| Inlägg #21: Postat: 2011-02-24 15:27:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Kalle inlägg 9, stort smile :- till dig. Bravo!
|
| Inlägg #22: Postat: 2011-02-24 15:37:00 | |
|
CMO |
#13 Asparagus att du har problem med läsförståelsen är inget nytt. Jag har inte kallat dig antisemit eller förintelseförnekare. Jag skrev att du går deras ärenden, vilket du gör när du okritiskt basunerar ut deras påhitt. Du är säkert en utmärkt nasare av begagnade bilar, dammsugare eller vad det nu är du säljer, men dina ambitioner som politiskt insiktsfull skribent/journalist bör du nog lägga på hyllan. Att du härstammar från östeuropa friskriver dig f.ö. inte från antisemitism, snarare tvärtom om man nu skulle spekulera. Dina övriga källor har jag för övrigt inte granskat än och att du inte heller gjort det torde stå klart.
|
| Inlägg #23: Postat: 2011-02-24 15:37:00 | |
|
CMO |
#18 Aguirre din läsförståelse är tydligen lika dålig som Asparagus, men i ditt fall misstänker jag att det är viljan det hänger på mer än förmågan. Wiki artikeln redovisar rykten och spekulationer och den gör samtidigt klart att detrör sig om just rykten och spekulationer. Om du okritiskt sprider ogrundade rykten om att Holland har utvecklat biologiska vapen konstruerade för att utrota Belgare ja då skulle jag nog beteckna dig som ”anti-holländare”. MEN nu är det inte Holland eller Norge som brukar vara föremålet för den typen av rykten och förtal. Av någon anledning är det oftast just Israel, direkt eller ”by proxy”, som utpekas. Och av någon anledning används helt andra måttstockar när det gäller Israels grad av demokrati och rätt att försvara sig mot terrorism än andra länders, inte minst då muslimska. Att det finns de som betecknar nästan all kritik mot Israel som antisemitism betyder inte att det inte existerar någon antisemitism. Mönstret är tyvärr allför tydligt. Som tur är finns det fortfarande en vänster som klarar av att vara israelkritisk och samtidigt ta avstånd från rasism och högerextrimistisk antisemitism. Länk: arbetaren.se Länk: arbetaren.se Det vore trevligt om du anslöt dig till dem, men jag kommer inte att ”hålla andan”
|
| Inlägg #24: Postat: 2011-02-24 15:41:00 | |
|
CMO |
#21 Instämmer
|
| Inlägg #25: Postat: 2011-02-24 16:03:00 | |
|
Aguirre |
Jaja..det var väl Israel som "by proxy" utpekades för att ha bombat Gaza igen igår och idag också...i "självförsvar" som vanligt..för en nation dom inte har rätt till...ta bort dina våldstokiga sionistiska vänner från Palestina så behöver du inte gnälla mer...jag har inga problem med judar i övriga världen..jag vet inte ens hur man skulle känna igen dem..men arabhatare som jublar åt Israel/USA:s övergrepp..dem känner jag väl igen..Jaså..Wikipedia ar inte fått ett provrör med genvapen för att empiriskt verifiera att militären forskar på sånt ?..det var ju förvånande CMO :-
|
| Inlägg #26: Postat: 2011-02-24 16:09:00 | |
|
Aguirre |
CMO...du var väl såklart säker på att Israel hade kärnvapen innan den gode judiske icke-sionisten Vanunu hoppade av och avslöjade det ? Skall du vänta på att en ny Vanunu hoppar av från deras biolabb denna gång oxå ?
|
| Inlägg #27: Postat: 2011-02-24 16:24:00 | |
|
CMO |
Aguirre, bättre kan du, hoppas jag i alla fall, kanske har jag fel, du kanske är dum på riktigt? Indicierna hopar sig .... Att du inte tar chansen att ta avstånd från Magnussons basunerande av neonazistiska skrönor, utan tvärtom stödjer dem är noterat. Hör av dig när du kommer på något argument som andra än och intelligensbefriade trudisar och rabiata antisemiter kan tänkas köpa.
|
| Inlägg #28: Postat: 2011-02-24 16:27:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Raketbeskjutning föregick den attacken Aguirre. Om Israel lade ned vapnen, och inte försökte freda sig, skulle snart nationen försvinna. Och många på detta forum vill just det. Om palestinierna lade ned vapnen skulle det bli fred. Det är viss skillnad. Samtidigt så innebär det dock inte på något vis att Israel har carte blanche. Israel har att rätta sig efter internationell rätt. Tyvärr finns dock ett utbrett judehat i världen fortfarande, och det gör det svårt för Israel att hävda sin rätt, utan att få gamla välbekanta antisemitiska slagord kastade emot sig. Jag känner knappt någon som står på Israels sida i denna konflikt. Det ensidiga fördömandet gör mig tveksam. Jag råder också var och en att läsa Hamas programförklaring. Där står stort sett ordagrant att en död jude är en bra jude. Ändå är det Israel som i artikel efter artikel kritiseras. Obalanserat anser jag. I Egypten har samtidigt Muslimska brödraskapet uppmanat till förberedelse inför kommande krig mot Israel. I en gallup från 2007 vill 64 procent av Egyptierna införa Sharialagar. Urskiljning är på sin plats. shit! Argumenterar ju nästan med er som om ni vore normala människor! Håller jag på att tappa det? Hmm... Ufoufoufo, piggelin, star wars, se in i framtiden, fri energi, Icke, allt i en enda hopplös ologisk röra et voila: Någorlunda normalt ige
|
| Inlägg #29: Postat: 2011-02-24 16:31:00 | |
|
Dag Nilsson |
Antisemit är ett orwellskt ord. Ordet är via propaganda inarbetat i västvärldens olika språk för att användas mot alla och envar, som kritiserar den politiska ideologi, som kallas sionism. Semiter är folk eller folkgrupper som talar semitiska språk. Nära 500 miljoner människor är semiter. Att vara antisemit är att vara emot dessa 500 miljoner människor. Personligen tror jag att världens sionister är de mest uttalade antisemiter som finns.
|
| Inlägg #30: Postat: 2011-02-24 16:43:00 | |
|
Kalle Tuntolej |
Men betydelsen av att vara antisemitisk är att vara emot judar Dag. Det finns många ord som ändrar betydelse genom åren. Och de går inte att ändra tillbaka. Det enda man vet är att det om ytterligare ett antal år, kommer att ha glidit ytterligare i värde. Det är därmed helt meningslöst att tala om sionister som antisemiter. Det är vanligt etymologiskt konspirationssnömos som inte bidrar med någonting. Sedan är jag besviken på dig Dag: ett inlägg utan ett enda personangrepp, det håller inte. Skäms!
|
| Inlägg #31: Postat: 2011-02-24 16:44:00 | |
|
CMO |
#29 För all del Dag, eftersom du insisterar kan jag göra ett undantag och kalla dig ”paranoid mytspridare, antidemokratisk israelhatare och rasistapologet” istället.
|
| Inlägg #32: Postat: 2011-02-24 17:03:00 | |
|
CMO |
Trudisar är i allmänhet dubbelplusointelligenta Länk: sv.wikipedia.org
|
| Inlägg #33: Postat: 2011-02-24 17:17:00 | |
|
Aguirre |
CMO...var det inte så att Israel smygforskade fram sina känvapen ? Kom igen nu CMO...eller tror du inte vi har nån biovapen forskning bland våra fredliga vänner i Israel :-
Kalle...ja..jag har som utalat mål att Israel försvinner..det tror jag alla världens judar skulle må bra av. Ja herregud..attacken föregicks av en RAKET...Dom ockuperar ett land,snor palestinska egendomar,bygger illegala bosättningar,trakasserar och förnedrar ett helt folk,bombar och mördar..men det är palestiniernas fel!! ..för dom sköt en RAKET tillbaks på Israel..raket,raket,raket!! Om Sionisterna behandlade svenskarna som de gjort med palestinierna så skulle jag skjuta raketer från morgon till kväll..och det vore självförsvar! Israel är bara ren sionistisk agression. varje jude med självaktning borde delta i att stoppa galningarna..Israel ..där har du de neonazis CMO..tror att han ser på forumet. |
| Inlägg #34: Postat: 2011-02-24 17:31:00 | |
|
open minded |
Om vi ändå är inne på kärnvapen så är oppenheimers uttalande en klassiker Länk: youtube.com "I am become death, the destroyer of worlds."
|
| Inlägg #35: Postat: 2011-02-24 17:47:00 | |
|
CMO |
#33 Aguirre, så ditt argument är att om Israel i likhet med i stort sett alla avancerade länder har utvecklat ett vapenslag i hemlighet så är det legitimt att, utan att styrka påståendena, hävda att de även utvecklat vapen som, så vitt vi vet, endast existerar i science- ficton litteratur och i fantasin hos paranoida antisemiter som dina trudis- och nazi-kompisar? Det var också så jag tolkade dig. Törs man fråga var du sätter gränsen för obestyrkta anklagelser mot Israel? Hamas sköt inte bara EN utan 1639 raketer och granater mot Israel bara under 2007, och 2378 raketer under 2008 innan vapenvilan i Juni. Ljug inte om uppgifter som är så lättkontrollerade.
|
| Inlägg #36: Postat: 2011-02-24 17:59:00 | |
|
Leif Erlingsson |
#30 Länk: sourze.se "Det finns många ord som ändrar betydelse genom åren. Och de går inte att ändra tillbaka." Personligen anser jag att en reformation behövs. I flera olika avseenden, men även vad avser språket.
|
| Inlägg #37: Postat: 2011-02-24 18:22:00 | |
|
Aguirre |
EN raket för de två senaste bombningarna CMO ! Måtte det regna raketer
|
| Inlägg #38: Postat: 2011-02-24 18:24:00 | |
|
Spartacus70 |
CMO & Kalle, ni är en utdöende art som jag inte ger 2 penny för. Jag må aldrig bli någon historisk skribent och det är heller inget som jag strävar efter. Men det hjälper omvärlden att visa vad för sorts människor ni är och vilken vriden syn ni har. Jag gjorde bla FN-tjänst 1991 i Libanon och såg en hel del av vad israelerna var kapabla till. En 25-årig svensk från Lundhar jag för mig fick sätta livet till efter att den israeliska armen sköt urskillningslöst in i en byggnad med ett större antal FN-soldater och libaneser. Jag såg när israeliska stridsvagnar besköt byar och mördade oskyldiga civila. Mina kollegor fick städa upp efteråt och kroppsdelar från barn plockades ner från träd och buskar. Jag hoppas att fler och fler läser era inlägg för ni är makalösa.
|
| Inlägg #39: Postat: 2011-02-24 18:40:00 | |
|
Dag Nilsson |
#36 - Judehatare hatar araber eftersom judehatare är antisemiter och araber är semiter. --- Endast ett folk i världen har utsatts för systematiskt försök till förintelse. Därför har termen Förintelsen fått status av varumärkesskyddat ord. Armenierna hävdar att minst 1,5 miljoner turkiska armenier miste livet i ett organiserat folkmord år 1915. Detta får dock inte kallas Förintelsen för det var fel sorts folk. Armenier kunde omöjligen lida så mycket att just deras förintelse skulle kunna kallas förintelse. ---- PROPAGANDA! SPRÅKFÖRVRÄNGNING - som avsiktligt skall göra det svårt för människor att göra en analys av vad som verkligen sker i Palestina innan det är för sent. ---- Sionisterna har en uppenbar förenande tanke - RENSA HELA ISRAEL FRÅN VARENDA PALESTINIER! --- Tusentals tankeförvirrande propagandister är oavbrutet sysselsatta med att distrahera omvärlden för få tiden att gå, fram till den dag då deras plan inte längre är en plan utan ett konstaterat faktum. --- Jag hatar när människor använder advokatyr, lögner och hänsynslöshet för att få sin vilja fram. Just så agerar sionister.
|
| Inlägg #40: Postat: 2011-02-24 19:49:00 | |
|
CMO |
#37 Jag ser hellre att båda sidor slutar skjuta och det blir fred. Men med Hamas och dess uppbackare lär Palestiniernas lidande fortsätta. Men det tycker du nog att det är värt..
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.