Inlägg #41: Postat: 2011-02-24 19:56:00 | |
CMO |
#38 Asparagus, det är möjligt att vi som värderar riktig journalistik, vetenskap och forskning och källkritik är på utdöende. Men jag tror att det bara verkar så eftersom ni andra blir högljuddare. Israelerna är sannerligen inte perfekta, men alla konflikter har två sidor. När den ena sidan har som startegi att använda civila som mänskliga sköldar så är det svårt att undvika att de drabbas. Internationell rätt lägger skulden på den som använder mänskliga sköldar.
|
Inlägg #42: Postat: 2011-02-24 20:06:00 | |
CMO |
#39 "Sionisterna har en uppenbar förenande tanke - RENSA HELA ISRAEL FRÅN VARENDA PALESTINIER!" I så fall verkar de inte vara särskilt framgångsrika: Länk: google.com http://en.wikipedia.org/wiki/File:Population_of_Israel.png Du kanske inte behöver vara så livrädd för dem trots allt...
|
Inlägg #43: Postat: 2011-02-24 20:18:00 | |
Lordchaos |
#42 låt mig skriva om Dags mening från #39 till följande: Sionisterna har en uppenbar förenande tanke - RENSA HELA VÄRLDEN FRÅN TÄNKANDE ICKE-JUDAR. det är bara läsa bibeln innantill. detta lämnar gott om utrymme för icke-judar i såväl israel som världen i övrigt.
|
Inlägg #44: Postat: 2011-02-24 20:19:00 | |
CMO |
#39 “Palestinier” är ju för övrigt ett sånt där ny-ord och advokatyr som Dag säger sig avsky så hett. Före 1948 brukade det referera till de judiska såväl som de arabiska invånarna i det fd Brittiska mandatet. När arabländerna så snöpligt insett att det inte var fullt så lätt att kasta judarna i havet som de hade tänkt sig blev det plötsligt politiskt lämpligt att förvandla araberna i området till en enhetlig och distinkt etnisk grupp.
|
Inlägg #45: Postat: 2011-02-24 20:36:00 | |
Lordchaos |
#44 CMO du begränsade människa och sopprot, det mesta du skriver är i själva verket tvärtom.
|
Inlägg #46: Postat: 2011-02-24 20:57:00 | |
Lordchaos |
#41 ja en död icke-jude är alltid en civil sköld utan rättigheter enligt fn, medan en död jude är alltid är en utrotad jude och en tillfångatagen jude alltid är en kidnappad jude och en förhörd jude alltid är en förföljd jude :
|
Inlägg #47: Postat: 2011-02-24 21:01:00 | |
Jocke S-43 |
Hur är det nu det står i Bibeln? Gammalt vin i nya läglar? Sedan har väl FN - "internationell rätt" förklarat att Israel som stat bryter mot den?
|
Inlägg #48: Postat: 2011-02-24 21:15:00 | |
CMO |
#45 Vi är alla begränsade. Det är bara inte alla som inser det...
|
Inlägg #49: Postat: 2011-02-24 22:31:00 | |
Spartacus70 |
#41 "...riktig journalistik, vetenskap och forskning och källkritik". Är det det som du syftar på när du skriver saker som "Antisemitismen är utbredd i sanningsrörelsen, och deras desinformationskampanjer utgör verkligen ett hot mot demokratin. Ett hot som bör tas på allvar." För isåfall står jag för att det är utdöende. Men framförallt är din inställning utdöende och det av den enkla anledningen att du är en bakåtsträvare och det överlever aldrig den förändring som vi står inför. Ska du klara dig och behålla ditt sinne så krävs det att du tänker utanför lådan och kan ta in sådant som du kanske idag inte vill kännas vid. Vissa kallar det frekvenser eller ett högre medvetetande. Du kallar det ett hot mot din existens.
|
Inlägg #50: Postat: 2011-02-24 23:44:00 | |
Lordchaos |
Spartacus, du skriver i din artikel "... israeliska hälsoministeriet för tester av radioaktivitet på över 100 000 serardiska mörkhyade barn som immigrerat till landet ... ". Just denna mening är makalöst felaktig. I artikeln du refererar till handlar det om SEPHARDISKA barn inte "serardiska mörkhyade" som utsätts för experiment, dvs barn av autentiska judar, SEMITISKA judar, utrotas, och på riktigt denna gång. Utrotningen ifråga företas av de ”judar” som inte är judar på riktigt, dvs övriga "judar", i detta fall ashkenazim, eller khazarer, och som idag utgör 70-90 av israels befolkning. dessa "judar" är de "judar" man idag avser med ordet judar, ett folk som inte ens är semiter och därför saknar även den bibliska rätten till området. för mer info sök på arthur koesteler, douglas reed, benjamin freedman, henry ford mfl mfl.
|
Inlägg #51: Postat: 2011-02-24 23:53:00 | |
Aguirre |
CMO..1639 raketer..avskjutna av palestiner i sin egen stat Palestina och de landade i Palestina..hur många skadades av dessa hemgjorda nödvärnsraketer CMO....måste ha varit ett blodbad ? Hur många dräper sionisterna per år ? Sluta låtsas som om att Israel är ett land som vilket annat som helst..det är en USA finansierad bas på främmande territorium befolkad med folk som tror sig ha religiösa rättigheter till vad fan som helst...fullt liktydigt med att en väpnad gren av Knutbysekten skulle ta över Göteborg med våld och fördriva och förfölja lokalbefolkningen...
|
Inlägg #52: Postat: 2011-02-25 09:02:00 | |
Kalle Tuntolej |
Aguirre, Lordchaos och Spartacus - vidriga stirrigaa gamla gubbar som tror på vad som helst, så länge som det uttalas av någon som just de anser vara en auktoritet. Jag kan tycka att lallandet kring 911 är lite lustigt, för det är ju inte vidare bekymmersamt för någon vad tekniska nollor med ufo-tro egentligen har för åsikt. De åsikter som röjs om andra människor, och det förakt som visas för alla som inte tycker som er, i frågor som bland annat denna, är dock en annan sak. Det är sådana som ni som driver hat. Det är sådana som ni som går i bräschen då ett folkmord skall begås. Det är sådana som ni som göder rasism. Svaga människor med auktoritetstro. Genom er fullständiga urskiljningslösa kritik av människor på basis av historiska mekanismer ni inte förstår med era förvridna sinnen, gör ni er skyldig till just det ni anklagar andra för. Patetiskt, och förklarligt med er bakgrund. Ni hade kunnat vara som normala människor, och begripit att människor är komplicerade sociala, religiösa, ekonomiska, politiska, hatiska och kärleksfulla individer. De låter sig inte inlemmas i modeller av världen. De låter sig inte inlemmas i ideologier eller motståndsrörelser, annat än för ett helt kort ögonblick. Israel skall ha mycket kritik för sina ageranden mot palestina. En god vän till mig var med på ship to gaza-flottiljen, och Israel agerande i den punkten är bara ett exempel av många där de agerat felaktigt. Men de förtjänar inte all kritik - all skuld är inte deras. Det är hela poängen. Skaffa er ett liv stofiler innan åldern tar er fullkomligt och ni drunknar i inskränkthet och bitterhet.
|
Inlägg #53: Postat: 2011-02-25 12:14:00 | |
Spartacus70 |
#50 Lordchaos, du har helt rätt i att jag skrivit fel. Jag syftade dock rätt men vet inte varför det blev så här. Detta är den korrekta benämningen Länk: sv.wikipedia.org Tack för påpekandet.
|
Inlägg #54: Postat: 2011-02-25 12:19:00 | |
open minded |
Kalle det är exakt dessa saker vi förstår oss på men du vinklar det lika illa som CMO på ett liknande sätt. Vi driver inte hat utan vi håret mål att förhindra orättvisor i det globala samhället med statliga terrorister,bedragare,krigföring som strider mot mänskliga rättigheter,folkmord. Den största drivkraften för ondska är dessa makter vi helt naturligt kämpar emot. Kalle du är en Guardian of evil med tanke på att du försvarar dessa händelser och personer. Har sagt det förut och säger det igen... världens ögon är snart helt öppna och det enda som kommer att ske är att alla som försvarar träning kommer att kliva med i fallet och kan med säkerhet säga att ni ingår i skaran. 15miljoner mot resten av världen.. haha lycka till..
|
Inlägg #55: Postat: 2011-02-25 12:21:00 | |
Spartacus70 |
#52 "Det är sådana som ni som driver hat. Det är sådana som ni som går i bräschen då ett folkmord skall begås. Det är sådana som ni som göder rasism. Svaga människor med auktoritetstro." Vet du vad den stora skillnaden mellan dig och mig Kalle är? Jag kallade dig för vad du är och du ljuger. Detta är rent förtal och jag utmanar dig att bevisa allt det du säger om mig mfl ovan. Men det kommer du inte att kunna göra för det är rena lögner. Du har tömt hela din armada av ursäkter och har landat på botten. Jag kallade dig ynkrygg innan, men det är en förolämpning mot ynkryggar. Det är förargligt att se en såpass begåvad person som du ändå ger intryck av att vara och har sådana skeva uppfattningar, grundlösa och helt felaktiga. Jag förstår nu att alla dessa angrepp från Dig, CMO mfl där ni påtalat vår psykiska hälsa, bara var ett rop på hjälp.
|
Inlägg #56: Postat: 2011-02-25 13:15:00 | |
Aguirre |
:-#52 Kalle..den enda ufo jag har trott på och sett är dig...makalöst inlägg igen..inte ett fakta nu heller...bara elakheter..avtändning ?
|
Inlägg #57: Postat: 2011-02-25 13:26:00 | |
open minded |
Den ena sidan är mytomaner och den andra sidan grundar Sina påståenden på information av olika källor. Vi vet alla att den här kampen är meningslös och att båda sidorna har en envishet att bevisa det rätta som faller i tankegångarna. Det kommer att få ett slut när medvetenheten har nått den omfattning att de flesta förstått innebörden av den globala kontrollen och på vilket sätt den förs fram. Vad revolutionen grundar sig på i mellanöstern är just att folket där vaknat och blivit medvetna om styret som inte gynnar folket. Det är samma situation världen över och alla är snart vakna.
|
Inlägg #58: Postat: 2011-02-25 15:00:00 | |
CMO |
#53 Asparagus din felstavning var det minst felaktiga i den historien. Hela historien är nämligen en BLUFF. Det var kanske mellan 10000 och 15000 sefardiska barn som behandlades INTE 100 000. De utsattes INTE för abnormalt höga doser av strålning. Behandlingen de utsattes för var internationellt REKOMMENDERAD och vanlig för ringmask i övriga världen och den var rekommenderad av UNICEF. Att 6000 barn skulle ha dött mer eller mindre omedelbart är ren och skär FANTASI. Det upttäcktes sedemera ett samband mellan förhöjd risk för cancer som resultat av denna behandling och Israels parlament beslutade därför om kompensation till de som drabbats. Länk: en.wikipedia.org
|
Inlägg #59: Postat: 2011-02-25 15:13:00 | |
Spartacus70 |
#58 Du är alltid lika rolig CMO. Du kanske ska kolla upp alla dina källor innan du anklagar mig för felaktigheter. Företaget som producerade dokumentären som du hänvisar till Länk: en.wikipedia.org ska tydligen tillverka kärnvapen och hantera urarmat uran. Vad tror du att de skulle gilla om sanningen kom fram om varför dessa tester eg gjordes? Det hade knappast gynnat deras verksamhet eller relationerna med USA om omvärlden visste vad som försigick. Nä, du får komma med något mer övertygande innan jag byter inställning.
|
Inlägg #60: Postat: 2011-02-25 15:18:00 | |
CMO |
Vidare angående tester av bekämpningsmedel i USA så handlade den studien om att man skulle studera hur barn påverkades av bekämpningsmedel i den hemmiljö SOM DE REDAN BEFANN SIG I, genom normalt användande av hushållsprodukter och livsmedel. Det var alltså inte frågan om att på något vis öka deras exponering för bekämpningsmedel. Tvärtemot vad du hävdar så GENOMFÖRDES ALDRIG UNDERSÖKNINGEN eftersom den utsattes för kritik. Länk: urbanlegends.about.com
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.