|
Inlägg #21: Postat: 2010-02-22 11:48:00
|
|
Utforskaren |
Jocke vi får vara glada att nu som först börjar Amnesti intressera sig för Sverige och allt skit som händer här. Deras svar tidigare "det hade vi inte en aning om" Jag lovar att jag skällt ut dem många gånger för att de inte brytt sig om vad som händer i vårt eget land, nu först i år börjar man undersöka Sverige.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2010-02-22 12:33:00
|
|
Jocke-sourzial |
21 Amnestys uppgift är enligt dem själva, att hjälpa politiska fångar, samt verka mot tortyr och dödsstraff, obehagliga förtryckarfenomen som, föga förvånande, mest drabbar män, och utomlands. Där är Amnesty tidigare tämligen ensamma i detta viktiga arbete! När det gäller våldtäkt mot kvinnor i Sverige så finns det som bekant mängder med aktioner, media och framför allt rättssystemet som är lämpade att syssla med detta. Amnesty har dessvärre, liksom Röda Korset och Rädda Barnen, blivit en typisk PK kappvändarorganisation med nationell samling om och mot kön. Föga förvånande att U 21 ställer sig upp i givakt, väl påpälsad i snöyran! Och det finns väl inga fler länder utanför Sverige?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2010-02-22 14:09:00
|
|
Utforskaren |
Jocke jag håller med dig om kappvändar PK i många andra frågor dessutom. Amnesti har blundat för alla våldtäkter som begås i Sverige som jag upplyste dem om och att inte kontrollera islamisterna i Sverige vilket de rynkade näsan mot, för att att jag nämnde den kategorin, med orden, att det var polisens sak att hålla ögona på dem. Som polisen också gör i högsta grad även om politikerna tycker att det är att gå till överdrift. Det finns inte något annat land i världen som Sverige att jämföra med när det gäller hur varenda skäl nästan ingår i en organisation eller förening här i landet. Varenda utlänning har sin utländska organisation stationerat runtom i landet och just dessa organisationer svenska som utländska skull begränsas eller hart när slopas, på grund utav att vår befolkning kan aldrig bli ett förenat folk men ännu mer kriminellt. Samtidigt talar allt för att upplösa mångkulturen för att bli utav med merparten av osämjan som råder mellan de 150 olika folkslagen i landet som är upphovet till allt bråk och gnäll som ökar på brottsligheten i landet för att det PK är ett politiskt bedrägeri och inte något annat som försvarar mångkulturen som de inte har någon kontroll över och aldrig haft. Det här är ett svek mot väljarna det är de politiskt korrekta, som är grundorsaken till alla dessa konflikter i landet!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2010-02-22 14:09:00
|
|
Utforskaren |
Jocke
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2010-02-22 15:03:00
|
|
Jocke-sourzial |
23 Utan tvekan är det så att jag har min kultur, och du har din! Vilken bör "upplösas för att bli av med osämjan" tycker du?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2010-02-22 15:17:00
|
|
Utforskaren |
Jocke om du älskar alla människor utan urskillnad får du stå tämligen ensam om, inte ens prästen i kyrkan svär människor fria mot synder, men du tycks göra det. Om du bara påstår att mångkultur i ett och samma land fungerar, då är det illa ställt med dig eller så bor du i en koja i skogen som eremit och träffar aldrig andra människor för din framtoning när det gäller invandrare iaf. lutar åt det hållet.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2010-02-22 15:31:00
|
|
Jocke-sourzial |
26 Vad var dert för svar? Självfallet älskar jag inte "alla människor", men jag dömer inte ut dem per automatik efter ras, religion osv. Sådant som det står angivet idag i både nationella lagar och mer lokala regler i alla civiliserade länder. Därför anser jag att din kultur, så som du envisas med att framhärda den, inte hör hemma här eller någonstans egentligen. Ingen kan tvinga dig att lämna den, men du kan inte föra ut den mer än i anonyma nätdebatter o liknande. Det är den moderna verkligheten, efter andra världskriget, OK?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2010-02-22 15:57:00
|
|
Utforskaren |
Jocke inte ens jag dömer ut invandrare som är hederliga och sjysta, jag har en hel del vänner bland invandrare och en sak är ganska märkligt att de de klagar på sina egna landsmän som du med flera gör, jag trodde först att det är bara svenskar som slår mot sitt eget folk, Nej, det visar sig att det finns inte någon större sammanhållning mellan människor generellt sett. Alla är mer eller mindre skitstövlar i sina landsmäns ögon. Det märks ju inte minst här på Sourze även om det inte skrivs ut i Neon.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2010-02-22 16:12:00
|
|
Sunny fri |
Gunnar L Nej det var väldigt vanligt. Det fanns ju stora kullar av barn som ingen velat ha o som startat sitt liv på barnhem.De blev odugligförklarade redan som nyfödda. Jag har några i syskonskaran som hade det så illa i skolan att jag inte förstår att de överlevde.Några av mina syskon har pendlat mellan en biologisk mamma o fosterhem:de mödrarna skulle aldrig fått hantera barn! Storasysters mamma sålde henne vid 11 års ålder för att kunna försörja familjen .Lillasysters mamma blundade medan vår far utnyttjade henne sexuellt i 7-8 års tid.Storebror blev nästan ihjälslagen av sin styv- far. Tänk ifall vi hade haft en fristad i skolan? Men lärarna hakade på detta med barnhemsungar o socialt odugliga ungar:storasyrran fick gå till skolan med väldigt gamla vuxenkläder t ex.Själv var jag oxå så konstigt klädd att ungarna försökte dra av mig de hemska kläderna på rasterna.Det gick ju an när det inte var kallt.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2010-02-22 16:12:00
|
|
Utforskaren |
Nu börjar jag att förstå mig på SD politik de vill att folken ska förena sig och inte minst vi svenskar, sådant kärleksbudskap har de och varför då klaga på dessa apostlar. Klart att de ska in i riksdagen och tukta de svenskfientliga politikerna som härjar där och då får vi hoppas att SD får svenska folkets stöd för vår sak vi svenskar som har blivit åsidosatta i så många år för de nya svenskarnas skull.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2010-02-22 16:14:00
|
|
Sunny fri |
Jocke:Jag skulle gärna velat elda upp den skola där jag gick i klass 6 o halva klass 7:det var där jag fick mest stryk.Men jag insåg att det inte var värt straffet o slutade gå dit i stället.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2010-02-22 16:15:00
|
|
Sunny fri |
Gunnar L Om du tror att det var lättare för pojkar från barnhemsmiljön så har du fel.Snarare blev de ännu mera slagna.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2010-02-22 16:16:00
|
|
Peter Zoom |
#28 Utf, du verkar ha ett allvarligt problem med att generalisera vad gäller människor. Du tycker att det är konstigt att invandrare "klagar på sina egna landsmän". Om du ska gifta dig, är det helt ok att du i blindo får välja hustru ur en grupp på t ex 4 miljoner etniskt svenska kvinnor? Eller 87 403 kvinnor som råkar heta Rut? Eller 1 253 897 kvinnor som råkar bo i Stockholm? Eller kan det vara så att du är lite intresserad av individen? Var är det som får dig att tro att alla etniska svenskar skulle älska alla andra etniska svenskar och alla invandrare i just Sverige från ett visst land i världen skulle älska alla andra invandrare i just Sverige från ett visst land i världen? Förslag: sätt dig ner i en god fåtölj och tänk länge, riktigt länge.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2010-02-22 16:17:00
|
|
Sunny fri |
Ingloz Visst var det så. Mina bröder blev ännu hårdare slagna än vi systrar:förmodligen trodde de som slog att pojkar tålde mera stryk?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2010-02-22 16:32:00
|
|
Utforskaren |
Peter Zoom ja g har varit så naiv och har trott att vi har en plikt och skyldighet att stå upp för vårt folk och fosterland. Hade jag vetat det jag niu får bekräftat när jag gjorde lumpen hade jag vapenvägrat och insett att vi ska inte försvara något ting. Vill vi bli bestulna och plundrade så ska banne mig vi hjälpa till med detta! Javisst det politiskt korrekta är bara att följa är det så du menar Peter?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2010-02-22 16:35:00
|
|
Jocke-sourzial |
34 Varför tror du att det efter 30 års debatt och politik bara är mannen som kön som "år stryk" i den s.k. jämställdhetsdebatten Sunny? Är det för att bara kvinnor har problem värda att bry sig om, och det problemet är mannen? Eller är det också för att hela fjäskkonceptet, trots påståendet om motsatsen, totalt utgår från traditionell kvinno-och manssyn? Män tål stryk, kvinnor är ömtåliga, och några nyanser däremellan finns inte?
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2010-02-22 16:41:00
|
|
Jocke-sourzial |
31 Det kan man kanske förstå. Men så illa är det väl inte idag att det är därför svenska skolor står i brand? Fast varför är det annars kan man ju fråga sig...
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2010-02-22 16:43:00
|
|
Jocke-sourzial |
36 "som får stryk" skall det förstås vara!
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2010-02-22 20:55:00
|
|
ingloz |
Sunny, särskilt tänker jag på en pojke som blev mobbad redan från första klassen av "satmaran" som jag berättar om i en länk, och sedan av stygga kamrater ända t.o.m. sjunde klass då våra vägar skildes åt. Två år senare råkade vi träffas på järnvägsstationen, och jag hade omöjligt känt igen grabben om han inte hade hälsat först. Förvandlingen var total. Självförtroendet han blivit bestulen på under sju års tid var nu återställt - jag är väldigt tacksam över att ha fått se denna förändring. Säkert har många, likt mej, plågsamma minnen med inslag av samvetskval för att man oftast var så hjälplös då det gällde att förhindra mobbning av någon kamrat.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2010-02-22 23:46:00
|
|
darjas |
Darja 12:19 pm
Just det här du skriver Carl med självkänsla och självinsikt skrev jag om i "Sätt livet på schemat i skolan!", vilket är just det du tar upp nu.. Jag tror att kärnan i många ideologier bottnar i känslan av att man känner sig hotad på olika vis, och rädsla för att inte få det man vill ha/förlora något man har. Feminismen är bara en ideologi i mängden. Med personlig utveckling är jag övertygad om att vi kan bli medvetna om vårt inre och våra rädslor och därigenom eliminera "hoten"; hantera dem rationellt och se på dem med distans. Och när man känner sig stark i sig själv försvinner behovet av en ideologi.
|
| |