Kungen är mobbad!

Den här tråden diskuterar artikeln Kungen är mobbad!.
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #41: Postat: 2010-12-29 08:26:00
Pia I
Fö. så tycker jag att det är typiskt svenskt att bjuda på en, säger EN kopp kaffe till kungen när han kommer på besök.Han är minsann inte värd ett vitten mer än någon annan! Det är också typiskt svenskt, att alltid vara på sin vakt och inte kunna överse med något, än det man själv finner rätt och rättvist.
Jag avskyr fortfarande niquab.
Inlägg #42: Postat: 2010-12-29 08:49:00
Inger Olsson
#41 ..."ge mig EN kopp kaffe", som Hasse Alfredsson säger... Jo, svensken är nog lite gniden. Om det beror på klimaten och därför instängdheten, vet jag inte... /// Det är svårt idag att skilja på intimt och privat samt privat och offentligt. Att kungens liv kan, i minsta detalj, fläkas ut är obehagligt. Tycker att debatten om kungahusets vara eller inte, borde lägga sig på en högre nivå!
Inlägg #43: Postat: 2010-12-29 09:00:00
Pia I
"Tycker att debatten om kungahusets vara eller inte, borde lägga sig på en högre nivå!" Sant! Det tycker jag också!
Inlägg #44: Postat: 2010-12-29 09:45:00
Bizon
Pia och Inger - Om det nu är så med kungar att det är som med politiker - att ett folk har vad folket förtjänar i fråga om dylika representanter, så undrar jag hur ni tänker - ska svenskarna med sitt enligt er "låga" tänkande skaffa sej andra kungar och politiker som har en mer oantastlig moralisk resning, eller ska vi som katten bara gräva över skiten?
Inlägg #45: Postat: 2010-12-29 11:39:00
Aguirre
Pia...du har fortfarande inte fattat...du avskyr inte niqab...du skulle inte prata med MÄNNISKAN bakom niqaben...det är ditt problem.
Och vad är alternativet till att behandla alla "svenskt lika" ? Skall man slicka röv uppåt ? Debatten ligger på samma nivå som kungahuset och Pia satt den...lågt.
Inlägg #46: Postat: 2010-12-29 11:45:00
Pia I
# 45
Inte undra på att det blir som det blir, när människor bara klagar hela tiden, i stället för att bygga uppåt.
Fel a. Jag har inget emot människor, men jag gillar inte folk som är anonyma och väntar sig samma bemötande som alla andra utan mask.
Ni som vet så mycket, kan inte ni försöka ta över och fixa ett drägligt land som passar er?Ni kan väl starta ett upprop på facebook, det är ju den nya given.
Inlägg #47: Postat: 2010-12-29 12:09:00
Lasse i Gatan
#45/Ännu en kommentar på hög nivå av Sourze egen hovreporter fjollan Aquirre. Har du en sexuell dragning till någon inom kungafamiljen? kanske kungen själv? Dina kränkande uttalanden om kungafamiljen är lägre en sandlådenivå. Är du knarkpåverkad kan jag ha överseende med, annars är du totalt körd i roten din lilla fjolla.
Inlägg #48: Postat: 2010-12-29 12:21:00
Aguirre
# Pia...vi har ett drägligt land...upptäck det.
# Lasse på Gatan...knark och sexuell perversion är ditt expertisområde Lasse..kul att du kan ha överseende med knarkpåverkade...är det tolerans eller egenintresse ?
Inlägg #49: Postat: 2010-12-29 12:49:00
Lasse i Gatan
#48/Enbart i ditt fall Aquirre, du verkar totalt förvirrad.
Inlägg #50: Postat: 2010-12-29 13:00:00
Aguirre
# 48...har du ibland nå argument ? eller nåt man kan diskutera ?...eller ger du bara uttryck för ditt bräckliga känsloliv genom att kalla debattörerna på Sourze saker som du tycker känns stygga ?
Inlägg #51: Postat: 2010-12-29 23:50:00
Pia I
Slottsdagiset är stängt för i kväll!Allt återgår till ordningen. Kungen kommer att fira nyår precis som vanligt dock ej oberörd av pladdret här på sidan.Man kan nog inte räkna med att han kommer att vara så trevlig framöver. Kungafamiljen kommer att lägga in det tunga artelleriet hedanefter. " Ni ska få tillbaka!" tänker de. Titta nu vad ni ställt till med! Det kanske inte alls blir så mysigt att läsa skvaller blaskan nästa år? Men då är det försent!
Inlägg #52: Postat: 2010-12-30 00:40:00
Aguirre
vet inte...känner ingen som läser skvallerblaskor...men kungen lär väl inte ändra grundkaraktär som nyårslöfte...så blamager kommer...de behöver inte hittas på i hans fall.
Inlägg #53: Postat: 2010-12-30 04:35:00
Bizon
Aguirre - som du vet gör vi alla våra misstag och i viss mån verkar livet gå ut på att ha överseende med våra medmänniskor. Pia verkar ha förstått det och håller sin varma hand om oss alla, hög som låg. Moderligt passar hon på att blunda för ett och annat - även detta att du i brist på intellektuellt motstånd i din klass börjat angripa dej själv. Nu tror jag inte att det är så bra och väljer en annan väg genom att upplysa dej om konsekvenserna av ett dylikt handlande - kolla din kommentar #50 är detta ett medvetet angrepp på dej själv eller bara en fadäs vi ska bortse ifrån? Jag menar inte att vi ska blunda för allt, men vissa saker kan vi se mellan fingrarna:-
Inlägg #54: Postat: 2010-12-30 10:50:00
Pia I
TACK, TACK ,TACK Bizon!!Det var verkligen fint sagt! Jag önskar dig Ett Gott Nytt År och resten av livet lycka också! Du har ett stort hjärta!Just när jag hade tappat hoppet om den här historien, kommer du med ditt inlägg, som värmer ända in i hjärtat!
Inlägg #55: Postat: 2010-12-30 10:59:00
Aguirre
Bizon..ser inte direkt vad du syftar på..men jag angriper mig själv hela tiden..det tillhör det dagliga mentalhygieniska arbetet...När jag är 100 på något har jag blivit lobotomerad. det är ok med Pia...så länge hon håller sina varma hand över kvinnorna i niqab oxå...dom kanske behöver det mest.
Inlägg #56: Postat: 2010-12-30 11:20:00
Aguirre
Ahh Bizon nu ser jag :- ok...12.49 -13.00.. "hände det sig att ett nytt inlägg infördes vid den tiden, och från kung Bizon utgick ett påbud att hela Sourze skulle skrattskrivas, då begav sig Aguirre till staden Självkritik för att söka härbärge och född där en insikt som blev lagd i en enkel krubba"
Inlägg #57: Postat: 2010-12-30 12:06:00
Bizon
Tack Pia och det samma till dej :- och Aguirre; Mentalhygien är med all säkerhet något som bör tas på allvar även av skrattskrivarna, det är ju trots allt viktiga saker det gäller - att lägga den nyfödda insikten i en enkel krubba tyder på att vissa insikter redan gjorts - inget dalt och bortklemande där inte, livets hårdhet fostrar styrka - men vi får inte bortse från kärlekens betydelse - lägg gärna lite extra halm under den lille det kommer att så ett litet hopp för mänskligheten i insiktens hjärta och mycket hopp behövs för att vi inte alla ska ge upp...
Inlägg #58: Postat: 2010-12-31 01:35:00
Micke A
Vad många missar med medias bevakning av Kungen är att eftersom vi är skattebetalare så måste media se till hur Kungen sköter sitt jobb.
Kungen är ju en säkerhetsrisk för Sverige, han hamnar på kriminella nattklubbar, har kaffeflickor och älskarinnor, detta är som gjort för utpressning, en främmande makt skulle kunna använda detta för sina egna syften att skada Sverige finansiellt.
Gustav V blev ju utpressad i 20 år vilket ledde till en enorm rättsröta.
Hade Reinfeld hållit på på detta viset skulle han inte kunna styra Sverige, Media skulle vara på honom hela tiden.
Nej detta är inte mobbning, Kungen själv har satt sig i den situationen att han är en säkerhetsrisk, han skulle lungt kunna säga nej till dessa människor som fjäskar för honom.
Tänk på att en hel del skattepengar från Kungahuset går till för att upprätthålla fjäskeriet från Näringslivet som slåss om att få vara kompis med kungen, det är du och jag och alla andra som betalar detta och detta ger ingenting för Sveriges del, det är pengar näringslivet plockar i egen ficka. Var är samhällsansvaret?
Vi har ett samhälle som börjar likna ett U-land, tågen och vägarna och skolvärlden är under all kritik, var tar dessa pengar vägen som borde hålla uppe infrastrukturen, Nej avskaffa Kungahuset och satsa på infrastrukturen i stället.
Inlägg #59: Postat: 2010-12-31 01:45:00
Pia I
Ja, det argumentet kan jag förstå. Det är otroligt viktigt. Men tyvärr, Sverige ska vara ett modernt land. Jag ville gärna se resultat framför mina ögon. Speciellt när det gäller skolan. Jag tror att de flesta näringsgrenar har en bra verksamhetsbeskrivning, men det är när den ska utföras, som det blir problem. Vem ska göra vad? Du vet, i Sverige kan inte EN person bestämma, ALLA ska bestämma på en gång. Då blir det ett kakalorium och som man brukar säga: "mycket snack och liten verkstad"! Låter kanske elakt, men så känns det ganska ofta. Man vet lite om människan och människans egentliga behov, när det kommer till kritan.
Inlägg #60: Postat: 2010-12-31 05:23:00
Bizon
Micke #58 Mycket rätt har du. Du undrar var de pengar tar vägen som ju trots allt betalas för allt du radar upp, vilket ju är en fullt legitim undran. Under sossarnas tid klagade man på att pengarna användes ineffektivt till alldeles för stora personalstyrkor och alldeles för många pappersvändare och byråkratiskt krångel samt en massa kommunalarbetare som slet ut kommunens spadskaft genom att hänga på dom plus alldeles för många stolvärmande byrådirektörer som hade löner mer än nog för den verksamheten, men det var då de. Man kan hävda med viss rätt att detta höll fler i anställning även om det inte blev så förfärligt mycket mer gjort. Nu ramlar minst lika mycket pengar ur stadskassan, men dessa går till större del in i så kallad privat verksamhet - entreprenörerna har tagit stats- och kommunal-arbetarens plats vilket inneburit att benen slagits undan på det gamla trygga folkhemmet som nu hänger vingskjutet över allas huvuden som något förlorat i väntan på att det helt ska dråsa i backen med ett brak som återuppväcker människans sanna och i grunden dominerande egenskaper "rovdjurets" och "hjondjurets" vilka helt i enlighet med djungelns lag av vissa torghandlare marknadsliberaler anses själva och utan extra kostnad ska hålla ned statens utgifter. Det vi ser av det experimentet är att det går som det går med usa i spetsen. --- Beträffande nuvarande kungen är risken inte så stor för några mer spektakulära utpressningsförsök efter som han fostrats i en anda där man som kung bara vänder blad och med ett aningen yrvaket uttryck går vidare så länge apanaget flyter in som överenskommet. Och som du säger och jag tidigare påpekat - som arbetsgivare har svenska folket skyldighet att se till att kungen med avkomma följer uppdragets specifikationer - om inte får vi skylla oss själva så länge vi inte omplacerar eller avskedar de som inte sköter sej.
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...