Valt inlägg:
mima #274 Tack för din redogörelse - nej jag har inte mej veterligt fått min information från någon särskild religiös källa. Din berättelse illustrerar just det jag skrev "att det var så länge sedan att det mest är skrönor kvar" - Som du vet så finns det lika många sanningar som människor vilket gör det än svårare att diskutera händelser så långt tillbaka som för så där en femtonhundra år sedan och frågan är om det alls finns någon relevans att försöka. Personligen tror jag inte att muslimer är mer krigiska än andra människor med andra religiösapreferenser - snarare tror jag att ingen är bättre än någon annan på den punkten inte sämre heller. Människan är ett krigiskt litet makthungrande djur som tyvärr helt har snöat in på kampen där "vi" företräder det rätta och "dom" företräder det som är fel. Du eller jag skulle kunna tillhöra "vi"sidan - det beror helt och hållet på vilka som står på den andra sidan. Det är sant som Ibrahim påstår att jag lastar mycket av detta på den oförsonliga religiositeten, men jag hatar inte religionerna i sej, möjligen maktmänniskans envisande med att utnyttja den - liksom förövrigt mänsklig dumhet. Nåväl oroa dej inte - jag tror inte att man kan utrota varken religioner eller dumhet med våld - däremot tror jag att vi kan betrakta både religioner och dumhet på ett annat sätt genom större kunskap och förståss även förståelse och empati med människors historia och levnadsvillkor.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?