| Inlägg #261: Postat: 2010-09-14 21:42:00 | |
|
Bizon |
Jo du Ibrahim - jag antar att du tycker det är pinsamt att det råder rena rama strömhoppet av iranska diplomater som för sitt mänskliga samvetes skull kliver av det iranska projektet som dessa nu menar har spårat ur helt - den iranska revolutionen anses vara kapad av krafter som inte tjänar det iranska folket.
|
| Inlägg #262: Postat: 2010-09-14 22:03:00 | |
|
GunnarL |
En enkel fråga till Ibrahim: Varför flyttar man i tusental ifrån de muslimska länderna till det depraverade Västeuropa och USA? Och varför flyttar knappast några västerlänningar till de muslimska länderna? Tacksam för svar. Med vänlig hälsning/GunnarL.
|
| Inlägg #263: Postat: 2010-09-14 22:31:00 | |
|
Bizon |
GunnarL #262 Jag har funderat på just det fenomenet - förutom att det varit svårt att leva under det förtryck, och ofta de krigstillstånd, samt brist på nästan allt i jämförelse med det överflöd som övrig västvärld lockar med så kan ju detta lämmeltåg även handla om en variant av religionsspridning. Ju större procentuell närvaro en ideologi har ju större inverkan får den under förutsättning att demokratiska spelregler får gälla även muslimer. Trubaduren som sjöng "It´s coming many yellow" missade nog bara färgen - men många är det. Kineserna håller sej ju mest i Afrika och övriga Asien in persona - men exporterar allt som det går att göra pengar på i värsta statskapitalistisk anda - mellanösters och en del av Afrikas folk exporterar flyktingar och religion - förutom då den olja och andra råvaror som dessa exporterar med hjälp av västerländsk teknologi. Man bör nog fundera på orsak och verkan i dessa sammanhang.
|
| Inlägg #264: Postat: 2010-09-15 00:07:00 | |
|
Leif E Ström |
Jag tycker debatten verkar gått i stå då ni måste slå varandra i huvudet med 263 faktaredovisningar för att framhäva just era religionsvetenskapliga teser i ämnet. Ingen verkar vilja konkludera. Här kommer för ovanlighetens skull åtminstone lite obestridliga fakta. De muslimer som slagit sig ned i vårt land, är säkert omedvetna om att de flesta inhemska medborgarna följer delar av koranens suralagar utan att ha hotats eller via konvertering. I vårt land står eldbegängelsen för c:a 70 av alla begravningar. I den 38:e Suralagen står bl.a att vi otrogna skall kastas i helvetet, och inte ens helvetets innevånare kommer att välkomna oss. Vilka nu dessa är? Denna lilla ovidkommande belysning berör åtminstone det fundamentala i artikeln nämligen koranens negativa effekter. Med den och alla övriga evangelium förutan skulle svenskarna inte rädas döden och muslimska kvinnor skulle upplevt ett drägligare jordeliv.
Konklusion: När du som muslim eller ni andra skärselds-troende ser en otrogen svensk – bjud på ett leende istället för förakt – svenskarna får inga biljetter till första raden då det eviga livets stora show börjar. T.o.m. via döden lämnar vi omedvetet utrymme för andras bästa. |
| Inlägg #265: Postat: 2010-09-15 02:18:00 | |
|
Bizon |
#264 Ja det var ju en fräsig syn på det hela - men som sagt "helvetet" är nog snarare det vi kokar ihop åt varandra här på denna jord - tillsammans med naturens första lag "ätandets förbannelse" utgör det något fullt tillräckligt vidrigt som någon ondskefull stackare någonsin skulle kunna hitta på för att redan från början djävlas med allt - tillsätt därefter lite olika religioner till soppan så förtär sej hela anrättningen sej själv i långsam men oupphörlig plåga...
|
| Inlägg #266: Postat: 2010-09-15 10:00:00 | |
|
Janne B |
GunnarL / Ja detta är ju en grundläggande fråga. Antingen flyttar man i väg för att det är så hemskt därborta eller för att man ska erövra Europa i en eller annan mening. / Alla människor föds till muslimer har jag hört i media flera ggr. De vet bara inte om det. // Muslimerna talar sällan om Islam. De säger i stället "religionen förbjuder mig" osv. För för dem finns bara en religion....
|
| Inlägg #267: Postat: 2010-09-15 10:05:00 | |
|
Janne B |
Ibrahim 20.43 Frågan är rätt stäklld men det är du som ska besvara den. Varför erövra nästan hela det kristna medelhavsområdet....om nu Jesus räknas som en av profeterna?
|
| Inlägg #268: Postat: 2010-09-15 21:19:00 | |
|
Ibrahim |
Bizon #261. Såvitt jag vet har en enda diplomat hoppat av. Jag misstänker att diplomaten i fråga erbjudits pengar i utbyte mot att han svartmålar Iran. Så var det också under Kalla kriget. Sverige kryllar ju av exil-iranier som svartmålar Iran, och det gör de inte gratis inte... Gunnar #262. Folk flyttar hit p.g.a. många anledningar. Krig, ockupation, fattigdom, naturkatastrofer och jobb. I mitt fall, vilket jag antar att du är intresserad, handlar det om krig. Mina föräldrar flydde från den israeliska ockupationen av Libanon... Janne B #267. Jag har inte påstått att muslimerna erövrade några områden med våld. Det gjorde du. När Kristendomen kom var det många judar som konverterade till Kristendomen. Varför? För att Kristendomen ersatte Judendomen, på samma sätt som Islam ersätter både Kristendomen och Judendomen. Det är därför Gud skickade fler profeter även efter profeterna Moses och Jesus frid över de. Sanningen och verkligheten är att trots det massmediala kriget mot Islam är Islam den snabbast växande religionen på planeten. För varje dag som går konverterar allt fler människor till Islam. Hur hade det varit, om medierna talade gott om Islam istället? Angående den senaste diskussionen om Koranen kan jag säga att ingen människa har påstått att det är lätt att följa Islams lagar. Men ändå följer många människor dessa lagar. Det handlar mer om övertygelse än "indoktrinering", vilket vissa mer än gärna vill påstå. Och gör. Vill ni få en bättre uppfattning om Islam är mitt tips att ni träffar muslimska familjer som följer Islam helt och hållet. Det finns inga bra exempel på den nationella nivån, då det inte finns ett enda land i hela världen som följer sharia lagarna fullt ut. Islamiska stater existerar faktiskt inte idag. Men det finns ett fåtal som kommer rätt nära. Förhoppningsvis, om Gud vill, blir det en ändring på detta inom de kommande 10-20 åren. Världen är på väg in i en tid dominerad av multi-polaritet, där många supermakter slåss om makten. Detta kombinerad med det sviktande kapitalistiska systemet, vilket sionisternas maktapparat är beroende av för att behålla ockupationen av den muslimska världen. Samtidigt växer islamismen i den muslimska världen, och västvärldens marionettdockor kommer att gå Saddam Husseins öde, fast skillnaden är att folket kommer att lyncha sina diktatorer.
|
| Inlägg #269: Postat: 2010-09-15 22:05:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #268 Jag kan inte säga lyckat till åt dina förhoppningar eller profetior - däremot kan jag konstatera att en del av det du säger redan inträffat. Och beträffande det du säger om när kristendomen kom - att då många judar konverterade. Ja kanske inte så konstigt för det fanns inte så mycket annat än kristendom att välja på om man inte ville göra sej till medlöpare med den romerska ockupationsmakten. Nu två tusen år senare pratar du om att islam ersätter kristendomen - kan undra hur många kristna som vill skriva under på det? Dessutom finns det fortfarande mängder med judar som knappast har lust att få någon ersättning i form av varken kristendom eller islam. PLUS, och märk väl även en del andra religioner vars anhängare knappast hört talas om juden kristendom eller islam.
|
| Inlägg #270: Postat: 2010-09-16 16:23:00 | |
|
Ibrahim |
Med tanke på att det finns människor som alltid saknar goda kunskaper är det inte så konstigt att det är så. Vissa begår uppenbara misstag hela tiden. Dessutom, återigen, har dessa religioner blivit infiltrerade. Istället för att lyssna på nya profeter, dödar man de. Judar har mördat massvis med profeter för att de väntar på Messias. Saken är att de inte vet vem han är, då de saknar information. Många judar vet idag vem han är, men ignorerar faktan ändå. Detsamma gäller för de kristna. Medan kristna i arabvärlden allt mer konverterade till Islam, valde europeiska kristna att förklara krig mot Islam. Det är samma tänkande som judarna använde sig av tidigare. Korrupta eliter har tyvärr förklarat krig mot nya religioner, istället för att ta del av budskapen nedsända av nya profeter. Det finns idag teorier om att religionerna i östra Asien och på de amerikanska kontinenterna började med profeter som sände vidare budskap från Gud, men att dessa budskap blev så illa misstolkade att religionerna blev väldigt annorlunda budskapen. Det finns en dokumentärfilm som heter "Errors in Buddhism" som förklarar detta. Dock har youtube gjort all i sin makt att radera den dokumentären från sin databas. Om dessa teorier stämmer kommer Koranen återigen att bekräftas, eftersom den säger klart och tydligt att Allah har sänt profeter till alla civilisationer genom historien. Att enbart Judendomen, Kristendomen och Islam verkar vara rätt intakta beror på att de började i arabvärlden. Det är den bästa förklaringen. Det verkar vara så att araber är bäst på att förvara människans historia. Det är kanske just därför sionisterna vill bränna ner vartenda arabiskt land idag...
|
| Inlägg #271: Postat: 2010-09-16 17:15:00 | |
|
Bizon |
Det du snackar om Ibrahim är den religiösa axeln med judisk grundfilosofi som sträcker sej först och främst i nord sydlig riktning från de arabiskt dominerade områdena i mellanöstern upp genom europa där infiltrationen har lyckats till hundra procent - alla äldre religiösa former är i dag endast museala. Ner över afrika har man också lyckats förhållandevis väl - dock finns en del spillror fristående religiösa föreställningar som bekämpats i likhet med den samiska religionen här i landet. En arm söker sej också från arabländerna ner genom norra asien och vidare ner till indien där den drunknar i en uppsjö av allehanda gudar och religiösa föreställningar - slutligen tar budismen över som nog måste ses som dominerande då vi rör oss öster ut och åt sydöst. Vad kan man dra för slutsats av detta fenomen att den judiska maktreligionen som är grunden till de två religioner som i dag strider om makten i centraleuropa har det arabiska ursprunget som du talar om - alltså en semitisk kulturell grund? Ligger det något i att afrika konverterats till islam från den östra sidan i huvudsak genom krigiska processer på liknande sätt som den europeiska kristna livssynen följt i spåren av kolonialisationen från den östra sidan - i båda fallen en biprodukt av råvaru och handelsvägar där annektering av folk och geografiskt territorium försvarats av efterfrågan på en hemmamarknad. Timmer och slavar - plantageprodukter kolonialvaror och nu senast oljan. Religionen har kommit i andra hand - ett försvar för den bärsärkagång man gör sej skyldig till mot andra folk som är ett plåster på det egna dåliga samvetet då man antingen islamiserar eller kristnar de stackars ociviliserade vildar man berövat sin kultur och sitt självbestämmande. Nu gör jag mej ingen föreställning om att den afrikanska befolkningen levde i fred och harmoni innan muslimer och kristna bestämt sej för att använda deras tillgångar för eget bruk, lika lite som jag romantiserar bilden av den centralamerikanska indianen som kunde vara nog så djävlig mot sina likar om dom konkurrerade om jaktmarker eller vad det nu handlade om. Citat//Det verkar vara så att araber är bäst på att förvara människans historia. Det är kanske just därför sionisterna vill bränna ner vartenda arabiskt land idag...//sc. Vet inte vad du menar med "människans" historia? Det kryllar ju av människor som alla har sin historia i vad mån förvarar araberna den? Och vad skulle sionisterna ha emot det om nu så vore fallet?
|
| Inlägg #272: Postat: 2010-09-17 20:43:00 | |
|
Ibrahim |
På vilket sätt har muslimer utnyttjat nykonverterade muslimer? De kristna korstågen försvarar jag inte, men på vilket sätt har Islams spridning medfört "lidande" för de som frivilligt konverterade till Islam, och för de som vägrade att göra det. Sanningen är att muslimerna inte mördade någon som vägrade konverterade till Islam. De enda som dödades är de som utgjorde ett direkt hot mot muslimer, som exempelvis staden Khaibar. Jag tycker att det är fel att jämföra koloniseringen med spridningen av religioner. Koloniseringens motiv var materiella ting, medan religionernas spridning var av annan art. För Kristendomens del upplevde den sionistiska Vatikanstaten Islam som ett hot. För Islams del handlar det om frivilliga konvertiter, vilka Vatikanstaten uppfattade som hotfulla. Det är okej att ogilla religioner, men att hata? Det vet jag inte...
|
| Inlägg #273: Postat: 2010-09-18 01:28:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #272 Vet inte riktigt vad det är du svarar på - vem har pratat om att "hata"? Citat//De enda som dödades är de som utgjorde ett direkt hot mot muslimer, som exempelvis staden Khaibar.//sc. Intressant ändå det du säger - vad vet du om vad som hände Khaibar? Det var ju ändå ganska länge sedan så det är väl mest skrönor kvar, men i alla fall. Och en annan sak kan ju också vara intressant - på vilket sätt hotade Khaibar muslimer just i egenskap av muslimer? Visserligen var Khaibars innevånare judar men hade Muhammed lämnat dom i fred vad säger då att dom hotat? Det var ju trots allt Muhammed som anföll om jag mins rätt.
|
| Inlägg #274: Postat: 2010-09-18 01:59:00 | |
|
mima |
Hej bizon Det verkar att du får dina informatuion från den judiska källan eftersom du säger stt juderna i khaibar var fredliga var fick du denna information
enligt den islamiska historian och du kan kolla själv att profetenfrid vara över honom anslöt ett fredlig avtal med juderna som bodde i Madina staden men de har inte uppfylld punkterna i fred avtalet och det var en muslimsk kvinna som ville handla hus en guld affär som var jude och hon hade niqab på sig och handlaren var inte nöjd med kvinnans förslag om guld priset då han knuffade henna då ramlade hon utanför butiken och när muslimerna såg det här då krävde de handlaren att be om ursäkt men i stället av ursäkten började han hota de med svärd då bråkade de sins emellan och området var ett judiskt området då attackerdae de, de två muslimska männen då blev de mördat och när profetenFVÖHfick veta om händelsen då krävde han att man ska lämna mördarna för att få sitt straff enligt fred avtalet men juderna har vägrat och enligt internationella freds avtal måste man följa punkterna i freda avtalet som var underskrivet av både parterna men varför det är icke tillåtet för muslimer |
| Inlägg #275: Postat: 2010-09-18 03:56:00 | |
|
Bizon |
mima #274 Tack för din redogörelse - nej jag har inte mej veterligt fått min information från någon särskild religiös källa. Din berättelse illustrerar just det jag skrev "att det var så länge sedan att det mest är skrönor kvar" - Som du vet så finns det lika många sanningar som människor vilket gör det än svårare att diskutera händelser så långt tillbaka som för så där en femtonhundra år sedan och frågan är om det alls finns någon relevans att försöka. Personligen tror jag inte att muslimer är mer krigiska än andra människor med andra religiösapreferenser - snarare tror jag att ingen är bättre än någon annan på den punkten inte sämre heller. Människan är ett krigiskt litet makthungrande djur som tyvärr helt har snöat in på kampen där "vi" företräder det rätta och "dom" företräder det som är fel. Du eller jag skulle kunna tillhöra "vi"sidan - det beror helt och hållet på vilka som står på den andra sidan. Det är sant som Ibrahim påstår att jag lastar mycket av detta på den oförsonliga religiositeten, men jag hatar inte religionerna i sej, möjligen maktmänniskans envisande med att utnyttja den - liksom förövrigt mänsklig dumhet. Nåväl oroa dej inte - jag tror inte att man kan utrota varken religioner eller dumhet med våld - däremot tror jag att vi kan betrakta både religioner och dumhet på ett annat sätt genom större kunskap och förståss även förståelse och empati med människors historia och levnadsvillkor.
|
| Inlägg #276: Postat: 2010-09-18 06:48:00 | |
|
Mohammed |
"De enda som dödades är de som utgjorde ett direkt hot mot muslimer" Ja, dessa flickor var ett enormt hot mot oss muslimer! Länk: barenakedislam.wordpress.com
|
| Inlägg #277: Postat: 2010-09-18 10:13:00 | |
|
Bizon |
Mohammed - om bara ett sådant offer mord är orsakat av en religions ideologi eller maktutövning måste den religionens legitimitet ifrågasättas. Och nu är det ju tyvärr så att det kvalificerar så gott som alla religioner till just ett ifrågasättande. Nu kan man med all rätt hävda att dylika dåd är utförda av någon psyksjuk galning och även se att det inte är så få av den sorten i vissa nu aktiva religioner då man ofta ser hur dessa dåd sker inför publikt bifall.
|
| Inlägg #278: Postat: 2010-09-18 16:35:00 | |
|
Ibrahim |
Khaibar, liksom alla andra som sponsrade kriget mot Islam krossades. Under Islams första år angreps muslimer ständigt av Islamhatare. Många oskyldiga människor blev mördade bara för att de var muslimer. Om du har koll på Mecka och Kaba förstår du hur pass mycket staty-dyrkare krigade mot Islam. Khaibar var ett hot mot Islam så som Israel idag är ett hot mot Islam.
|
| Inlägg #279: Postat: 2010-09-18 22:57:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #278 Men hela denna fixering vid offermentaliteten och att andra hela tiden vill en ont tror jag skadar islam mer än om islamtroende släpte sin fobi mot resten av världens folk - det skulle inte vara någon som vill islam illa om inte en hel del i islam pekar på islamtroendes benägna föreställning att vara förmer än andra - ta en liten titt på din retorik,,, tycker du att du betraktar andra människor som likvärdiga med muslimer - jag tycker faktiskt att den muslimska föreställningen påminner väldigt mycket om den judiska i det fallet - iofs. något som båda dessa religioner har gemensamt med kristendomen. Det måste ni väl förstå att det inte kan hålla för ett människovärdigt liv där vi alla är beroende av varann.
|
| Inlägg #280: Postat: 2010-09-19 18:10:00 | |
|
Ibrahim |
Skojar du med mig?! Du talar om "fixering" när 100-tals muslimer mördas varje dag! Ett krig pågår. Och du vill att vi muslimer ska vara snällare gentemot våra fiender...
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.