Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#15,Jag tror inte heller att förnuft biter på de redan frälsta. Så det är absolut inte för dom jag skriver utan det är för alla de förnuftiga som i ett oförnuftigt ögonblick kan falla för sirenens sång och i ett ögonblick av lättja kan ta till sig den enkla lösningen att allt är någon annans fel och att den vars fel det är den här gången också definieras för mig i form av bilder av skäggiga män i turban.// Just det du skriver om "mjuka" frågor har jag också använt mig av. Dels i min replik till den av hybris drabbade unge man som i en artikel dristade sig till att påstå att SD är det enda partiet med en samhällsbärande politik och dels i en alldeles egen artikel där jag under en morgonpromenad visar upp just den goda sidan av invandringen. I det första fallet så ställde jag bl.a följande frågor till SDU:s ordförande Erik Almqvist: Jag frågade efter en definition på svenskhet. Jag bad om ett svar på hur narkotika och missbruksproblematiken skulle hanteras och jag frågade "Vad är ditt pragmatiska svar vad gäller fosterdiagnostik? Ska barn med handikapp tillåtas att födas?"// Den andra artikeln skrev jag i fullt medvetande om att jag skapar en idealiserad bild av verkligheten. Det gör jag för att skapa kontrasten mot SD:s demoniserande bild. Vilken som är mest riktig, om nu en sådan skattning kan göras, blir på rent matematisk grund i så fall min bild helt enkelt beroende på att det är väsentligen många fler ”som sköter sig” än som missköter sig.//För övrigt så tar jag din tanke kring temat för en artikel till mig och vågar nog nästan lova att en sådan kommer. I röret ligger den du läst på min blogg och även den ställer en nyanserad bild mot SD:s onyanserade.// Det enda svar jag har på dina inledande frågor är att yttrandefriheten är vidsynt och accepterande och att det står var och en fritt att anmäla sådant man tycker går över gränsen. Så har du konkreta exempel som du menar gör det ska du absolut anmäla dessa.// Enligt en av partiets megafoner så förstår jag mig inte på politik trots ett politiskt samhällsengagemang sedan 1973, så det är väl bäst att inte kommentera det mer än så här.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?