|
Inlägg #101: Postat: 2011-01-03 09:17:00
|
|
Pia I |
Hur tänker då de kvinnor som är gifta och går ut och dansar med väninnorna och alltid säger "Jag går ut och dansar bara för att jag gillar att dansa!" Gäller det inte samma för kvinnor som män, att de vill hitta en partner eller ett äventyr?
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2011-01-03 09:34:00
|
|
Inger Olsson |
#101 Jo, du har en poäng Pia. Många kvinnor säger idag: "Jag målar, färgar håret, vill visa mina behag osv för att jag själv mår bra". I mina öron låter det som ett stort självbedrägeri. När de är själva vill de ju gå i myskläder, omålade o s v... Ja, du förstår? Utsmyckning, kläder, smink, samtliga yttre attribut, är ju i grunden en fråga om "signaler", och hur dessa ska tolkas av omgivningen. Visst kan jag gå ut och "rocka fett" och har alltid gjort, då jag älskar musik och att dansa. Men jag skulle nog ljuga om jag sa att OM det dök upp något intressant tackade jag alltid "nej". När jag har levt i en bra relation har jag däremot inte haft behov av att gå ut och "dansa själv". Sen finns ju även de där tvångsgångerna, typ konferenser, då man har ställt upp och följt med till nattklubben och även artigt dansat...
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2011-01-03 09:38:00
|
|
Pia I |
Jag har aldrig följt med ut och dansat när jag var gift. Tyckte det var onaturligt på alla sätt, eftersom man är inte gjord av sten. Men ingen av mina väninnor höll med mig. De är fortfarande gifta, men inte jag. Klagar gör de också, men ine jag.Kul att du förstod vad jag menade Inger! Undrar fortfarande varför män inte bjuder upp i normala fall.De har ju alldeles tappat intresset, så kvinnor får dansa med varandra och de ser ut att trivas? Eller?
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2011-01-03 12:15:00
|
|
Inger Olsson |
#103 Pia, vet inte riktigt OM det är så illa? Har inte självt upplevt det, men jag dricker inte alls eller mycket lite därför kom jag nog mest i kontakt med de män som kunde "stå på benen" och föra sig... Ett år sen jag var ute. /// Tror nog att det är olika på ställen. Jmf man med puben, discot, nattklubben, Folkets park s k dansmusik förefaller det även vara skillnad. Upplever nog att männen vill dansa, i synnerhet till dansmusik, - om de uppfattar att man själv vill. D v s en del kvinnor klänger nog lite mycket idag, saknar stil och kan tillsammans håna män öppet om det "passar dem", och det kan skrämma iväg. Även vissa ensamma män är ju jobbiga och tjatar. Har sett det rätt många gånger, i synnerhet när de blir lite på örat. Kanske kan män även vara rädda för att bli "nitade" för våldtäkt "efteråt"? Har hört yngre säga detta...
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2011-01-03 13:16:00
|
|
Aguirre |
Kungen är mobbad.....säger rubriken....nu är det tydligen panelhönorna istället. elakt Gyllenhammars utfall mot Silvia då ? Mobbing ?
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2011-01-03 13:47:00
|
|
Inger Olsson |
# 105 Aguirre: Pia har väl inte sagt att hon ÄR en "panelhöna"? Visst, kan nog många tycka att drottning Silvia är naiv, eller vad man nu säger, när hon hävdar att hennes far var inte politiskt engagerad och nazismen hörde den "tiden till"... Men att utpeka henne s o m nazist, som jag tycker kanal 4 gjorde, är väl inte rimligt? /// Förresten, hur mycket vet du eller någon annan egentligen om sina föräldrar och deras "hemligheter"? Kan Silvia ha pratat med sin far för längesen och han hävdade det hon nu åberopar?
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2011-01-03 16:46:00
|
|
Aguirre |
Då är det väl dax att Silvia pratar ut med sin far och sina undersåtar igen..nu när hon fått frågan. När det gäller inställningen till Hitler får det inte vara några större tveksamheter tycker jag. Nej...men de som de odrägliga svenska karlarna inte bjuder upp..blir väl panelhönor. -För Sverige i tiden........men vilken tid ?..40-talet!
|
| |
|
Inlägg #108: Postat: 2011-01-03 18:19:00
|
|
Inger Olsson |
#197 Nja, Silvias far är ju avliden... /// Jo, det var nog trevligare förr på danshaken. Folk som gick ut hade nog mer stil. Kanske även Pia menar? Nu slår tjejer/kvinnor även flaskor i huvudet på andra när de är tillräckligt berusade/drogade...
|
| |
|
Inlägg #109: Postat: 2011-01-03 19:15:00
|
|
Pia I |
Nu har ju jag varit gift största delen av mitt liv och har inte hunnit vara ute så mycket och roat mig, men när jag gjort det på senare år har det mest varit disco. Det kan ju vara ok, men jag menar att männen har inte intresset att dansa längre i vanliga situationer som personalfester, skolfester eller andra fester.
Ja du aquirre. Det här har blivit lite av en mobbingsida. Det kan jag inte rå för. Förresten visste du inte att drottningens båda föräldrar är döda sedan länge? Om hennes pappa var nazist so what? Många var det på den tiden.Det skiter väl vi i nu.Man ska blicka framåt och inte stå och stampa på samma fläck i evighet. Nej! Nu är det framåt som gäller!
|
| |
|
Inlägg #110: Postat: 2011-01-04 01:46:00
|
|
Aguirre |
problemet är inte om hennes far var nazist...det är om hon som statsöverhuvud FÖRSVARAR det.....so what ?
|
| |
|
Inlägg #111: Postat: 2011-01-04 06:58:00
|
|
Pia I |
Silvia är inget stadsöverhuvud. Hon försvarade inte heller sin pappa- hon sa vad hon hade lärt att säga. Och det spelar ingen roll vad hon säger heller, för det är utagerat. Hon har aldrig sagt att hon är nazist? Hon är inte heller nazist, med alla hennes olika åtaganden och sina besök i koncentrationsläger själv. Kan man inte överse med något, så kommer man att ligga under och det är fallet med Sylvia och oss. Vi får överse med vissa saker efter 37 år på tonen. Hon kommer inte att påverka att starta ett naziparti. Vad ska vi säga om kungens företrädare då? Vilket parti tillhörde de? Där var det nog värre, ska du se. Men det är klart, om svenskarna blir riktigt ondsinta, vet man inte vad som kan hända.Folk kan ju göra drastiska saker som man inet räknat med.
|
| |
|
Inlägg #112: Postat: 2011-01-04 07:39:00
|
|
Inger Olsson |
Aguirres yttranden är ett bra exempel på hur man dåligt hanterar information. #110 Silvia är gift med statschefen och inte "statsöverhuvud". Nu har Aguirre i egenintresse, antar jag, fått det till att Silvia f ö r s v a r a r nazismen gn hennes yttrande om att hon inte kände till sin fars tidigare politiska samröre med nazismen i sin ungdom...
|
| |
|
Inlägg #113: Postat: 2011-01-04 07:48:00
|
|
Inger Olsson |
#109 Pia, så där på raken kan jag inte erinra mig om att vi svenskar direkt har dansat övht i som du beskriver: "vanliga situationer som personalfester, skolfester eller andra fester." Kan ju även vara en resursfråga. Kostar väl pengar att t ex hyra in ett band? Vi svenskar ställer nog större krav i vad som är "passande". Ska det dansas väljer vi därför de direkta danshaken. Vi har ju en stor tradition av dansmusik... I Danmark är det vanligt att ha även småfester med musik och dans. 1 person kan oftast stå för musiken...
|
| |
|
Inlägg #114: Postat: 2011-01-04 11:11:00
|
|
Pia I |
Det jag menar är att man inte har någon danstradition att visa upp, som många andra länder har.Man behöver inget band för att dansa, man kan ha en cd spelare, det går utmärkt, men män dansar inte mer för det.
|
| |
|
Inlägg #115: Postat: 2011-01-04 13:53:00
|
|
Aguirre |
"enligt 1975 års regeringsform är den konung eller drottning som enligt successionsordningen innehar tronen Sveriges statschef." så Silvia kan vara det nu, om knugen har fått hjärtsnörp, hon är tvåa nu...."Och det spelar ingen roll vad hon säger heller, för det är utagerat"... I så fall spelar inget historiskt nån roll alls Pia,"för det är utagerat" ! Vad som däremot spelar roll är om kungahuset försvarar och "Vänder blad" med herr Sommerlath...det påverkar många. Tänk om Svartenbrandt fick "vända blad". Fram till 1920-30 dansades det i lador och vägskäl överallt i riket, ibland bara till snatterpinnar,skedar eller rent av sång.Tittar du i din lokalhistoria står där att finna var och när...osedliga visor sjöngos och ibland brände den visa församlingen denna lada för att förebygga ungdomlig synd.
|
| |
|
Inlägg #116: Postat: 2011-01-04 16:46:00
|
|
Inger Olsson |
#114 Pia, jag tolkade ditt första inlägg mer som en fråga om p a r- dans. När det gäller folkmusik och dans lever traditionerna kvar, men kanske mindre i storstäderna? Här en länk om svensk folkdans... Länk: sv.wikipedia.org .... Vi har ju även fått t ex riverdance och squaredans, vilka jag har fått intrycket är populära i städerna. Danserna används då som både motion och social samvaro.
|
| |
|
Inlägg #117: Postat: 2011-01-04 18:41:00
|
|
Pia I |
Du har väldigt mycket åsikter aquirre. Jag gillar inte de flesta. Du är för militant för mig.
|
| |
|
Inlägg #118: Postat: 2011-01-04 18:45:00
|
|
Pia I |
Svartenbrandt har vänt blad mest av alla!Vet inte hur månag yrken han har provat på innanför de trygga murarna. Pastor är ett. Men utanför de trygga murarna, rasar han ihop som ett vrak direkt. Då måste han ha pengar till mjölk och rånar första bästa ICA. Sen blir han fast. Han får väl inget straff numera. Tragiskt, uppvuxen i en trasig familj, tidigt på glid, jagad hela livet, utom när han vände blad.Att vända blad är nädvändigt ibland och en kungs rättigheter, även dian. Vänd själv, så får du se hur kul det är!
|
| |
|
Inlägg #119: Postat: 2011-01-04 22:05:00
|
|
Aguirre |
Pia har åsikter, Aguirre har oftast fakta, obeväpnad ...militant ?
Gamle Svarten är inte statsöverhuvud...även om man kan önska det..begåvad kille. silvia är militant...by association..och knugen..med sabel och vakter...men lille Aguirre ensam på sin flotte vill allom väl... Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #120: Postat: 2011-01-04 23:17:00
|
|
ombudet |
Svartenbrandt är väl ett lysande exempel på att fängelse inte fungerar.......
|
| |