|
Inlägg #21: Postat: 2010-12-28 20:22:00
|
|
Aguirre |
"Och skulle det bli bättre om man avskaffar kungahuset eller om Victoria blir drottning?" Jodå Pia...det är ett försvar för kungen och kungahuset.
Bizon..jag förstår dig...men jämfört med många löneslavar på volvobandet, i gruvan eller i våra kommunalgrå anläggningar så har kungafamiljen ett lätt jobb.. :- ....och bry dig inte om att artikelförfattaren gillar att snacka blöjor,pottor,saliv och skrikande, vissa bara tänder svårt på det..tolerans.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2010-12-28 20:25:00
|
|
Bizon |
Pia #16 Nej det är inte nödvändigt att slänga ur sig vad som helt om kungen, men det är en följd av kungens handlingar så som dom kommer till uttryck via media och bokförlag - ett och annat närgånget reportage gör ju inte saken bättre för den höge vederbörandes del, för att inte tala om diverse uttalanden. Huruvida kungen är klar med sin potträning har jag inte koll på, men att en knippa arbetsgivare har rätt att ha synpunkter på sina anställda är väl ställt utom allt tvivel -- och vad menar du med //spottar och skriker utan orsak//? --------- Och, ja - många är insatta i att en stor del av svenska folket inte är nöjda med allt - men Pia,,, är det då inte bra om dom talar om det? Att det skulle vara specifikt för svenskar att vara hjärtlösa och otacksamma är dessutom något jag starkt betvivlar...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2010-12-28 20:36:00
|
|
Pia I |
Jo just det Bizon!Det är därför att jag protesterar ! Jag är missnöjd med skitsnacket mot kungahuset! Trodde ni fattat det. Kan det vara avundsjuka som ligger i botten? Kanske d e som klagar har det svårt och själv vill ha de förmåner kungafamiljen har? Vem vet, speciellt aquirre verkar väldig skärrad för det mesta, trots sina smileys. Men de lurar inte mig.
Fortsätt ni att spy ut ert hat, jag har sagt min mening och eftersom jag är en väldigt tolerant person, kan jag ha fördragsamhet med att vissa skriker, förolämpar och hånar andra som har en avvikande åsikt än de själva har.
Gräv på i sandlådan!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2010-12-28 20:47:00
|
|
Jan Olsson |
Bra rutet,Tuvstarr!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2010-12-28 20:52:00
|
|
Aguirre |
Jan..påstår du att Pia ryter ? Nog med skitsnack nu...Lämna lie plats i sandlådan då Pia...så vi oxå får gräva :-
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2010-12-28 21:08:00
|
|
Pia I |
Ska jag sitta med någon i sandlådan, så får det bli med Jan i så fall. Han kan ju i alla fall hålla isär saker och ting och har säkert tålamod att bygga ett sandslott! Eller hur Jan?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2010-12-28 21:33:00
|
|
Bizon |
Hej och hå vad gulligt det blev där då :- Mer kärlek i världen skulle vara mitt motto om jag blev kung - och då inte bara för svennar och svennor utan för alla människor. Dessutom skulle jag verka för avskaffandet av mej själv som kung, djurparker och onögig produktion av skräp. Allt skulle tillverkas för att hålla länge - det kommer att tillfredsställa Aguirres nostalgi även om jag skulle abdikera - möjligen inte profitörerna som klappar sej på magen inför allt slit löneslavarna bidrar med. Men vad då göra med ett gammalt kungahus? Ja nu finns det ju inte bara ett - det kryllar av dom och små lantställen lite var stans - många omgärdade med stängsel och bevakningskameror och vaktmästare, buskklippare och annan personal - kostnader??? Ja man kan ju undra. Kan inte hovet tänka ut något bättre sätt att förvalta skattemedlen som tilldelas så finns det ytterligare ett skäl till ifrågasättande av både hovstat och apanage. Lägg därtill vad den kungliga familjen utåt sägs stå för som stöd till barnorganisationer osv. Sälj av en massa onödiga bilar och slott och se till att pengarna kommer till god användning i att tillexempel förbättra livsvillkoren för de som har det svårt - skulle så ske skulle till och med jag kunna respektera kungafamiljen som institution, inte bara som "monarkus vulgaris".
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2010-12-28 21:49:00
|
|
Aguirre |
Jag tyckte det var charmigare förr i sin politiska oskuld...då anställde hovet Sveriges förste neger, John Tuxio Panza som piprensare på slottet,Gustav III stiftade lagar mot "onödiga frågor", Karl XII ogiltigförklarade pengarna, Bizon visst har vi råd med kungen, han måste få gå in under kultur och museiesammanhang, det är ju inte bara ett ärftligt ämbete utan oxå en pikant arvssynd tycks det mig...Och pompan och ståten ?...vem av våra parlamentariker kan ens en bra dag likna pompa och ståt ? Ingen...inte nu sen Anders Björk pensionerats.På medeltiden hade vi ju "kung för en dag"...när t.o.m. byfånar tilläts bestämma under en dag i byn eller köpingen...kanske detta kan ersätta hovet...utan att det tappar policyn :-Fast det var ju innan EU och första världskriget...då man inte behövde pass,ID och sånt skräp för att fara kring i det gemensamma Europa
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2010-12-28 21:51:00
|
|
Pia I |
Du kan väl skriva ett brev till kungen Bizon och föreslå de här förbättringarna? Hur skulle det vara?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2010-12-28 21:53:00
|
|
Aguirre |
Jan...kan du inte använda Pias mailadress för dina flirtar...det är lite skämmigt på ett debattforum ?
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2010-12-28 22:07:00
|
|
Pia I |
Ha ha ha ha ha ha !! Det var kul sagt aquirre! Ett nytt uppslag till snusksnack? Du börjar likna kungen nu aquirre! Inte får man blanda in sex hur som helst i en debatt om kungahuset! Fy på dig!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2010-12-28 22:32:00
|
|
Pia I |
Den kungliga lekstugan är stängd för i kväll. De barn som inte blivit hämtade, omhändertas av de sociala myndigheterna, som kommer att utreda varför och hur det kan komma sig, att föräldrar kan vara så försumliga, att de struntar i sina barn, som sitter och gallskriker.
Akta er för det folks!
Lekstugan öppnar i morgon igen vid behov. Kungliga barnskötaren.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2010-12-28 22:40:00
|
|
Lasse i Gatan |
#28/..när t.o.m. byfånar tilläts...skriva på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2010-12-28 22:49:00
|
|
Lasse i Gatan |
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2010-12-28 23:03:00
|
|
Aguirre |
# Pia är flirt sex för dig ? Du är givetvis fri att ha de låga krav du har :-
# 28 var glad att du får skriva på sourze Lasse på Gatan
# 29 PUT fick jag automatiskt när jag föddes
När fick du brunskjorta Lasse ? Födsel eller ansökte du ?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2010-12-28 23:49:00
|
|
en besviken muslim |
Pia säger Tänk att folk inte kan skilja på privat och offentligt tror du pia att man ska hålla mask när man är på visar sig offentlig då ser man att du ville att kungar och politiker ska haa två ansikte en hemma i hemlighet och en offentlig och jag tycker att de som inte lyckas hemma med sin fru och sina barn då misslyckas de med folket också därför den privata sidan ska vara parallelt med den oofentliga sidan alltså man ska inte vara dubbel moral
enligt sista boken om kungen om hans kärlek med kvinnan bakom silvja och jag är förvånad om slivias tysthet
Kan du berätta här till oss vad är fördelen med kunga styret i landet vet du hur mycket kostar kungafamiljen för skattbetalarna om denna stora summan kunde användas för att skaffa jobb för ungdomer eller förbättra gamlas ekonomi med att öka pentionen och vården mm
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2010-12-28 23:50:00
|
|
Bizon |
Nej Pia #29 Han får nog bekväma sej med att läsa Sourze - han har ju vad som framkommit skrivit här - om det nu är han som gjort det - och om han inte kan läsa så kanske någon vill vara så snäll att hjälpa honom. Och nu ska du inte tro att jag kommer med någon gliring om dyslexi eller något i den vägen, men det handlar om att jag faktiskt betvivlar att något sådant intresse är genuint förankrat i hov och kungahus. Men om kungen skulle ha lust att protestera så kan han höra av sej - jag lovar att ta emot honom personligen och i vart fall lyssna på honom.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2010-12-29 00:02:00
|
|
Aguirre |
Du menar att du skulle ta emot kungen personligen och lyssna på honom !
Stort Bizon...stort ! :- Nästa gång jag träffar Noppe,Doppe ,Piff o Puff skall jag framföra detta :-
Er Aguirre
Kunglig Horleverantör
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2010-12-29 07:31:00
|
|
Bizon |
Bra Aguirre, men förbered honom på att han inte kan förvänta sej någon röd matta eller annat bjäfs - en kopp kaffe kan jag alltid bjuda på, men utan doppa,,,
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2010-12-29 08:21:00
|
|
Pia I |
Nu är den kungliga lekstugan öppen igen i arla morgonstund innan jobbet börjar. Det var ju mänga barn som blev kvarlämnade åt sitt öde. Men det får ju socialtjänsten sköta. Kungliga barnskötaren.
|
| |