Inlägg #161: Postat: 2011-02-27 11:08:00
|
Aguirre |
#158 Det står mig frit att propagera för vad jag vill i landet. Genom internet, tidningar och radio kan jag sprida allt från kommunistiska till rasistiska åsikter - som ni gör här, utan att staten lägger sig i det."..jajamen Kalle..men det står dig mycket friare att sprida vadsomhelst om du äger en tidning..eller en tv-kanal..eller har kontroll över statliga myndigheter..väldigt mycket friare kan du då sprida dina åsikter...du kan rent av bestämma agendan för vad som skall diskuteras och hur det får diskuteras....så är det i den "fria marknaden"..mest pengar sätter reglerna..
|
|
Inlägg #162: Postat: 2011-02-27 11:28:00
|
Spartacus70 |
Jag har anat EXPO-kopplingen länge och då faller alla pusselbitar på plats med en gång. Kalle, du ser på oss alla som SD-fanatiker och högerextremister, vilket du får stå för, men det är så långt ifrån sanningen som du kan komma. Jag kan nämna att jag bor i ett av derasSD högsäten och märkligt nog så röstade jag inte ens. Så mitt förslag är att du plockar ut galjen ur kavajen, slappnar av och försöker rent utav skaffa dig en egen, ofärgad åsikt så ska vi snacka sedan. Och vart du vill komma med citatet från min artikel vet jag inte? Den talar väl för sig själv och hur du får in sionister i den förstår jag inte heller. Men du ser det du vill se. Jag ser en faktisk handling och du ser ett rasistiskt påhopp. Ändå säger du att vi ska fokusera på handlingen och inte på människorna. Men vad är det du själv gör då? Men som sagt, nu vet jag vad du är för en filur.
|
|
Inlägg #163: Postat: 2011-02-27 11:47:00
|
Kalle Tuntolej |
Spartacus: du har ju sagt dig förstå dig på mig i en månad nu. Behöver inte återupprepa det vännen... vad avser koppling til expo: finns ingen, men jag avskyr skitsnack, och teorier som inte är grundade på fakta. Ganska enkelt. Jag har dessutom inte placerat in dig på den politiska skalan. Men rasister, eller starka fördömanden av vissa folkgrupper av olika anledningar, finns över hela den politiska skalan. Folkmord har utförts i flera namn. Aguirre! Du har rätt i att det kan vara ett problem. Men samtidigt: vad skulle alternativet vara? Som det ser ut nu tycker jag att i har en fantastisk utveckling, där vi alla kan ta del av information vi vill åt via nätet, och där enskilda individer har större förutsättningar att göra sina röster hörda. Sedan tror jag att det är en försvinnande liten del som är nöjd med hur de stora medierna fungerar, alla har ju sin idealbild. Det viktiga är att vi lever i ett samhälle med yttrandefrihet, och där man faktiskt har en enorm frihet. Antag att vi hade ett samhälle med kontrollerad media, för att undvika kapitalistiska influenser: det finns fortfarande sådana försök, men de har aldrig slagit väl ut. Idag kan jag gå till pressbyrån o köpa tidningar som representerar snart sagt alla åsikter jag kan tänka mig. Via Internet - skapat och kontrollerat av den illvilliga sioniststaten USA - kan jag grotta ner mig i planeringen av hur man skall få ett slut på USA:s herravälde. I detta nu kan jag få in en text om att USA låg bakom 911, om jag så skulle vilja. Imorgon kan jag skriva om att eunucker är det största hotet mot mänskligheten. Valet är mitt, och jag kan göra mitt liv till vad jag vill.
|
|
Inlägg #164: Postat: 2011-02-27 11:54:00
|
Lordchaos |
#157 Dag, jag har inte läst om något annat sion än det som omtalas i bibelns gamla testamente GT, och då handlar det om ungefär samma område som besattes av khazarerna 1948 och som senare utvidgades till dagens israel, och i den mån khazarerna åberopar sion så är det förmodligen samma sion. dock så ser jag även NWO som sion då det klart och tydligt framgår av GT att sion ej endast avser palestina/israel utan hela världen under en konung, Messias. vem denna messias blir ja det återstår att se :
|
|
Inlägg #165: Postat: 2011-02-27 12:37:00
|
Jan Olsson |
Gå Er Konung att möta i Zion!
|
|
Inlägg #166: Postat: 2011-02-27 12:58:00
|
Lordchaos |
#165 Na, Ga Or Kanang Mata inte Zionh
|
|
Inlägg #167: Postat: 2011-02-27 17:03:00
|
Aguirre |
Nazi Goreng ?
|
|
Inlägg #168: Postat: 2011-02-27 17:11:00
|
Jan Olsson |
De e rätt gott de! -
|
|
Inlägg #169: Postat: 2011-02-27 17:22:00
|
Aguirre |
Nja..petmat för gammelt folk :-
|
|
Inlägg #170: Postat: 2011-02-27 17:40:00
|
Jan Olsson |
Man ska int pet,bara slev in!
|
|
Inlägg #171: Postat: 2011-02-27 17:57:00
|
Lordchaos |
har ni testat stasi goreng med kommunisterband, rödbetor och pol-pot kompott?
|
|
Inlägg #172: Postat: 2011-02-27 18:09:00
|
Aguirre |
den var ju nästan bättre än..Tages : Bort med mos på maten -för ett pommes-fritt Sverige :-
|
|
Inlägg #173: Postat: 2011-02-27 18:34:00
|
CMO |
#163 etc. Kalle det är uppmuntande att det till slut är någon mer som på allvar tar itu med det förvirrade och paranoida rasistslödder som invaderat den här siten på sistone, dvs Dag, Open, Leif, Spartacus, LordChaos m.fl Aguirre har åtminstone halvhjärtat tagit avstånd från Sions vises protokoll. Jag insåg för rätt längesedan kopplingen mellan den politiska extremismen och denna del av den sk sanningsrörelsen och den kopplingen blir bara tydligare för varje dag som går.
|
|
Inlägg #174: Postat: 2011-02-27 18:36:00
|
CMO |
Vad gäller SD så är de i mina ögon goda demokrater och seriösa debattörer i jämförelse med Spartacus och hans anhang.
|
|
Inlägg #175: Postat: 2011-02-27 18:41:00
|
Diplomatenologgad |
#174 Och då skall Ni veta att SD betyder Sverige Dementokraterna
|
|
Inlägg #176: Postat: 2011-02-27 18:46:00
|
Jan Olsson |
Fan också! - Jag som hela tiden trott det betydde Svenska Dagbladet! -eller det kanske ÄR deras organ? -
|
|
Inlägg #177: Postat: 2011-02-27 18:52:00
|
Aguirre |
CMO "Vad gäller SD så är de i mina ögon goda demokrater och seriösa debattörer"...ja CMO...det är jag helt övertygad om, i dina ögon är väl svastikan i första hand en indisk symbol för solen också.
|
|
Inlägg #178: Postat: 2011-02-27 18:59:00
|
CMO |
#177 Jag ser att du har tillägnat dig sanningsrörelsens och tokvänsterns metodik för att förvanska citat. Jag vet dock inte om det är så smart att göra det i samma tråd där att alla kan jämföra med originalet... Det är dina kompisar som lutar sig mot nazisterna, inte jag...
|
|
Inlägg #179: Postat: 2011-02-27 19:01:00
|
Lordchaos |
#173 jag tycker slödder låter så gammaldags, så sa man på 30-talet. och vad gäller protokollen, de är tydligen så pass intressanta att ingen kan släppa dem, inte ens du cmo, du blir upprörd av protokollen, vad kan detta bero på? ja anledningen är att de så träffande beskriver den verklighet vi lever i, och vidare visar de på en enastående människokännedom, kännedom om människans svaga sidor, och hur de kan utnyttjas, och nu utnyttjas fullt ut. protokollen borde vara obligatorium att läsa på gymnasienivå, och för min del får man gärna byta ut orden judar/goyim till något annat, det viktiga blir få lära sig hur samhället manipulerats de senaste hundra åren.
|
|
Inlägg #180: Postat: 2011-02-27 19:05:00
|
Aguirre |
CMO..Menar du att "i jämförelse med Spartacus och hans anhang" skulle medföra nån väsentlig skillnad ? Vilka är Spartacus anhang ? ..det har jag missat...det är fullt möjligt att nån debattör här lutar sigmot nazzisterna...men de stackars nazisterna lutar sig mot dig..det är värre..
|
|