Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#7 och 8. Jag kan förstå hur du känner det Inger men jag tror fullt och helt på demokratins inneboende styrka. Jag tror också att alla angrepp på demokrati och frihet ska mötas med mer demokrati och större öppenhet, inte med inskränkningar och förbud. Förbjuder man så kommer arbete att ske i det fördolda och det är i alla lägen bättre att ha det i ljuset där det syns och i det ljus som även avslöjar. Dessutom så skulle en myt om det tunga martyrskapet snart spridas och ett antal människor skulle plötsligt tycka synd om de stackars förföljda partiarbetarna. Nej, säger jag, släpp ut dom i ljuset. Låt dom kommentera på det sätt som jag mer och mer upplever som utmärkande för dom och som jag beskrev i min förra kommentar. Jag kan tänka mig att t.o.m anordna en stor TV-kväll på bästa sändningstid där representanter för de olika partiernas gräsrötter skulle få tid att utveckla sin syn på respektive partis politik. Jag som är partipolitiskt obunden skulle omedelbart gå med i något parti om jag t.ex fick en möjlighet att på bästa sändningstid diskutera rättspolitik med företrädare för Sverigedemokraterna. Fick jag själv föreslå någon de skulle skicka så finns det lämpliga kandidater här på Sourze. Någon av dom skulle säkert, precis som redan insinuerats här på Sourze, komma med det rysliga avslöjandet att jag suttit i fängelse eftersom det är sådant man brukar ägna tid åt då man har brist på både egen politik och egna argument. Till detta har jag två kommentarer. Den första är att som avslöjande betraktat så är det synnerligen tunt. Jag har nämligen själv redan berättat om detta i min blogg. För det andra så skulle det också avslöja den skilda människosyn som vi företräder där jag tror på att den som gjort sitt straff också med det har sonat sitt brott och ska ges möjlighet att åter bidra i samhället medan den motsatta synen skapar den brottslighet som dom säger sig bekämpa. Om det sedan påverkar min egen trovärdighet vet jag inte men granskar man vad jag säger och skriver i sak istället för att ägna sig åt pseudofrågor så tror jag nog att jag klarar mig alldeles utmärkt. Två plus två blir fyra oavsett vem påståendet kommer ifrån. Dessutom så menar jag att åsikter och kommentarer från dom som inte gömmer sig bakom anonymitet alltid förtjänar större trovärdighet i händelse det handlar om uppgifter som är svåra att kontrollera. Även den anonyme har rätt när han påstår att två plus två är fyra.......

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?