| Inlägg #61: Postat: 2010-12-31 19:18:00 | |
|
Micke A |
I Dagens Expressen kom det slutgiltiga beviset på att kungen ICKE är mobbad utan utsatt för en relevant och nödvändig granskning.
Kalla Fakta kommer i vår att avslöja nazistkontakter in i kungahuset ända in i modern tid, att Kungen har kontakt med Narvaförbundet. Det var bland annat Narvaförbundet som var med och lyfte upp nynazismen på tidigt 90-tal och gjorde den stor och det är därför som vi har Sverigedemokraterna i riksdagen idag. Dessutom vill inte näringslivets toppar ingå i det demokratiska spelet, de vill skyffla undan all skit under mattan och eftersom även Silvia och Kungen anser detsamma så måste kungahuset granskas politiskt, Sverige är farligt nära odemokratiska tendenser och risken finns att en modern fascism kan lagligt ta makten om Näringslivets toppar får som de vill. Näringslivets toppar slåss om att få umgås med kungen och fjäskar sig in, vi vet ju redan att Wasabröds ägare är nazist och hur många toppar är även de nazister, var står Kungen politiskt egentligen, han hyllade ju diktaturen dubai för några år sedan, det är relavant att undersöka kungens privata politiska åsikter, vill man göra statskupp i det här landet så kan i princip kungen och näringslivets toppar fixa detta. Sverigedemokraterna får ju hemliga bidrag från hemliga bidragsgivare, är Kungen en av dem genom ombud? det är relavant att undersöka och det är inte mobbning. |
| Inlägg #62: Postat: 2010-12-31 20:10:00 | |
|
Aguirre |
Kungahuset har en brun tradition...vi skall väl inte missunna dem det...vi behöver en handfull nassar med låga pannor för att visa skolbarnen...förutom sin nostaligiskt historiska roll, kan kungen även spela en politiskt,pedagogisk roll...- Se här barn..hur en tyskvän är !
Det skulle minska antalet nassar och rasister drastiskt. Pompa och ståt, Kung för en dag. |
| Inlägg #63: Postat: 2010-12-31 20:49:00 | |
|
Pia I |
Ni är väldigt bra på att riva ner kungahuset. Det ska ni ha en eloge för. En sak ni lyckats bra med. Vi ska nog inte ha något kungahus. Med såna undersåtar som ni, är det totalt lönlöst.
Enligt er är ju alla nassar. GOTT NYTT ÅR! Ni hoppas väl att även nästa år ska färgas av er strävan att brunisera hela samhället.Lycka till vill jag inte säga, men det blir väl oundvikligt- en katastrof, menar jag. Hoppas vi ses nån dag i något sammanhang, så kan vi fortsätta diskutera. |
| Inlägg #64: Postat: 2010-12-31 22:21:00 | |
|
Aguirre |
GOTT NYTT ! njä..det finns inte så många rasister...bara hovet och några som inte pratar ens med folk i niqab...det är lungt.Dessutom är jag rojalist.
|
| Inlägg #65: Postat: 2011-01-01 10:55:00 | |
|
Pia I |
Efter detta intelligenta inlägg behövs inga vidare kommentarer i den här artikeln tycker jag. Är man fastlåst så är man. Till alla er andra har jag satt in 365 lyckliga dagar på sourzekontot och hoppas på ett ännu lyckligare sourzeår 2011, med många snälla ord trillandes mellan raderna. Du kan även få ta del av de dagarna aquirre, men då måste du bli än snällare. Du får äta mer pepparkakor. |
| Inlägg #66: Postat: 2011-01-01 13:30:00 | |
|
Bizon |
Pepparkaksmedicinen funkar inte Pia - såvitt den inte är hembakad och genuint tillredd av oförfalskade råvaror om vilka det sjungs i visan - de industriellt fabricerade kakorna har ingen själ och kommer därför bara att högst genomskinligt dölja dumhetens baksida att sätta alltför stor tilltro till överhetens oförvitlighet och godhet. Din önskan att de intill dumhet gränsande snälla orden ska trilla mellan raderna ställer jag i all fall helt upp på, därmed menat att vi hellre ska ägna oss åt att dela med os av de små skärvor av sanning var och en kånkar på. Något som måste betecknas som en god sinnekur för oss genuint anpassade svenskar och svenskor. - Gott nytt!
|
| Inlägg #67: Postat: 2011-01-01 19:40:00 | |
|
Micke A |
Pia, anser du att demokrati inte är viktigt? när det är bevisat att människor kring kungen inte spelar efter de demokratiska spelreglerna så ska vi sopa det under mattan eller?
Det var så svenskar resonerade kring förintelsen med, det fanns folk på UD som visste om förintelselägren men ansåg att det var bättre att inget göra. Kungahuset måste granskas om de följer demokratiska spelreglerna eller ej? fascism går att införa i Sverige om vi inte passar oss, det finns ett gäng runt kungen som inte är demokrater, detta är värt att granska, även kungens politiska åsikter. |
| Inlägg #68: Postat: 2011-01-01 21:18:00 | |
|
Pia I |
Demokrati är viktigt. Men om vi nu har en så dålig och värdelös kung, som gjort så många misstag och har nazisympatier i familjen, varför har inget skett på laglig väg?
Sen genomskådar man ju ganska lätt, om regeringen anskaffar koncentrationsläger? Folk är inte så dumma som du tycks tro Micke. Men du vet, eftersom de flesta människor är påverkade av konventioner alltså auktoritära tillbakasträvare och endast en liten procent har ögonen öppna, är det ju lätt att skylla på dem, när det krisar. Så har det varit i alla tider, i alla länder också under 40-talet och kriget. Hitler hade till en början många sympatisörer, men det var mest folk med fördomarsom de flesta. Själv tycker jag att "Förintelsen" var det värsta jag varit med om i modern tid. Jag kan aldrig förlåta de land som mördade så många oliktänkare, och judar.Jag kan hålla med om vad du säger och förstå vad du menar.Vad vi vet i Sverige, så har inte kungen den personligheten som du efterlyser. Eller så är vi blinda. Min artikel handlade inte om konspiratörer i hovet eller i regeringen.Den handlade om andra saker. |
| Inlägg #69: Postat: 2011-01-01 22:42:00 | |
|
Pia I |
När man talar om Förintelsen, finns de de personenr som säger att den inte existerat! Sen frågar de sig varför man bryr sig om förintelsen,när så många indianer blivit mördade i USA, kineser i kina, folk i Campuccea osv. Vi vet det!Men varför jag tar Förintelsen så hårt, är därför det ligger så nära oss. Jag kan leva mig in i det. Leva mig in i getton och hunger, slavarbete och utrotning nära våra gränser. Hitler var ju sjuk. Man inrättar inte förintelseläger om man är frisk.
Om dett ahemska skulle drabba Europa igen.....då vet jag inte vad jag gör!Ve dem som varit med om detta. Jag tänker på svenska sympatisörer till Hitler. Det fanns många. Men det är andra tider nu- hoppas vi. |
| Inlägg #70: Postat: 2011-01-02 01:12:00 | |
|
Aguirre |
Det märkliga i historieskrivningen i väst är att Förintelse lika med judemord...de kom sist, först kom fackföreningsfolk,kommunister,oliktänkare,homofiler,sossar och sist kom judarna...väst anser också att de befriade världen från Hitler..emedan över 20 miljoner ryssar stupade och knappt en miljon britter och amerikaner.Alla våra medlöpare från V-Gustaf,våra industriers ledningar, höga militärer och akademiker som hjälpt Adolf...de skyddades och glömdes bort. Jag tror att Mickes farhågor,inte att vi får en ny nazistvåg,utan att makten okontrollerat kan fösa "demokratin" i sophinken när den inte är lönsam längre är befogade.Kungen är bara en symbol utan större vikt...men han kan bli viktig igen....symboler tenderar att bli det i orostider.
|
| Inlägg #71: Postat: 2011-01-02 02:48:00 | |
|
Bizon |
Och denna moderna tiden,,, det som hände i Jugoslavien hände också det nära sveriges gräns - också där mördades folk systematiskt. Tyvärr finns det mycket som tyder på att det kommer att hända igen. Zigenarna är och har varit en stor grupp som utsatts för liknande förföljelse som judar - mängder av dessa gick också åt i de tyska koncentrationslägren - jag tror dessutom att även judar har liknande fördomar mot zigenare som en och annan annan har om judar. Människan är inte ett djur, fast mer ett odjur - och det oavsett "ras"...
|
| Inlägg #72: Postat: 2011-01-02 07:50:00 | |
|
Inger Olsson |
Pia, det Micke A anför i #61 är inte lögn. Finns dokument på universitet som styrker detta, men det har e f f e k t i v t tystats ner under lång tid. Nu har vi t ex expo, en statlig "inrättning" som s k a granska rasism i alla dess varianter! /// Jag anser fortf. att man behöver inte syna vad kungen, hans barn och fru gör t ex i sängen, om de dricker, röker eller inte i den intima sfären. Det är då inte längre journalistik utan skvaller på låg nivå. Att komma dragandes med att kungen umgicks med horor på 70-talet, då det var lagligt, är ju även trams. Även kanal 4: s tror jag det var anklagelser mot drottning Sylvia, att hon ÄR nazist, går för långt, menar jag.
|
| Inlägg #73: Postat: 2011-01-02 07:56:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. Vill minnas att du i "Heja kungen" hyllade monarkin. Det är den som jag vill komma åt. I ett modernt Sverige bör man inte ärva ett yrke/titel statschef. i det att representera Sverige inåt och utåt. Det banar väg för korruption på hög nivå. Vi behöver varken president eller monark. Vill vi ha någon som representerar oss på hög nivå - utlys tjänsten på personliga kvalifikationer!
|
| Inlägg #74: Postat: 2011-01-02 08:28:00 | |
|
Fanders |
Sluta at vidga sandlådan, Pia
|
| Inlägg #75: Postat: 2011-01-02 10:18:00 | |
|
Pia I |
Då får vi väl ändra på det då!De som är med i facebook, kan väl starta en grupp"Sparka kungen". Själv är jag inte med och kommer aldrig att vara. Sen vet ju alla människor, att det inte bara var judar som blev avrättade i förintelseläger, det var massor med annat folk också. Det kungliga dagiset är stängt, men sanlådan är ju mycket riktigt öppen och många gillar ju att promenera på söndagarna anonyma "Fanders"
|
| Inlägg #76: Postat: 2011-01-02 10:25:00 | |
|
Pia I |
Många människor vet väldigt mycket om historia och politik. Jag saknar mer gjädje, öppenhet och roliga traditioner i Sverige. Jag saknar familjesammanhållning, vänner som håller ihop i vått och torrt, omvårdnaden om varandra mer, än bara om hur Sverige kunde se ut, men inte gör. Om det var mer åt det hållet i Sverige, kanske vi kunde störta kungen lättare?
Men tyvärr är det inte så. Maktapparaten har tagit över. Ekonomin är den som styr. Det är bättre att begrava sig i olika äventyrsspel, berusa sig, hata andra människor, än att se verkligheten i ögonen. Trist tycker jag som befinner mig på den vardagliga nivån som de flesta kan förstå. |
| Inlägg #77: Postat: 2011-01-02 11:26:00 | |
|
Aguirre |
Vad gött, då kan vi ha en speciell tråd på Sourze för "den vardagliga nivån"...som man kan slötitta på ibland. :-
|
| Inlägg #78: Postat: 2011-01-02 12:06:00 | |
|
Inger Olsson |
Pia: #76 Jag saknar estestiken, det som "lyfter" människan lite högre. Tycker även att människor kunde ställa upp för varandra mer än vad som görs och inte lämna över sin medmänsklighet till en "offentlig sektor"... Tid har vi alltid, men vad vi gör med d e n är en annan sak.... /// Vad menar du med "roliga traditioner" och vem, hur bedömer man att de ä r roliga? Tror att traditioner har skapats under alla tider av olika skäl samt att de inte är statiska utan förändras. Påsk-, midsommar- och jultraditioner har ju varit olika. Dels beror det ytterst på resurser, antar jag.
Aguirre: var nu inte dum och kom med "små grodorna" m m ;- |
| Inlägg #79: Postat: 2011-01-02 12:22:00 | |
|
Bizon |
Ja PIA #76 du säjer att //Jag saknar familjesammanhållning, vänner som håller ihop i vått och torrt, omvårdnaden om varandra mer, än bara om hur Sverige kunde se ut, men inte gör.// Och kanske är det så att det är i vår saknad vi måste börja förändringen mot just det vi saknar. Men allt hänger samman så även det som blivit fel oavsett det är förslappade kungar eller korrupta politiker så bidrar det till att dra ner trevnaden i andra sammanhang. Att börja med sej själv är en nödvändighet annars händer ingenting, att då öppna sej mer mot det som händer och sker är en bra förutsättning för att kunna bilda sej en uppfattning och en uppfattning måste vi ha för att kunna agera och göra våra val. Personligen är jag inte mycket för stela och tomma traditioner, eller att familjära band ska ha betydelse för vårt välbefinnande - jag upplever att en mer allmänmänskligt riktad välvilja utan kulturella, politiska eller traditionella gränser skulle gagna mänskligheten mer än patriotiska och nationalpolitiska bevekelsegrunder gör även om de ges en yttre förklädnad av större sammanhang i eu och nf - det jag ser där är mer ett resultat av respektive nations förhandlares förmåga att hålla det egna landets kostnader så låga som möjligt och att få ut så mycket som möjligt till respektive uppdragsgivare/land. Åtgärder i generositetens och solidaritetens tecken tror jag är de i särklass mest fredsskapande praktiska strävandena som mänskligheten skulle kunna använda - det är mitt tipps till ett nytt globalt förhållningssätt som verkligen skulle kunna öka tilliten och därmed livets värde.
|
| Inlägg #80: Postat: 2011-01-02 12:26:00 | |
|
Bizon |
Inger #78 vi skriver tydligen i samtid - och som jag tidigare konstaterat är dina synpunkter inte så tokiga - alla gånger :-
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.