Inlägg #61: Postat: 2011-02-25 15:18:00
|
CMO |
Angående medicineringen av HIV-smittade barn i New York så hänvisar du till en BBC dokumentär som fällts för osaklighet. Uppmärksamheten runt historien ledde till en delstatlig utredning som kom fram till att citat: ”none of the abuse allegations were substantiated, and that the source of the accusations appears to be a group of individuals holding the view that HIV does not cause AIDS—a view discredited by scientific and medical consensus around the world” Länk: en.wikipedia.org
|
|
Inlägg #62: Postat: 2011-02-25 15:20:00
|
CMO |
Ska undersöka resten av dina påståenden i mån av tid
|
|
Inlägg #63: Postat: 2011-02-25 15:22:00
|
Thomas L. Aabo |
Dag inlägg 39. Tror du verkligen på vad du skriver?!
|
|
Inlägg #64: Postat: 2011-02-25 15:27:00
|
CMO |
#59 Jag hänvisade inte till någon dokumentär. Jag hänvisade till Wikipedia. Din ”referens” var föga förvånande en blogg för diverse märkliga konspirationsteorier varav många, också föga förvånande, är inriktade mot just Israel.
|
|
Inlägg #65: Postat: 2011-02-25 15:28:00
|
Thomas L. Aabo |
Så mycket hatiska, desinformerade tokstollar det finns.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2011-02-25 15:34:00
|
Spartacus70 |
#60 Om du läser vad jag skrivit så refererar jag inte till en specifik undersökning då det förekom flera, vilket nämns i artikeln. Bättre kan du.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2011-02-25 15:47:00
|
Spartacus70 |
#61 Om du läser invändningarna så upptäcker du att få av dom har med själva historien att göra. Den oberoende studien som klagomålen skulle leda till går för övrigt inte att hitta. Hela detta upplägg påminner mig för övrigt om 9/11. Jag undrar varför du inte i det fallet lika vigilant påpekar att en oberoende undersökning borde tas fram?
|
|
Inlägg #68: Postat: 2011-02-25 15:48:00
|
Spartacus70 |
# Är du osäker så är det bättre att du frågar. Jag kan mycket väl ha fel och medger det gärna. Men då får du ha bättre på fötterna och inte glömma att mycket av detta avspeglas i bevittnarens inställningar.
|
|
Inlägg #69: Postat: 2011-02-25 15:50:00
|
Spartacus70 |
# Visst är det så Thomas. Vad borde vi göra åt dom tycker du? Ska vi slå ihjäl dom eller räcker det att vi spärrar in dom? Det här är ju inte klokt....
|
|
Inlägg #70: Postat: 2011-02-25 15:51:00
|
Spartacus70 |
#64 Din wikipidia-länk talade varmt om en viss dokumentär.... Men du syftade kanske på något annat som inte lade smolk i din bägare?
|
|
Inlägg #71: Postat: 2011-02-25 16:27:00
|
Lordchaos |
#58 CMO det mest intressanta med wikipedia-artikeln du länkar är att den inte skiljer på judar och "judar" dock nertill i en fotnot ges en hint om sefarder, hade den gjort det så hade det blivit uppenbart att en ras som påstår sig vara judar - men rasbiologiskt inte är det - utsätter en annan ras av autentiska judar för vad somliga menar vara experiment med strålning.
|
|
Inlägg #72: Postat: 2011-02-25 16:40:00
|
Kalle Tuntolej |
Spartacus citat: " Detta är rent förtal och jag utmanar dig att bevisa allt det du säger om mig mfl ovan. Men det kommer du inte att kunna göra för det är rena lögner. Du har tömt hela din armada av ursäkter och har landat på botten. Jag kallade dig ynkrygg innan, men det är en förolämpning mot ynkryggar. Det är förargligt att se en såpass begåvad person som du ändå ger intryck av att vara och har sådana skeva uppfattningar, grundlösa och helt felaktiga. " Söte Spartacus: oavsett vad jag skrivit, så har det bemötts med funderingar avseende min psykiska hälsa, att jag är en ond människa, rädd, sinnesförvirrad med mera av främst dig, men också Dag. I det att jag införde mitt poängsystem där varje angrepp på person, och borttappande av sakfrågan, renderar ett poäng, insåg jag dock snabbt att du skulle dra ifrån mig, då du inom blott ett inlägg efter startskottet fick tre poäng med en gång. Tyvärr har jag insett att jag fortfarande har blott ett poäng, ty då jag studerar mitt inlägg är det ju faktiskt vad jag tycker. Det är fakta, och inga personliga angrepp. Dessutom tror jag en försvinnande liten del vanligt friskt arbetande folk skulle göra något annat än hålla med mig då det gäller er gamla snurriga stofiler.
|
|
Inlägg #73: Postat: 2011-02-25 16:47:00
|
Kalle Tuntolej |
Du ber mig också att bevisa det hela. Dina inlägg är mitt bevis sparris. Där står at läsa om UFO:n, och om den nya världen. Där står att läsa om no-planers teorier, och animerade flygplans. Där står att läsa ifrågasättanden av den rörelse i USA som ifrågasätter USAs inblandning och att den nog var inblandad i planläggandetminns den stackars friske trudis som hävdade termitteorin - han blev söndersmulad av er. Där står att läsa att det nog är sannolikt att man momentant då de animerade flygplanen flög in i tornen, så spreds flygplansdelar ut för att det skulle se trovärdigt ut. Där står att läsa om piloten på det ena flygplanetjag redogjorde för en intervju med hennes förkrossade änka och deras två barn. Du sade att han nog satt på en sandstrand i sydamerika och hade det gott. Vill du ha mer bevis? Du stödjer dig på Leif och dag. case closed.
|
|
Inlägg #74: Postat: 2011-02-25 17:40:00
|
CMO |
#70 Men snälle lille Asparagus!!! ”Dokumentären” som det hänvisas till i wikipediaartikeln är ”The Ringworm Children” av David Belhassen and Asher Hemias. Det är ju den dokumentären som är källan bakom DIN VERSION av histoien. Resten av wikipedia artikeln innehåller information som visar varför PÅSTÅENDENA I DEN DOKUMENTÄREN ÄR FELAKTIGA. Nu lyckades du alltså med konststycket att kompromettera källan till dina egna påståenden. Snyggt självmål....
|
|
Inlägg #75: Postat: 2011-02-25 17:50:00
|
Spartacus70 |
#74 Förlåt CMO, men hur kan jag göra självmål genom att peka på ditt felslut i föregående inlägg?
|
|
Inlägg #76: Postat: 2011-02-25 17:51:00
|
Spartacus70 |
"73 Vad skönt Kalle att vi kunde avsluta den diskussionen. Då slipper jag höra ditt dravel mer menar du?
|
|
Inlägg #77: Postat: 2011-02-25 18:16:00
|
Kalle Tuntolej |
Vad skapar progromer? Vad skapar folkmord? vad skapar engagerade soldater? Hat! Demonisering! Ett totalt fördömande utan urskiljning! När de som har makten talar om onda, sjuka, psykopatiska människor, hör vi också ekot från 30-talets nazityskland. Du Spartacus, liksom dag med flera på detta forum, använder härledningar och retorik som använts många gånger förr. Med stort patos talar ni om en liten grupp människor som mördar andra i miljoner och miljarder. Ni kallar dem sionister. Men det har ingen betydelse vad ni kallar dem. För det är fortfarande ett hat mot andra människor som i andra tider och i andra delar av vår värld lett till miljoners död. Adolf Hitler delade er syn på sionister. Han hade makt att göra något år det enorma hot han såg från dem. Det kan synas harmlöst att sitta och skriva att man hatar judar, och vill att deras land skall försvinna, eller att borgare är hjärnskadade och sinnesjuka. Men det kan komma tider då sådana som ni har makten. det har hänt förr, och kommer att hända igen. Det är i sådana tider ondskan visar sitt rätta ansikte. Det är i sådana tider marken färgas röd i rasismens och hatets namn. Det er lilla skara sysslar med är demonisering, det farligaste av vapen.
|
|
Inlägg #78: Postat: 2011-02-25 18:22:00
|
Kalle Tuntolej |
Citerar mig själv från en gammal text i bästa Leif Erlingsson-stil: "Vi skall göra vad vi kan för att motverka stigmatisering och polarisering. Försöka säga fler goda saker än dåliga om andra människor. Hoppa över att dra förhastade slutsatser om andra människor på basis av härkomst, utseende, bildning, ekonomi, kön, funktionshinder eller religion. Att stå upp för alla människors lika och oföränderliga oändliga värde. Utan fördomar och skitsnack är det nämligen svårt att bedriva krig och ta livet av andra människor. Krigsförande stater, samt stater som amvänder dödsstraff, baserar alltid sin makt på okunskap och propaganda. Arbetslöshet och skitsnack kallar vi det över kaffekoppen - olika namn, samma resultat, samma funktion. Blott skalan skiljer." OCH JAG UPPREPAR: OKUNSKAP OCH PROPAGANDA. ARBETSLÖSHET OCH SKITSNACK. Motsatsen: kunskap och ödmjukhet.
|
|
Inlägg #79: Postat: 2011-02-25 18:35:00
|
open minded |
Kalle menar di verkligen att de som har ett fritt sätt att tänka lider av olika sjukdomar.
|
|
Inlägg #80: Postat: 2011-02-25 18:42:00
|
CMO |
#75 1. Mina påståenden är hämtade från Wikipedia artkeln.
2. Dina påståenden i Sourze artikeln härrör ursprungligen från dokumentären ”The Ringworm Children”
3. Wikipediaartikeln redovisar fakta som visar att dokumentärens påståenden som du upprepar i din artikel är grundlösa och orimliga.
4. Du påstår själv i en kommentar ovan att dokumentären inte är trovärdig. Om du fortfarande inte förstår får du leta upp någon vuxen som kan förklara det för dig
|
|