Valt inlägg:
Ok Spartacus, vi antar att jag hade blivit utskrattad i en domstol om jag hävdat att man inte skall fördöma grupper av människor, oavsett om man definierar dem ekonomiskt, etniskt eller religiöst. Jag tror dock inte det. Din beskrivning avseende svält, krig etc har i princip alltid ägt rum i totalitära regimer, som inte vilat på en demokratisk grund. Och varför skulle vi ha behov av anonymitet om vi hade kopplingar till expo? Och självklart kan vem som helst av oss peka på fel i vårt samhälle. Skillnaden mellan dig och mig Spartacus, är att jag inte ser ett behov av att hitta på låtsasproblem. Världen har nog med problem som det är. Vad avser "de ledare vi håller så varmt av": i världens demokratiska länder finns en stor spridning mellan olika politiker och agendor. Det står mig frit att propagera för vad jag vill i landet. Genom internet, tidningar och radio kan jag sprida allt från kommunistiska till rasistiska åsikter - som ni gör här, utan att staten lägger sig i det. Ni däremot sprider ert hat mot en viss folkgrupp, och anklagar dem för planerade massmord, för att försöka ta över hela världen, för att vilja krig för att berika sig själva. Som jag visat på skiljer ingenting i er argumentation sig från den nynazisterna använder sig av, eller för den delen mellankrigstidens Tyskland. Kan för övrigt säga at jag tycker att EXPO är en oerhört viktig inrättning.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?