Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 36 of 45: 26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Inlägg #701: Postat: 2010-10-16 17:10:00
Adamo
#700 Vad spelar det för roll vilket namn jag eller du har? "Leif-Arne" kan också vara påhittat. Det är dock din smörja som jag har invändningar emot. Om du gjorde lite forskning både i islams historia och dess nutid borde du fatta att islam inte är till för att samexistera med eller vara tolerant mot andra religioner eller ateister. Och detta är inte bara jag som påstår utan också islams egna ledare. Till skillnad från kristendom och judendom som gradvis har utvecklats till mer tolerant attityd gentemot andra religioner och ateister har islams anhängare stannat kvar på samma nivå som de hade då muhammed grundade sekten. Islam anhängarens största ambition är ju precis vad de ständigt anklagar sina virtuella fiender för: -> att dominera hela världen. Och de drar sig inte för att använda vilka vidriga metoder som helst för att uppnå sina syften - det finns ju tonvis med bevis på det.
Inlägg #702: Postat: 2010-10-16 17:54:00
Ibrahim
Leif-Arne. David Icke har kommit fram med några bra argument. Men jag brukar inte hålla med honom i de flesta fall. Vad han och många andra anti-sionistiska västerlänningar har gemensamt är att de saknar tron på Gud. Att inte kunna förankra sitt liv genom att uppsöka kunskap på Guds begäran kan försvaga människans resultat. Många exempel finns ur den västerländska civilisationen, som gång på gång i sina upptäckter gjort inget mer än att bekräfta Koranens äkthet. Adamo #695. Det finns en skillnad på olika människors gärningar. Läste nyss om att tjuvjakten på noshörningar i Sydamerika ökat med 1.000 under de senaste 3 åren. Vad driver en man att döda ett djur bara för eftertraktade kroppsdelar? Vad driver hela verksamheten, som högt värderar vissa kroppsdelar? Verkligheten, vilket du ignorerar fullständigt, är att det finns en grupp människor som stjäl, mördar, terroriserar, ockuperar och krigar för vinsternas skull, eller för att de tror på den sionistiska ordningen. Sionismen har existerat i flera tusen år, och representerar nästan alla krig under samma period. Det skulle verkligen inte förvåna mig om det kom fram bevis på att sionisterna ligger bakom vanliga kriminella organisationer. Minns någon nyheterna om israelisk organhandel ifjol? Det handlar inte om att skylla ifrån sig, utan att identifiera problem och sedan eliminera de. Anledningen till att sionismen, likaväl Israel, fortfarande existerar är p.g.a. inkompetenta pajaser som just dig. Det vore önskvärt att fortsätta håna sionister på nätet tills det att alla förstår vad dessa pajaser orsakat mänskligheten. Du är minst sagt en medbrottsling, med andra ord. Vad gäller andra terrorister, dvs de som spränger upp sig i luften bland muslimer är jag verkligen inte på deras sida. Jag ser inte civila muslimer som ett problem, och jag skulle ändå aldrig stötta mord. Terrorismen tjänar enbart sionisterna på, just för att kriminalitet är något bara människans avskum tjänar på. Jag har dessutom redan klargjort wahhabismens roll i världsterrorismen. Är du bara en pajas, eller också förståndshandikappad nog att inte förstå detta trots flertalet upprepningar? Vad gäller Adamos inlägg #699 har sionistiska judar som kallar sig israeler mördat tusentals människor genom åren, inte genom självmordsbombningar men genom räder, med flyg och till fots. Några exempel: Qana 1996 och 2006, mer än 150 mördade civila. Sabra och Shatila. Dessutom, många palestinska byar under åren. Senast, under sommaren och hösten har israelerna förstört hem tillhörande hundratals beduiner. Det är intressant när pajaser försöker legitimera sionisternas våld genom att hoppa på muslimer. Vad gäller Turkiet och dess relationer med Israel har jag själv erfarenhet av att turkar i allmänhet är EMOT samarbetet med Israel. Många turkar är också emot samarbetet med Nato och är inte intresserade av att gå med i EU. Det finns starka krafter inom Turkiet som vill orientera sig österut, mot Syrien, Iran och ännu längre, till Kina och andra "Tigerländer". Den västerländska kapitalismen äcklar inte bara iranierna och andra trogna islamister. Även turkarna känner av den äckliga smaken av spekulativa ekonomiska vinster baserade på icke-existerande pengar, i form av ränta. Turkarna reagerade inte bara när 9 av deras landsmän mördades på internationellt vatten. De reagerade även när Adamos vänner i den illegala regimen Israel "skapade demokrati" i Gaza-remsan genom att slakta tusentals civila människor.
Inlägg #703: Postat: 2010-10-16 18:01:00
Ibrahim
Adamo #700. Om du, som du säger dig ha gjort, läser muslimsk historia MÅSTE DU någon gång komma i kontakt med staden Cordoba, som erövrades av arabiska muslimer och som i de kommande tusen åren var en fristad för de tre monoteistiska religionerna. Sanningen är att Islam visst tolererar Kristendomen och Judendomen. En pajas som du kan inte ändra på det. Jag tvivlar dock på att du har läst muslimsk historia. Det närmaste du kan ha kommit i kontakt med Islam är genom religionslektionerna i grundskolan, och ärligt talat är nivån väldigt lågt. Man får idag lära sig allt om evolutionsteorin, men vad gäller religionsstudierna är det bara pinsamt. Detta är inte ett resultat av satsningarna på skolan, utan snarare på besparingarna som har gjorts. Dessutom, om du ska komma med "bevis" på att muslimer dödar alla oliktänkande, vilket du påstår, är det dags att börja göra det någon gång. Det räcker inte med att länka till halvtaskiga nyhetsmedier som alla vi vet ägs av sionisterna. Dessutom kan "en fanatisk muslim" inte representera Islam. Påven representerar ju inte Kristendomen. Ett exempel.
Inlägg #704: Postat: 2010-10-16 18:01:00
Ibrahim
Det var menat att stå #701 istället för #700.
Inlägg #705: Postat: 2010-10-16 18:11:00
Leif-Arne
#702 Så du köper inte hans resonemang om rymdödlorna, då finns det lite hopp för dig trots allt
Inlägg #706: Postat: 2010-10-16 18:14:00
Leif-Arne
#701 Mitt nick är är länkat till mina person uppgifter, mitt namn är unikt så jag är fullt sökbar och offentlig. Du föredrar att gömma dig, men du kanske är värsta hårdingen i W o W.
Inlägg #707: Postat: 2010-10-16 18:45:00
banestyrelsen
#705. Skrev Ibrahim att han inte tror på Ickes rymdödlor? Jag läste inte inlägg #702 men jag gjorde en CTRLF-sökning på "rymdödl" och fick 0 träffar, däremot 9 träffar på "sion".
Inlägg #708: Postat: 2010-10-16 19:12:00
Adamo
#706 Återigen, det är ju helt irrelevant vad du eller jag heter, utan det är dina ståndpunkter som har lett mig att bilda min uppfattning om dig. Jag skriver här för att upplyser dig/er om vad islam handlar om, precis som jag kunde ha upplyst er om vad nazism handlar om och några nazister här skulle anklaga mig för hatare. Visst, alla doktriner och sekter bär några goda budskap med sig, det hör ju till att lura till sig anhängare som sedan inte kan lämna sekten utan att bli utsatta för konsekvenserna. --- islam är inte till för att samexistera med eller vara tolerant mot andra religioner eller ateister --- Detta oavsett hur många lögner ibrahim spottar ur sig.
Inlägg #709: Postat: 2010-10-16 19:13:00
Leif-Arne
Jag kommer ihåg serien "V" som handlade om rymdödlor. En del var riktiga otäckingar åt upp människor och så, andra var rätt hyggliga. En del av ödlebrallisarna var rätt sexiga där de gick med grönskimrande ödleskinn som satt sim just "ett skinn" över rumpan. Hur var det nu med Icke; var det ödlorna som var antisionister eller tvärt om?
Inlägg #710: Postat: 2010-10-16 19:16:00
Adamo
#703 Jag vet mycket väl att muslimerna har invaderat, slaktat och förtryckt halva befolkning i den Iberiska halvön under mer än femhundra år. Precis som de har gjort mot flera andra nationer och folkgrupper. Ditt skitsnack om Cordoba är inte annat än skitsnack då den lokala befolkningen fick antigen konvertera eller dö. Fråga hinduerna vad muslimerna har gjort och fortfarande gör åt dem, fråga armenierna, fråga grekerna, fråga bulgarerna, fråga kurderna, fråga syrierna, fråga kopterna, fråga judarna, fråga kristna, fråga sunniterna, fråga shiiterna o.s.v. --- Sluta ljug Ibrahim, all din tro är baserad på lurendrejeri, tyvärr är du antingen för efterbliven för att fatta det eller så tror du att vi är det för att svälja dina lögner.
Inlägg #711: Postat: 2010-10-16 19:24:00
Leif-Arne
#708 Nja, för att få tilltro till min förmente upplysare bör vederbörande inte vara anonym. Annars så har jag dels besökt en del muslimska länder, bott i Israel och har en del bekanta som är muslimer har själv valägset judiska rötter, jag föredrar att bygga på de erfarenheterna. Jag misstäker att du får dina uppgifter fråb vissa siter där hatet mot islam är det genomgående temat och informationen mycket ensidig. Du har vid flera tillfällen visat att dina historiekunskaper har enorma luckor. ///Ibrahim är en rätt hygglig person men han har snöat in på värsta islamistretoriken. Han är inte repressentativ för majoriteten av muslimer. I Stockholm ordnades en demonstration till stöd för hans idol den periske presidenten, en handfull dök upp för att stöda honom, däribland neonazis men en stor massa exilperser visslade ut demonstrationen.
Inlägg #712: Postat: 2010-10-16 19:38:00
Leif-Arne
Historisk så var toleransen mot judar och kristna stor i Kalifatet Cordoba, efter att berbernatog över skärptes motsättningarna till dess kalifatet helt föll. Vad du gör är att beskriva ett antal konflikter som konflikter mellan kristna och muslimer. Då skriver du t.ex. genomgående muslimer i stället för turkar men bulgarer, armenier i stället för kristna. Folkmordet skedde i brytningen efter Kalifatet då ungturkarna ville upprätta en sekulär stat. Det som utlöste folkmordet på armenier var inte deras religion utan att de sågs som ett hot mot den nationella enigheten. Under större delen av Kalifatet verkade olika religiösa grupper sida vid sida. Vissa av de turkiska elittrupperna var kristna. Det finns många ohyggliga konflikter genom historien, få av dessa konflikter utgår från religiösa motsättningar, egentligen inte ens i MÖ.
Inlägg #713: Postat: 2010-10-16 19:54:00
Adamo
Om du inte tror på vad jag säger så får du väl forska på egen hand istället för att avfärda alla mina påstående med motiveringen att jag är anonym det är ju barnsligt. Det var ju inte jag som skrev koranen, alltså den bok som ligger till grund för vad fundamentalisterna gör idag. Har också haft kontakter med muslimer och lyssnat på deras ståndpunkter om andra religioner, om icke troende, om judendom i allmänhet och deras förhatliga sionister i synnerhet. Har lärt mig att de är bra på att ljuga, framförallt mot otrogna. Dessutom kan du alltid lyssna på Ibrahim, han är mycket mer representativ än vad du har inbillat dig, han är islam i ett nötskal.
Inlägg #714: Postat: 2010-10-16 20:17:00
Adamo
Den religion som härskade inom det ottomanska imperiet var ju islam. Turkar, iranier, afghaner, irakier, libaneser, palestinier, o.s.v. har i stort sett varit muslimer och deras offer varit icke muslimer. Återigen, inte alla muslimer är fanatiska mördare, men inga av dem kommer att lyfta ett finger eller protestera mot de vidriga dåd som deras fundamentalister begår. Vad muslimerna påstår om Cordoba är lögn precis som det är lögn att palestina har tidigare varit en arabisk muslimsk nation där alla trivdes tillsammans.
Inlägg #715: Postat: 2010-10-16 20:50:00
Leif-Arne
#714Jösses, det finns otaliga exempel på samexistens, de ottomanska elittrupperna , janistarerna, rekryterades enbart från kristna, en del av janisarerna konverterade men det var frivilligt. En stor del av administrationen var kristen, främst kristna från Balkan. En stor del av palestinierna är kristna, i Libanon finns en stor kristen minoritet, samma i Syrien och Irak. Det är ytterst få konflikter som haft utgångspunkt i religgiösa motsättningar, lika lite som det finska inbördeskriget handlade om religion inte Ottomanernas expansion på Balkan. Det var realpolitik, inte religion. Om du envisas med att skirva "muslimer" i konflikter där Turliet, Iran, eller Pakistan är inblandat måste du för att vara konsekvent även sätta begreppet kristen på t.ex Stalins Sovjet. Han gick något år på prästseminarium
Inlägg #716: Postat: 2010-10-16 21:12:00
Adamo
#715 Den samexistens du pratar om varit med förutsättning att icke muslimer varit i underläge, alltså förtryckta och i många fall förslavade. Jag har faktiskt en bulgarisk fru och hon bättre än du kan sitt lands historia och hur bulgarerna blivit förslavade av ottomanska turkarna alltså muslimerna. Hur exempelvis muslimerna tog bort deras små barn, tränade dem till soldater för att sedan använda de till att mörda sina egna föräldrar. Detta handlade inte om ett regelrätt krig där soldater kämpar mot soldater, utan detta handlade om folkmord, genomfört på det vidrigaste sättet man kan föreställa sig. Är då islam en fredsreligion? NEJ
Inlägg #717: Postat: 2010-10-16 21:16:00
Adamo
Så sent som på 1920 talet förföljde turkiska muslimer systematiskt den armeniska befolkningen. Blodtörstiga muslimer kastade ut armenierna ur deras hem och tvingade dem att marschera hundratals mil utan mat och vatten mot öknen i det som idag är Syrien. Nästan två millioner armenier av alla åldrar och kön torterades till döds. Återigen, detta handlade inte om ett regelrätt krig där soldater kämpar mot soldater, utan detta handlade om folkmord, genomfört på det vidrigaste sättet man kan föreställa sig. Är då islam en fredsreligion? NEJ
Inlägg #718: Postat: 2010-10-16 21:19:00
Adamo
Så sent som år 1992 i Algeriet blodtörstiga muslimer hackade till döds med macheter 110 000 algeriska civila - spädbarn, barn, kvinnor och män, av den enda anledningen att de röstade på "fel" grupp. Inga tårar rann ner "fredsaktivisternas" kinder. Inga bilder av dessa mördade människor dök upp i massmedia. Återigen, detta handlade inte om ett regelrätt krig där soldater kämpar mot soldater, utan detta handlade om folkmord, genomfört på det vidrigaste sättet man kan föreställa sig. Är då islam en fredsreligion? NEJ
Inlägg #719: Postat: 2010-10-16 21:40:00
Leif-Arne
#718 På vilket sätt tycker du en sådan tragisk händelse skiljer sig från den då katolska hutuer, även där med bl.a. machete, dräpte miljoner tutsier. Vad gäller Armenierna så var det efter det ottomanska rikets fall, det var ungturkarna, en grupp som verkade för ett sekulärt Turkiet som stod bakom den massakern. Den var för övrigt inte motiverad av religiösa skäl, utan ungturkarna ville förhindra att armenierna bröt sig ur, med stöd av Ryssland. Folkmordet på armenier har flera likheter med stalins utrensningar och folkmord på olika grupper, kallar du dem för kristna folkmord?
Inlägg #720: Postat: 2010-10-16 21:43:00
Adamo
Bangladesh 1971: Regeringens politik för East Bengal förklarades till östra kommando högkvarter vid Dhaka. Den hade tre delar:
1. Bengalerna har visat sig vara otillförlitliga och måste styras av pakistanierna; 2. Bengalerna måste omskolas enligt korrekt islamisk linjer - islamisering av massorna - detta är den officiella jargongen - syftar till att undanröja separatistiska tendenser och ge en stark religiös band med väst Pakistan; 3. När hinduer har eliminerats, kommer deras egendom att användas som en gyllene morot för att vinna över de sämst muslimska medelklassen. Detta kommer att utgöra basen för att uppföra administrativa och politiska strukturer i framtiden. Resultat: flera millioner mördades -> Länk: genocidebangladesh.org Är då islam en fredsreligion? NEJ
Showing page 36 of 45: 26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Laddar...