Inlägg #81: Postat: 2011-02-25 18:48:00 | |
Kalle Tuntolej |
Om människor som tänker "fritt" - vad jag skulle vilja kalla intelligenta människor - lider av olika sjukdomar? Kan ingen statistik på det området. oftast är det tyvärr så att lägre intelligensnivå går hand i hand med dålig ekonomi. Det bästa tror jag följaktligen är att se till att sprida välstånd till så många människor som möjligt. En intelligent människa skapar sig ett trevligt liv med många vänner brukar jag säga.
|
Inlägg #82: Postat: 2011-02-25 18:59:00 | |
Spartacus70 |
CMO, jag har ingen aning om vad du pratar om. Jag kände inte ens till dokumentären förrän du länkade till den. Så vänd inte på detta. Och varför skulle wikipidia skriva motsägelsefulla saker i samma artikel? Och Kalle, nu när dina argument tagit slut så antar du rollen av en svag, försvarslös och utsatt individ, såsom judarna säkert kände sig under Hitler, som du så gärna refererar till. Då vill jag att du visar mig var jag en endaste gång, uttryckt hat mot någon överhuvudtaget någonstans. Du vill bara hitta sympatier och utmåla mig som skurk och det hela blir bara patetiskt. Du kanske skulle läsa mina artiklar och "Odfalk´s" också och jämföra.
|
Inlägg #83: Postat: 2011-02-25 19:00:00 | |
Spartacus70 |
#81 Kalle, då måste jag vara väldigt intelligent, för jag ha en mycket god ekonomi.
|
Inlägg #84: Postat: 2011-02-25 19:04:00 | |
open minded |
Du skapar då inte många vänner här men det kvittar för människor som du är för mig helt ointressanta att känna. Medans jag gärna skulle ta en diskution med Leif dag Sparta i det verkliga livet för att jag vet att de går att diskutera med på ett vettigt sätt.
|
Inlägg #85: Postat: 2011-02-25 20:08:00 | |
CMO |
#82 1"Jag kände inte ens till dokumentären förrän du länkade till den." PRECIS, DU HADE INGEN ANING OM VAR DINA UPPGIFTER URSPRUNGLIGEN KOM IFRÅN INNAN JAG VISADE DIG. DET ÄR DET SOM ÄR PROBLEMET. DU VIDAREBEFORDRA OKRITISKT INFORMATION FRÅN NEONAZISTISKA OCH ANDRA TVIVELAKTIGA KÄLLOR HELT UTAN KÄLLKRITIK. 2"Och varför skulle wikipidia skriva motsägelsefulla saker i samma artikel?" DET GÖR DE OFTA FÖR ATT REDOVISA OLIKA STÅNDPUNKTER I KONTROVERSIELLA FRÅGOR. I DET HÄR FALLET ÄR DET DOCK ENTYDIGT SÅ ATT DINA PÅSTÅENDEN ÄR GRUNDLÖSA, DET FINNS INGEN MOTSÄGELSE.
|
Inlägg #86: Postat: 2011-02-25 20:19:00 | |
Spartacus70 |
#85 Börjar du bli irriterad CMO? Ta det lugnt så du inte råkar försäga dig. Jag har inte sagt något men andra kan råka se dig för vem du är....
|
Inlägg #87: Postat: 2011-02-25 20:49:00 | |
Per Person |
#85 Hur orkar du ödsla kraft och energi på den jubelidioten?
Det är ta mig fan sanslöst vad många patologiska lögnare, jubelidioter och narcissister som skriver på Sourze nuförtiden. |
Inlägg #88: Postat: 2011-02-25 21:00:00 | |
DiplomatenOloggad |
#87 För att de inte skall stå emotsagda, antar jag. Det finns gott om naiva människor som kan trilla dit och börja tro på sagorna.
De fula fiskarna kör med uttröttningsmetoden, hävdar man samma lögn i olika varianter gång på gång på gång på gång finns risk att lögnen av ren utmattning blir en sanning. |
Inlägg #89: Postat: 2011-02-25 21:39:00 | |
Spartacus70 |
#88 Kunde inte sagt det bättre själv.
|
Inlägg #90: Postat: 2011-02-25 23:44:00 | |
GunnarL |
87/ Faktiskt en av dagens få vettiga kommentarer. Du använder ordet "sanslöst" - jag skulle vilja säga "beklämmande"! Men Du får ha det bra! Jag förstår inte heller hur han ids debattera med idioter.
|
Inlägg #91: Postat: 2011-02-26 00:07:00 | |
Kalle Tuntolej |
Tycker ändå Spartacus skall ha viss heder på ett rent argumentationsmässigt plan. Lordchaos o Aguirre nyps lite ibland, men verkar mest trötta o ofokuserade. Leif o Dag befinner sig i omloppsbana. Den ende som biter ifrån lite, om än med hittepåsnömos, är just Spartacus. En stor kram o puss på mun till Spartacus för det. Imorgon ämnar jag emellertid få dig att tystna Sparris. Min klokskap kommer att bringa häpnad till ditt anlete. Och i det att du förvånat öppnar ditt fula rasistgarnityr sätter jag hänglås på din tunga. Alltså gott folk: ny freakshow imorgon samma tid med knäppskallarnas okrönte konung: Sparris! Fritt inträde för alla som tror på alla människors lika oföränderliga värde och hyser en tro på människor. För alla andra: straffkramar med folk man inte gillar. Väl mötta!
|
Inlägg #92: Postat: 2011-02-26 00:46:00 | |
Aguirre |
Morgondagen var igår Kalle Länk: youtube.com anrkojazz för di frälste :-
|
Inlägg #93: Postat: 2011-02-26 00:55:00 | |
Aguirre |
#Per "sanslöst vad många patologiska lögnare, jubelidioter och narcissister som skriver på Sourze nuförtiden." ...vi skriver så för att du skall känna dig hemma Per...Alla skall vara med...som sossarna sjöng i valet :-
|
Inlägg #94: Postat: 2011-02-26 08:46:00 | |
Dag Nilsson |
#93 - Aguirre, var det verkligen nödvändigt att avslöja sanningen redan nu?
Jag hade velat se honom gå längre in i förvirringen innan det var dags att slå på lyset. Men, men - du är väl en obotligt god människa. Renhjärtad som en duva. Fast nog finns det en listig orm i dig, tillsammans med den nödvändiga lejonklon. Dock lite väl duvaktig, för att vara i min smak, denna gång! |
Inlägg #95: Postat: 2011-02-26 12:10:00 | |
Kalle Tuntolej |
Känner mig trög som inte sett sambandet tidigare... Men de facto är det ju så att i tider av hög arbetslöshet och utanförskap, så sprids främlingsfientliga idéer lättare. Intelligenta demagoger kan i sådana stunder snabbt skapa sig en grund till ett politiskt parti, med udden emot exempelvis invandrare, och då främst judar. Det bästa ett land kan göra är följaktligen att se till att så många som möjligt har såväl välfärd som arbete. Vad är det då man ser här på Sourze? Man ser utanförskapets baksida, och en liten del av den mekanism som i dess mest brutala former kan blomma ut i folkmord, hat och fördrivningar av människor. Det kanske inte är så farligt vad några enskilda arbetslösa knäppskallar skriver på Sourze, kan man tycka. och det är det ju inte. problemet uppstår i det att de lyckas sprida sitt hat emot en annan folkgrupp judar i en bredare skara. Om man tittar på högerextrema partier så är de ofta uppbyggda runt en liten ganska klipsk o kunnig - om än världsfrånvänd - kärna, vilken lägger ut de retoriska riktlinjerna. På detta forum har vi dag, spartacus, leif med flera, vilka på obefintliga fakta, och snedförvriden människosyn, pekar ut en sionistisk sammansvärjning som roten till snart sagt allt ont. I det att de här människorna bereds möjlighet att komma i kontakt med unga arbetslösa män, utan bredare kunskap om hur världen fingerar, och kanske med identitetsproblem, så kan en situation uppstå där den antisemitiska propagandan vinner fäste. det har hänt förr. det hände i hitler-tyskland, och det kan hända hos oss. Främlingsfientlighet emot såväl muslimer som judar sprids i Europa i detta nu. steget från Spartacus utläggningar om ondskefulla sionister till nazisternas propaganda är noll. Det är samma propganda.
|
Inlägg #96: Postat: 2011-02-26 12:57:00 | |
Leif Erlingsson |
Precis, många människor saknar "bredare kunskap om hur världen fingerar" olika propagandahändelser i våra medvetanden. Länk: sourze.se Till skillnad mot vissa här på Sourze så anser jag absolut nödvändigt att vi lär oss genomskåda alla kulisser. Många är rädda för att nya fiendebilder ska målas upp, när vi försöker förstå vad som pågår bakom kulisserna, varför så mycket är förljuget. "fingerat", som du skriver.
Fällan att halka in i fiendebildsprojiceringar är utlagd för att fånga oss på vägen. Den måste vi ta oss förbi som en del av vår mänskliga frigörelse. Jag tror dock att detta kräver just att genomskåda alla gamla sådana projiceringar. Som kan vara bland de starkaste tabun vi har. Jag håller alltmer på att göra det i mig själv, men processen måste fortgå och även uttryckas offentligt. Vill verkligen lösa upp dessa blockeringar, för att därmed frigöra enormt många människors numera blockerade engagemang... Engagemang till vad, måste jag först känna mig klar över. Så det är också något som måste bli klart inom mig. Innan jag verkligen vet vad jag vill, kan jag inte manifestera det! En vän frågade sig, "Tjänar ondskan och skuggorna sitt syfte?" Jag svarade "- Ja! De hjälper oss att definiera oss själva. Vi definierar vilka vi är och vilka vi inte är, genom att acceptera och förkasta. Det vi accepterar är vi. Det vi förkastar är vi inte. Skilj dock på när vi projicerar att någon annan är det vi inte vill se i oss själva. Vi måste se allt. Annars kan vi inte definiera oss själva på ett sant sätt. Vi har skuggorna inom oss. De yttre hjälper oss - om vi är sanna mot oss själva - att upptäcka dem i oss själva, och att göra upp med dem. Att rena oss själva. Att rena våra egna själar." |
Inlägg #97: Postat: 2011-02-26 13:04:00 | |
Kalle Tuntolej |
Det är ok Leif! Du får ha precis vilka bilder av världen du vill. Du får tro på magiska stenar, och på att världen blir en bättre plats om vi alla sjunger hare Krishna-sånger varje morgon. det är ok, ty det skadar inte en annan människa. Att peka på en annan grupp människor, och kalla den gruppen onda, och förklara att den är i färd med ett folkmord, och på alla möjliga vis utmåla den gruppen som en sämre grupp, är dock inte något annat än rasism. Och det är inte ok. Att tala om sionistkonspirationer är lika lite acceptabelt som att uttala sig nedsättande om muslimer eller företagsledare. Alla människor förtjänar alltid all respekt. Man skall inte kritisera människor, man skall kritisera handlingar.
|
Inlägg #98: Postat: 2011-02-26 13:18:00 | |
Leif Erlingsson |
"Alla människor förtjänar alltid all respekt. Man skall inte kritisera människor, man skall kritisera handlingar." Vilket är vad jag alltid har sagt. Jag anser dock att handlingsplaner och ideologier gott kan kritiseras. T.ex sådana som handlar om "att upplösa mänskligheten till protoplasma med hjälp av Ebola virus" se vidare Länk: sourze.se .
|
Inlägg #99: Postat: 2011-02-26 13:27:00 | |
Spartacus70 |
#97 Det är precis vad vi gör Kalle, vi kritiserar handlingar. Det är du mfl som lägger ord i mun på oss och anklagar oss för att vara sinoister och hata judar och muslimer och nu företagsledare. Men om du börjar och skilja på judendom och Israel, Islam och Al Qaida och ledare som Tony Hayward och Ingvar Kamrad så märker du att spannet är väldigt stort. Om det är någon som sprider desinformation och därtill börjar bli märkbart mer och mer förvirrad och desperat, så är det du. Jag tror att hur många som helst skulle hålla med i det argumentet och jag tänker faktiskt testa det.
|
Inlägg #100: Postat: 2011-02-26 13:36:00 | |
Kalle Tuntolej |
spartacus! Läsförståelsen igen. jag skrev: "Att tala om sionistkonspirationer är lika lite acceptabelt som att uttala sig nedsättande om muslimer eller företagsledare. " Du tolkar det som jag anklagar er för att vara "sinoister och hata judar och muslimer och nu företagsledare." Med er förvrängning av fakta och historiska skeenden, ägnar ni er de facto åt demonisering på ett vis som är såväl rasistiskt som påminnande om nazism. Lite roligt också, nu då du för femtioelfte gången fokuserar på min enkla person, att du hänvisar till majoritetens inställning. Om majoriteten får avgöra saken, så är ju era UFO-teorier och bild av jordens befolkning tämligen stendöda. jag trodde ni betraktade er som en liten minoritet av rättänkande? bättre kan du sparris!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.