SD:s budget 20 miljarder back endast på kriminalvården

Den här tråden diskuterar artikeln SD:s budget 20 miljarder back endast på kriminalvården.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-06-12 13:38:00
Lars Nilsson
Jaha, och vem bryr sig om vare sig deras budget eller politik? Ja, förutom halva partiet, som har sin hemvist här på Sourze, förstås. Dom lär väl få spel.
Inlägg #2: Postat: 2010-06-12 14:18:00
ombudet
Just det sista du skriver är ett av skälen till varför jag bryr mig.
Inlägg #3: Postat: 2010-06-13 00:30:00
GunnarL
2/ Det är bra att Du fortsätter att hacka på SD. Tyvärr tillåts idioterna att samlas här på Sourze - en sida som en gång i världen stod för intelligenta och bildade åsikter. I dag ett tillhåll för rasister och främlingsfientliga krafter som gör att jag knappast vet om jag vill skriva ett ord här längre.
Inlägg #4: Postat: 2010-06-13 01:21:00
Tartyff
#3 GunnarL du vet inte mycket, när du stötta en fängelsekund för knarkaffärer som kritiserar SD. Ska vi säga att du är dig lik att alltid hoppa i galen tunna. Nej, du är värd den respekt du förtjänar och likaså din nyfunna broder som också ska respekteras, som inte får något medhåll som du kanske märkt, Om du fegar ur och hoppar av och inte försvarar dina färger är ju en tråkig nyhet när man börjar att tycka om dig. Jag vill så gärna stå upp för det goda och förbannar det onda, för att det ska ske generellt för att hålla Sourze vid liv behövs du GunnarL, och alla andra som har demokratiska åsikter.
Inlägg #5: Postat: 2010-06-13 04:34:00
ombudet
Tack Gunnar, det är så jag ser det också. Tartyff, ja jag kritiserar SD, liksom jag i min blogg har kritiserat samtliga riksdagspartier då de lagt förslag som enligt min uppfattning förtjänar att kritiseras. Det finns en väldigt stor skillnad då man kritiserar dessa partier jämfört med då man kritiserar SD. I det första fallet så handlar kritiken och motargumenten om sakfrågan. I det andra fallet brukar det bli så, att oavsett vad sakfrågan gäller, så blir det antingen personliga påhopp eller en diskussion som inte har med sakfrågan att göra. Här har du nu möjligheten att bevisa att jag har fel genom att sakligt och med underbyggda argument visa att det jag skrivit i min artikel inte är korrekt. Kan du inte det utan istället har för avsikt att antingen angripa mig personligen eller att angripa andra som kommenterar, så kan jag inte hindra dig men alla som läser detta utom möjligen dina närmaste, kommer att se och förstå att du står tom och utan argument i sak. Så jag välkomnar dig till sakdebatten och några andra repliker än sådana som har med artikeln att göra kommer du inte att få som bränsle åt någon pseudodebatt från mig.
Inlägg #6: Postat: 2010-06-13 06:32:00
Lasse i Gatan
Ropen de skalla mera knark åt alla
Inlägg #7: Postat: 2010-06-13 10:38:00
Inger Olsson
I komm. 1 samt 2 två motsatta åsikter i hur man bemöter SD... Och här det tredje: stäng ner och förbjud dem verka. Som parti.
Inlägg #8: Postat: 2010-06-13 10:41:00
Inger Olsson
forts/ Orsak? Ett parti s k a förbjudas om den ständigt f ö r g r i p e r sig på demokratiska grundläggande principer och sätter förföljelser i system. Som t ex A Hitler gjorde.
Inlägg #9: Postat: 2010-06-13 12:38:00
ombudet
#7 och 8. Jag kan förstå hur du känner det Inger men jag tror fullt och helt på demokratins inneboende styrka. Jag tror också att alla angrepp på demokrati och frihet ska mötas med mer demokrati och större öppenhet, inte med inskränkningar och förbud. Förbjuder man så kommer arbete att ske i det fördolda och det är i alla lägen bättre att ha det i ljuset där det syns och i det ljus som även avslöjar. Dessutom så skulle en myt om det tunga martyrskapet snart spridas och ett antal människor skulle plötsligt tycka synd om de stackars förföljda partiarbetarna. Nej, säger jag, släpp ut dom i ljuset. Låt dom kommentera på det sätt som jag mer och mer upplever som utmärkande för dom och som jag beskrev i min förra kommentar. Jag kan tänka mig att t.o.m anordna en stor TV-kväll på bästa sändningstid där representanter för de olika partiernas gräsrötter skulle få tid att utveckla sin syn på respektive partis politik. Jag som är partipolitiskt obunden skulle omedelbart gå med i något parti om jag t.ex fick en möjlighet att på bästa sändningstid diskutera rättspolitik med företrädare för Sverigedemokraterna. Fick jag själv föreslå någon de skulle skicka så finns det lämpliga kandidater här på Sourze. Någon av dom skulle säkert, precis som redan insinuerats här på Sourze, komma med det rysliga avslöjandet att jag suttit i fängelse eftersom det är sådant man brukar ägna tid åt då man har brist på både egen politik och egna argument. Till detta har jag två kommentarer. Den första är att som avslöjande betraktat så är det synnerligen tunt. Jag har nämligen själv redan berättat om detta i min blogg. För det andra så skulle det också avslöja den skilda människosyn som vi företräder där jag tror på att den som gjort sitt straff också med det har sonat sitt brott och ska ges möjlighet att åter bidra i samhället medan den motsatta synen skapar den brottslighet som dom säger sig bekämpa. Om det sedan påverkar min egen trovärdighet vet jag inte men granskar man vad jag säger och skriver i sak istället för att ägna sig åt pseudofrågor så tror jag nog att jag klarar mig alldeles utmärkt. Två plus två blir fyra oavsett vem påståendet kommer ifrån. Dessutom så menar jag att åsikter och kommentarer från dom som inte gömmer sig bakom anonymitet alltid förtjänar större trovärdighet i händelse det handlar om uppgifter som är svåra att kontrollera. Även den anonyme har rätt när han påstår att två plus två är fyra.......
Inlägg #10: Postat: 2010-06-13 13:04:00
Inger Olsson
Ombudet: först vill jag säga att jag läste en nyskriven artikel om orsaker till brott mm på din blogg. Jag ler och instämmer...Politiker/myndigheterna borde snart börja fatta...
Inlägg #11: Postat: 2010-06-13 13:19:00
ombudet
#10, den publiceras nog här senare idag eller imorgon.
Inlägg #12: Postat: 2010-06-13 13:20:00
Inger Olsson
#9 Det ÄR, för mig, mycket smärtsamt att behöva säga en sådan sak som jag gör i #7#8. Friheterna, ÄR demokratins inte bara styrka utan kärna. Ja. Men som jag ser det är dessa friheter inte "självklara", och därmed inte fria från varken personligt ansvar eller gruppansvar! Att t ex ha m ö t e s-frihet för att y t t r a sig konkret, eller nu via Internet, gn att f ö r f ö l j a andra individer/grupper gn hot, trakasserier, rasistutlåtanden och allra värsta desinformationsteknik utan fakta- argumentationskrav är som jag ser det betydligt allvarligare än bara "ansvarslöst". Betänker vi att politikerförakt kan uppstå, att vi börjar misstänkliggöra de, som åtminstone har liberala värden som sitt riktmärke, inom de etablerade partierna, men som då och då behöver upplysas, framstår SD som rena gamskämtet...
Inlägg #13: Postat: 2010-06-13 13:30:00
Inger Olsson
forts/ Vad jag förstår vet du inte om att representanter ur SD och andra rasistpartier redan har härjat på Sourze med metoder som var avskyvärda. Inte ens Lars Ohly skulle göra så - och det säger väl en hel del? ;- De är några kvar som har "till uppgift" att tona ner oss liberaler... Det vimlar av anonyma SD:ar på Newsmills komm.forum. SD har ju växt genom att gå in och splittra/härska på sociala nätsajter. Är DET frihet? Är DET frihet med ansvar? ÄR DET DEN SORTENS MÄNNISKOR VI VILL SKA LEDA EN NATION? Till skillnad från dig tror jag inte att det skulle hända så mycket om de alltså förbjöds. Med all respekt för din åsikt men under de år som jag har sett hur de inom SD använder sin "politiska frihet" så - nej tack!
Inlägg #14: Postat: 2010-06-13 15:07:00
ombudet
Det är just mot den bakgrund du beskriver som jag bestämt mig för att börja skriva de artiklar jag nu publicerar där jag kan så för min del har det beteende jag noterat på olika sidor och i olika trådar betytt att jag till slut kommit fram till att det bästa jag kan göra är att bidra till granskningen av SD genom att skriva.// Jag har även noterat att väldigt många av dom som kommenterade mina tidigare inlägg, på den tiden de fick höga betyg och inte nämnde SD......*S* inte kommenterar längre sedan jag i de senaste artiklarna i hög grad ägnat mig åt SD. Detta trots att ämnena är ungefär desamma som tidigare. Så nog har jag förstått vad som försigått tidigare men som jag skrev tidigare så är jag säker på att detta slår tillbaka på dom själva. Dessutom så har vi den situation vi har och ditt önskealternativ är inte aktuellt så då fortsätter jag med det jag kan göra. Jag skriver. Alltså existerar jag......*S*
Inlägg #15: Postat: 2010-06-13 16:09:00
Inger Olsson
#14 Ombudet: En sak förstår jag inte: v a r f ö r har inte ens framstående representanter för SD fällts för t o m grov diskriminering av, ytterst, muslimer? A Hitler var lika okunnig i biologi genetik som SD är nu. Han fick judar religionen till att bli en "biologisk ras" och märkte ut dem som all världens ondska. På samma sätt märker SD ut muslimer idag som all världens ondska.... Det är oroande att SD ligger så nära 4 spärren. Även A Hitler kom till makten via val och sådana människor dog inte ut med honom utan fanns både före och kommer efter... På en punkt har du rätt: önskealternativet är försent. Eftersom jag, med nog flera, inte håller med dig om att förnuft biter på dessa och de därför fortsätter med icke acceptala beteenden vill jag däremot tipsa dig om att bekämpa deras framfart gn att rikta in dig e n d a s t på röstdeltagarna när du väljer pennan som vapen. Därför i första hand, anta - hypotetiskt! - hur ser Sverige ut när alla utlänningar är borta och vi sitter instängda i vår lilla "puppa"? De kreativa företagarna och konstnärerna - som inte vill måla "svenska sörgårdsmålningar" - försvinner de också då, eller finns en och annan starkt konservativ kvar som sjunger nationalsången en gång i kvarten? Hur kommer kvinnorna att ha det? Barnen, de 12-åringar, som SD tycker ska ha fotbojor på vid snatteri... De sjuka o gamla, som blir allt fler, kan inte SD:s budget klara. Men tekniken har ju gått framåt så de kan se fram emot en lindrig död via injektionsspruta - även om de i n t e vill dö? M a o "mjuka" frågor intresserar människor mycket mer därför dessa finns direkt i vardagen.
Inlägg #16: Postat: 2010-06-13 16:27:00
Tartyff
#15 Inger Olsson du ska nog inte bry din hjärna med sådant du inte begriper dig på, det lyser en total politisk okunnighet om dig när du kommenterar politik men jag ska inte ta nöjet ifrån dig att föra en dialog med ombudet som inte heller förstår sig på politik. Skall vi vara ärliga och rättvisa mot oss själva så är dagens förda politik ologisk och obegriplig. Att vi sedan tar parti är än mer ologiskt egentligen" att sitta i samma båt som politikerna och prata smörja,
Inlägg #17: Postat: 2010-06-13 17:23:00
ombudet
#15,Jag tror inte heller att förnuft biter på de redan frälsta. Så det är absolut inte för dom jag skriver utan det är för alla de förnuftiga som i ett oförnuftigt ögonblick kan falla för sirenens sång och i ett ögonblick av lättja kan ta till sig den enkla lösningen att allt är någon annans fel och att den vars fel det är den här gången också definieras för mig i form av bilder av skäggiga män i turban.// Just det du skriver om "mjuka" frågor har jag också använt mig av. Dels i min replik till den av hybris drabbade unge man som i en artikel dristade sig till att påstå att SD är det enda partiet med en samhällsbärande politik och dels i en alldeles egen artikel där jag under en morgonpromenad visar upp just den goda sidan av invandringen. I det första fallet så ställde jag bl.a följande frågor till SDU:s ordförande Erik Almqvist: Jag frågade efter en definition på svenskhet. Jag bad om ett svar på hur narkotika och missbruksproblematiken skulle hanteras och jag frågade "Vad är ditt pragmatiska svar vad gäller fosterdiagnostik? Ska barn med handikapp tillåtas att födas?"// Den andra artikeln skrev jag i fullt medvetande om att jag skapar en idealiserad bild av verkligheten. Det gör jag för att skapa kontrasten mot SD:s demoniserande bild.
Vilken som är mest riktig, om nu en sådan skattning kan göras, blir på rent matematisk grund i så fall min bild helt enkelt beroende på att det är väsentligen många fler ”som sköter sig” än som missköter sig.//För övrigt så tar jag din tanke kring temat för en artikel till mig och vågar nog nästan lova att en sådan kommer. I röret ligger den du läst på min blogg och även den ställer en nyanserad bild mot SD:s onyanserade.// Det enda svar jag har på dina inledande frågor är att yttrandefriheten är vidsynt och accepterande och att det står var och en fritt att anmäla sådant man tycker går över gränsen. Så har du konkreta exempel som du menar gör det ska du absolut anmäla dessa.// Enligt en av partiets megafoner så förstår jag mig inte på politik trots ett politiskt samhällsengagemang sedan 1973, så det är väl bäst att inte kommentera det mer än så här.
Inlägg #18: Postat: 2010-06-13 17:58:00
Tartyff
Lasse i gatan varför går du inte in och går i svaromål mot Inger Olssom och Ombudet som talar mot bättre vetande och som är riktat mot dig. Personligen är jag inte intresserad av deras resonemang längre, posetivhalarna har inte någon annan melodi att bjuda på. Skillnad är det med Janne B. som har något vettigt att säga, för honom kan man göra ett undantag och besvara hans undringar.
Inlägg #19: Postat: 2010-06-13 19:01:00
Inger Olsson
#17 har inte sett dina andra SD-artiklar men läste dem nu. Politiskt matnyttiga. Erik Almqvist, SDU:s ordförande, påstående om att SD är det "enda partiet med en samhällsbärande politik" är ju bara svammel.
Eller rättare sagt: endast ett påstående men inget bevis. Önskar att man kunde vara lika optimistisk som andra, vilka tror att SD inte har en chans, men mycket tyder på att de kan bli en vågmästare i Riksdagen...
Lycka till!
Inlägg #20: Postat: 2010-06-13 19:06:00
Lasse i Gatan
#15/ Inger Olsson/ Så här mycket förljugenhet och verklighetsförvansknig har jag inte sett på flera år här på Sourze, nytt rekord alla gånger presenterat av knarkombudet och Inger Olsson. Till dig Inger Olsson en fråga? är du dum i huvudet på riktigt? eller är det ett spel för galleriet? Ett bra tips är att läsa partiprogrammet, plus budgetförslaget innan det kommer fler grodor ur käften. Alla kommentarer som har presenterats av knarknissen och dej Inger, är bara gammla förutfattade meningar. Läs på innan, det är en förutsättnig för att inte hamna alldeles snett. Ett förtydligande, har inte något som helst koppling till SD, har inte heller någon koppling till Arho eller någon annan nick, ska det vara så förbannat svårt att förstå har endast för avsikt att rösta på partiet i årets val. Har förstått att Sverige kör med öppet bogvisir för närvarande, det måste till en förändring. Här är en som har fattat galoppen. Länk: thereseborg.wordpress.com
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...