Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det finns en rad märkliga omständigheter i ärendet som naturligtvis fascinerar. Jag har tidigare i en annan kommentar till en annan artikel, skrivit att det vanligtvis då något som detta avslöjas, brukar finnas ytterligare ett antal personer som vågar träda fram och lämna liknande berättelser. Så har inte skett i det här fallet trots att vi kan anta att ett antal journalister världen runt gjort försök att finna något sådant.// Kall Tuntolej skriver i en kommentar att Assange behandlats som vem som helst men det stämmer inte riktigt. Jag har i min blogg gjort en direkt jämförelse med hur den tidigare chefen för Stockholms gränspolis, Lars Wetter, har behandlats i jämförelse med Assange. W har under de senaste två och ett halvt åren anmälts för grov våldtäkt vid fyra tillfällen,anmälan K229650-08,samt även för grov misshandel,grov kvinnofridskränkning, övergrepp i rättssak,olaga hot, sexuellt ofredande etc. etc. Totalt finns ett drygt trettiotal anmälningar inlämnade av ett antal olika personer. Trots detta så är W kvar i tjänst och har endast förhörts vid något enstaka tillfälle. Assange är häktad i sin utevaro. Det är en milsvidd skillnad i behandling får man lov att säga.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?