Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif och Spartacus, Lordchaos m.fl., jag vill pröva tanken att zionismen är ett uttryck för något med rötter tillbaka till chazarriket. Chazarriket var uppenbarligen en stormakt i området mellan Svarta Havet och Kaspiska havet. Dess överklass hade antagit judisk religion av politiska skäl snarare än pga andliga behov. Vid ca år 1000 besegras chazarerna av ryssland och dess överklass emigrerar till olika platser i Europa. --- Nu gäller det att tänka långsiktigt, vilket är svårt för oss omogna med krav på omedelbar behovstillfredsställelse. Tänk då på romersk-katolska kyrkan, tänk islam - detta är krafter som förmått hålla fokus på en framtid som varit över ett millennium bort. I praktiken flera hundra år mer än så. Tänk att chazarledarna inte var sämre. De kunde också se framåt och se en tid när de åter skulle vara på väg att få världsherravälde. --- Det är på fullt allvar jag lyfter dessa tankar. Chazarledarna hade förlorat både folk och land. Men inte intelligensen och makthungern. Det ligger nära till att de väljer Ryssland som ett land att infiltrera. Dels därför att de en gång blev bortdrivna av ryssar - hämnd - och dels därför att chazarer till stor del hamnade i Ryssland. --- Jag tror att chazarättlingar är de som planerar ta Världen på samma sätt som Katolsk kyrkan planerar att ta den. Alltså att man tänker globalt och i termer av Hela Världen. Det är en religiös re-ligio åter-knyta drivkraft i båda fallen. Man längtar den Heliga Graal alltså den förlorade mystika enheten med Alltet och Livsenergin i ren form. Zionisterna söker den i Absolut innehav av all materia. Katolikerna söker i ren Ande. Men eftersom båda rörelserna bygger på hierarkisk pyramidal maktstruktur så är de dömda att gå under. Zionismen kommer dock att dra med sig hela jordelivet i sin undergång eftersom den är fullständigt materialistisk. Katolikernas undergång blir som en fjärt i rymden. --- Kommentarer tack!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?