Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Demokrati är viktigt. Men om vi nu har en så dålig och värdelös kung, som gjort så många misstag och har nazisympatier i familjen, varför har inget skett på laglig väg? Sen genomskådar man ju ganska lätt, om regeringen anskaffar koncentrationsläger? Folk är inte så dumma som du tycks tro Micke. Men du vet, eftersom de flesta människor är påverkade av konventioner alltså auktoritära tillbakasträvare och endast en liten procent har ögonen öppna, är det ju lätt att skylla på dem, när det krisar. Så har det varit i alla tider, i alla länder också under 40-talet och kriget. Hitler hade till en början många sympatisörer, men det var mest folk med fördomarsom de flesta. Själv tycker jag att "Förintelsen" var det värsta jag varit med om i modern tid. Jag kan aldrig förlåta de land som mördade så många oliktänkare, och judar.Jag kan hålla med om vad du säger och förstå vad du menar.Vad vi vet i Sverige, så har inte kungen den personligheten som du efterlyser. Eller så är vi blinda. Min artikel handlade inte om konspiratörer i hovet eller i regeringen.Den handlade om andra saker.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?