SD:s budget 20 miljarder back endast på kriminalvården

Den här tråden diskuterar artikeln SD:s budget 20 miljarder back endast på kriminalvården.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-06-13 19:33:00
Inger Olsson
#20 Vad gullig du är och tunga argument du har. T o m en kinesisk nakenhund kan få ståpäls. Gick in på din ref. länk men när jag läste däri var det som hela världen öppnade sig. Och det varde ljus. Jag såg de kvinnliga fångvaktarna i bl a nazilägren. Enligt "beprövad erfarenhet" lär sådana kvinnor vara värst... Nej du, behåll era "kvinnor" till det du kallar "galoppen" och lämna andra utanför...
Inlägg #22: Postat: 2010-06-13 19:47:00
Tartyff
#20 Lasse i Gatan denna blogg via din länk var nog en rättvis bild, Emedan jag läste den for tanken igenom mig Sverigedemokrater är människor som vi talar illa om och jag som ibland hasplar ur mig något förlupet men inte illa menat, jag inbillar mig att den jag bemöter får jag att tänka till före, innan han/hon yttrar sig. Ska hädanefter beakta mitt eget påstående att man bör tänka efter före innan man yttrar sig. I de flesta fall har jag läst på min läxa innan jag påstår något för att inte någon ska påstå att det inte är sant.
Inlägg #23: Postat: 2010-06-13 20:57:00
ombudet
Jag konstaterar både med intresse och viss förvåning att efter 32 timmar ca. så har inte ett enda sakargument framförts som på något sätt vänder sig mot något av vad jag anfört i artikeln. Lämnar en not till mig själv om att jag måste ta reda på om SD har någon särskild utsedd rättspolitisk talesman eller motsvarande.
Inlägg #24: Postat: 2010-06-13 22:39:00
Lars Nilsson
#23. Att någon från SD, seriöst skulle kunna diskutera ekonomi eller rättsfrågor, är ett totalt orealistiskt önsketänkande.
Inlägg #25: Postat: 2010-06-13 22:58:00
Tartyff
#23 Men då ska man inte vända sig till dig Lars som inte kan räkna till tre och inte vet om, att man inte ska kasta sten i glashus.
Inlägg #26: Postat: 2010-06-13 23:33:00
ombudet
# 24, Ja, dom kan ju knappast påstå att dom inte har fått chansen i alla fall......
Inlägg #27: Postat: 2010-06-15 11:57:00
Leif-Arne
Nåjo, just nu har SD satt sin finanspolitiske expert på att finslipa SD:s budgetförslag. Det går lite trögt för närvarande, finansexpertens två hjärnceller kommer nämligen inte överens.
Inlägg #28: Postat: 2010-06-15 12:14:00
Tartyff
#27 Varför ska vi tro på vad nyliberalen skriver för flummig goja och var har du hämtat din information ifrån?
Inlägg #29: Postat: 2010-06-15 13:05:00
Leif-Arne
#28 Deduktion.
Inlägg #30: Postat: 2010-06-15 13:14:00
Tartyff
#28 Nyliberalen aha, du skriver ett antagande som någon annan har skrivit före dig, jag förstod din spydighet.
Inlägg #31: Postat: 2010-06-15 13:24:00
Leif-Arne
# 30 Du vill så gärna, men når inte ända fram, försök på nytt.
Inlägg #32: Postat: 2010-06-15 13:29:00
Tartyff
NEJ! Leif-Arne det här duger inte, ska vi komma överens om att inte bete oss som småungar på sandlådenivå och istället visa på att vi är vuxna vår hatt, Jag ger dig min utsträckta hand, att jag ska hålla mig i skinnet för din skull och för alla andra här så de slipper att skämmas för oss.
Inlägg #33: Postat: 2010-06-15 13:46:00
Leif-Arne
Om du skäms eller inte bryr jag mig inte så mycket om,blanda inte in mig bara, själv har jag inget jag skäms för. Du har hitintills ännu inte lyckats beslå mig med den lögn du beskyllt mig för.Nu är detta en debattsida, eftersom du valt att skriva anonymt så är det dina synpunkter och påståenden jag ifrågasatt, något personligt är det inte fråga om eftersom du endast är ett nick, en ickeperson. På en debattsida är ifrågasättande själva essensen, ”klarar man inte värmen har man inte i köket att göra”. Om du vill vara allmänt social så har du sannolikt mer framgång på andra siter. Men visst, jag behöver inte ta varje straffspark du bjuder på.
Inlägg #34: Postat: 2010-06-15 14:11:00
Tartyff
Tack för din uppriktighet Leif-Arne så nu vet vi det, vem som är den främsta åsiktspolisen på Sourze. Att vårt gnabb började med din stora lögn att Sverige "alltid har varit ett mångkulturellt land" det vill du glömma bort förstår jag! Så när nu din image har fått sig en törn, så ska jag bära hundhuvudet för detta, som bevisas med dina påhopp som du går an. Nu lär jag inte vika mig en tum om du skriver fler lögner framöver, då ska du påminnas om detta att du är en lögnare! den saken är klar.
Inlägg #35: Postat: 2010-06-15 14:24:00
Leif-Arne
Jag har hävdat att Sverige är ett mångkulturellt land och har så alltid varit, helt riktigt. Nu undrar jag vari består ditt bevis att den tesen är en lögn? Jag är faktiskt riktigt nyfiken.
Du kanske inte märker att du lagt upp ännu en straffspark för mig, helt frivilligt, nota bene.
Inlägg #36: Postat: 2010-06-15 14:44:00
ombudet
# 34, även jag väntar med stor spänning på ditt svar på Leif-Arnes fråga, Tartyff. Låt mig dessutom påminna dig om att du ännu inte, trots ett stort antal kommentarer, lämnat någon sådan i den här debattens själva sakfråga.Om du glömt det så handlar alltså artikeln om att SD räknat fel med sisådär 20 miljarder på området rättspolitik i sin skuggbudget. Jag, såsom varandes politiskt okunnig enligt dig, väntar naturligtvis på att någon politiskt kunnig ska ge en förklaring till detta.
Inlägg #37: Postat: 2010-06-15 16:46:00
richard
Sverigedemokraterna är lika vilse i sina tankegångar som nazisterna som påstod att tyskarna var arier. Lika galet är det när sverigedemokraterna menar att Sverige inte har varit multikulturellt tidigare. Jag har för mig att tyskan var språket man talade i Stockholm under Hansa-tiden. I söder var Skåne danskspråkig, Dalarnas och Värmlands skogar befolkades av skogsfinnar. Tornedalen var finskspråkig. Samerna var utbredda i hela Lappland. Andra rikshalvan dvs. nuvarande Finland var finskspråkig fastän landsdelen styrdes svenskspråkiga. Judar och zigenare fanns gått om och som jagades av galningar som motsvaras av sverigedemokraterna idag. Det fanns skottpengar på zigenare. Sverige industrialiserades tack vare invandrarna. I vårt älskade kungahus har det senaste århundradena alltid pratats ett annat språk än svenska tyska, franska. Dagens kung och drottning pratar engelska med varandra. Den svenska kulturen har alltid varit mångkulturell och blomstrar tack vare immigrationen. Just nu känns det lite obehaglig eftersom den anglosaxiska kulturen håller på att krossa den multikulturella genuina svenska kulturen. Flera av de s.k. äkta svenskar pratar hellre engelska än svenska. Det är bara fåntrattar som röstar på sverigedemokraterna, de flesta är halvt alkoholiserade män som tror att muslimerna hotar deras tillvaro. Skrattretande. Just nu är ca 4 av Sveriges befolkning fåntrattar.
Inlägg #38: Postat: 2010-06-15 17:59:00
Tartyff
#37 richard jag håller fullständigt med dig allt du skrev om, kan man läsa om i Aftonbladet och Expressens som även Leif-Arne har som informationdkälla för att sprida svenskfientlig lögnpropaganda. Richard har du aldrig tänkt på att SD har kommit till för att stävja alla lögner och berdägligt beteende så att kommande generationer ska få ett bättre Sverige att leva i, utan sådana typer som dig som vill förgöra vårt land.
Inlägg #39: Postat: 2010-06-15 18:11:00
ombudet
Så det är lögnaktig propaganda att drottningen är invandrare t.ex? Är det lögnaktig propaganda i Expressen när t.ex Herman Lindqvist i en krönika berättar om hur vallonerna med sina kunskaper verkligen berikade Sverige under en period? Uppenbarligen så menar du att allt som inte överensstämmer med din förvirrade världsbild är lögnaktig propaganda eftersom du kallar oss som har en annan uppfattning än din för lögnare gång efter gång? Om du ska påstå sådant så vore det väldigt bra för din egen trovärdighet att berätta exakt vad lögnen består av och på vilket sätt detta är en lögn. Det duger inte att, som du gjorde tidigare i någon tråd, slänga in en länk till statistik över migration och nativitets och mortalitetssiffror på 1900-talet, för att styrka ett påstående om lögn i en helt annan fråga. Men det kanske bara blev fel länk?
Inlägg #40: Postat: 2010-06-15 18:12:00
Inger Olsson
Ombudet: Dessa m i n s t 20 miljarder back i SD:s kriminalvårdspolitik ska kanske täckas gn deras krav på omedelbar utträde ur EU, varav som de skriver, "I samma stund som förhandlingarna inleds skall överföringar av svenska skattemedel till superstaten frysas."
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...