten över de länder de varit minoriteter i o.s.v." Finns ingenting som skiljer er argumentation från nazisternas.
Inlägg #140: Postat: 2011-02-26 21:57:00
Kalle Tuntolej
Du får tycka vad du vill Lordchaos. Och jag säger vad jag tycker om det. Jag diskuterar de mekanismer som driver nazismen. Det råkar vara de mekanismer som driver er världsbild också.
Showing page 7 of 13: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
Laddar...