Valt inlägg:
Ja PIA #76 du säjer att //Jag saknar familjesammanhållning, vänner som håller ihop i vått och torrt, omvårdnaden om varandra mer, än bara om hur Sverige kunde se ut, men inte gör.// Och kanske är det så att det är i vår saknad vi måste börja förändringen mot just det vi saknar. Men allt hänger samman så även det som blivit fel oavsett det är förslappade kungar eller korrupta politiker så bidrar det till att dra ner trevnaden i andra sammanhang. Att börja med sej själv är en nödvändighet annars händer ingenting, att då öppna sej mer mot det som händer och sker är en bra förutsättning för att kunna bilda sej en uppfattning och en uppfattning måste vi ha för att kunna agera och göra våra val. Personligen är jag inte mycket för stela och tomma traditioner, eller att familjära band ska ha betydelse för vårt välbefinnande - jag upplever att en mer allmänmänskligt riktad välvilja utan kulturella, politiska eller traditionella gränser skulle gagna mänskligheten mer än patriotiska och nationalpolitiska bevekelsegrunder gör även om de ges en yttre förklädnad av större sammanhang i eu och nf - det jag ser där är mer ett resultat av respektive nations förhandlares förmåga att hålla det egna landets kostnader så låga som möjligt och att få ut så mycket som möjligt till respektive uppdragsgivare/land. Åtgärder i generositetens och solidaritetens tecken tror jag är de i särklass mest fredsskapande praktiska strävandena som mänskligheten skulle kunna använda - det är mitt tipps till ett nytt globalt förhållningssätt som verkligen skulle kunna öka tilliten och därmed livets värde.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?