|
Inlägg #101: Postat: 2009-12-27 16:51:00
|
|
GunnarL |
100/ Nu är det väl så att även om det är skönt att bli kliad på ryggen så blir det i längden enformigt om inget annat händer! De små kontroverser som med jämna mellanrum uppstår på Sourze är ju det som håller sidan vid liv - och det är väldigt sällan illa menat, snarare ett sätt att hålla igång en livaktig debatt. Sen vet jag inte varför vissa personer utnämner sig själva till någon form av "smakdomare" och talar om för alla andra hur de skall bete sig och vilken debattstil som är bra eller dålig.
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2009-12-27 18:58:00
|
|
ingloz |
# 101/ Precis vad jag efterlyser, GunnarL! Att nägot ska hända! Ryggkliare avskyr jag och kontroverser älskar jag, bara dom handlar om nåt vettigt och bjuder på riktigt spännande matcher i Zlatan-stil. Minst! Här fanns en riktigt bra UTGÅNGSPUNKT i Leif-Arnes text och då bygger man upp en förväntan. Men, du GunnarL som tidigare visat dej vara på hugget och en baddare på att fajtas har bara bidragit med 7 av 101 kommentarer så inte behöver du ta åt dej. Jag hade faktiskt glömt att du uttalat dej och är väldigt ledsen över att du blev sårad. Förlåt! Och visst har jag bra smak, men, nej tack jag avstår :-
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2009-12-27 19:32:00
|
|
GunnarL |
102/ Nej, nej, ingloz! Jag blev på intet sätt sårad eller kände mig personligt träffad. Det var bara en allmän reflektion.
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2009-12-27 19:48:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz, du är på fel spår när du kopplar ihop mig med Lasse i gatan eller någon annan som skriver här eller har skrivit på Sourze, det kan Red upplysa dig om. Du nämnar muslimer så sent som idag när jag åkte in till stan och skulle äta en Söndagsfrukost så kom jag i spörsmål med en man och hustru från Iran, efter en stunds prat om lite av varje kom han in på politiken och vidare när det gäller muslimer som är jobbiga som ska tvinga på oss deras kultur menade han på. I sak tyckte han om Iran om det inte vore för dessa muslimer som har förstört deras land. Den dagen då Iran blir befriat ifrån dess Islamska regim ska jag återvända till mitt hemland.- Det här var inte överaskande att höra jag har hört detsamma så många gånger förr av dem som flytt ifrån muslimska länder.
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2009-12-27 21:00:00
|
|
ingloz |
# 103/ Bra GunnarL, för jag ville bara retas för att se om det fortfarande fanns nåt krut i sourzarna - och det fanns det i dej GunnarL !!!
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2009-12-27 21:20:00
|
|
ingloz |
#104 / Vilken tur du har, Utforskaren, som får dina inlägg matchade med lämpliga länkar av Lasse i gatan. Verkar förstås lite skumt att ingen reagerar på dem. Det gör nämligen jag fast jag aldrig har haft något ont av Muslimer. Det är ett riktigt skräcksenario som serveras mitt framför näsan utan att någon försöker förneka möjligheten att de tänker ta över.
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2009-12-27 23:08:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz man ska inte generellt deka ned på folk. men tyvärr man måste ha studerat djupt ingående vad Islam är som politisk ideologi MAKT! och inte något annat. Jag kan säga det en gång tili, det är synd om muslimer och allra helst kvinnorna som samtidigt jag är förvånad över att Fi eller övriga feminister inte försvarar dessa muslimska kvinnor som behandlas som mindervärdiga. Alltså jag går emot denna mördarideologi som Islam är i första hand och samtidigt skulle jag vilja att svenskarna vaknade till och satte sig in i vad det handlar om när det gäller muslimer. Som tur är börjar allt fler politiker förstå att muslimer ska inte få något politiskt övertag i Sverigi, alltså politiker som inte vill ha några mördarfasoner som Sharialagarna innebär. Muslimerna har fått avslag för sin önskan att införa dessa lagar i Sverige, men den svenska flatheten ger väl efter för muslimernas påtryckning som med mycket annat som inte är önskvärt.
|
| |
|
Inlägg #108: Postat: 2009-12-28 00:05:00
|
|
Utforskaren |
OBAMA HEDRAR MAO. En av historiens värsta massmördare Mao Tse Tung hedras av Amerikas president med ett foto i Vita Husets julgran. Hur långt ska fjäsket för den kinesiska kommunistdiktaturen gå? Det är illavarslande för framtiden. Okänd källa.
|
| |
|
Inlägg #109: Postat: 2009-12-28 00:59:00
|
|
Sunny |
104 Utforskaren:jag är helt med dig i deta inlägg.Varenda ord.Tragisk att människor manipularas via religion o ibland politik av fullkomligt vettlösa dårer som är farligare för världen just nu än till om dem klimathotet.En god muslim jag kände väl,sonens svärfar,flyttade hit just för att han o hans barn skulle få växa upp utan dessa mullor.Han köpte min svärdoter hennes första egna lägenhet när hon fyllde 18 och blev myndig.Under alla de här kollektivåren har vi haft åtskilliga boende som flytt inte bara för sitt lands politik utan oxå för dess vettlösa religiösa tillämningar.
|
| |
|
Inlägg #110: Postat: 2009-12-28 01:26:00
|
|
Janne B |
UTF 108 / Okänd källa är väl en bra sammanfattande beteckning på dig...God natt
|
| |
|
Inlägg #111: Postat: 2009-12-28 01:44:00
|
|
Utforskaren |
Appropå okänd källa är den många gånger sannare än den ökända som går ut på att vilseleda oss och tyvärr så är det så med vissa vilsna i tillvaron.
|
| |
|
Inlägg #112: Postat: 2009-12-28 01:54:00
|
|
Janne B |
KÄNDA KÄLLOR kan man alltid kontrollera sanningshalten i.. sådant gillar jag. HUR bevisar man sanningen hos okända källor???
|
| |
|
Inlägg #113: Postat: 2009-12-28 01:57:00
|
|
Utforskaren |
Okända källor, tvingar inte på än något, gentemot de ökända som de flesta tar för sant och kan bli en belastning.
|
| |
|
Inlägg #114: Postat: 2009-12-28 13:01:00
|
|
ingloz |
# 107/ Utforskaren och alla andra, att reagera är absolut inte detsamma som att "deka ner" för mej. Det finns väldigt mycket hos Muslimerna som jag verkligen gillar. Tänk så praktiskt att trä på sej en Burka och så har man sin outfit fix färdig. Vad mycket tid o pengar det skulle spara - nej jag skojar, men är samtidigt kritisk till den märkeshysteri som många ungdomar lever med. Stackars föräldrar! Det gäller att ha stinna plånböcker - trots second hand och vintage. För att återgå till anledningen att jag lade min näsa i blöt i det här sammanhanget: Det är bristen på REAKTION på de, som jag tycker, skrämmande länkar som du och Lasse i Gatan serverat. Och Leif-Arne Undvall som säger i sin för övrigt intressanta text att, "Islam är inget hot mot svensk kultur. Lika lite nu som för 1100 år sedan. Vi har alla nytta av ett kulturellt utbyte" Visst är det en förvirrande motsats. Jag tillhör dem som inte velat tro på teorierna om att en annan religion och kultur förbereder sej att ta över och göra svenskar till en minoritet. Men hur mycket jag än gillar Muslimer så vill jag självfallet inte förlora mitt Sverige, det behöver jag inga djupgående studier av andra kulturer för att inse. Kanske blir det nu samma visa som med klimathotet, bristen på reaktion i tid gör att vi överrumplas när det är för sent att sätta stopp. Snälla ni, reagera, tala om för mej att det inte är någon fara.
|
| |
|
Inlägg #115: Postat: 2009-12-28 13:38:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz, jag känner också några trevliga muslimer som jag pratar med om Islam och då hänvisar de till Koranen och läser högt för mig om tio guds budord och så långt är allting gott och väl, men när de menar på att allt som står i koranen är sant, blir jag betänksam över att de inte tar avstånd ifrån dess mörka sidor som är en ren politisk ideologi. Med det som facit tycker jag synd om dem, som de ber mig att inte göra? Sedan kommer deras kritik mot oss att vi inte lever något bra liv och att vi har mycket att lära av dem. Det tråkiga är ju att de hävdar att deras familjeförhållande är mycket bättre än vårt, kanske det i visst hänsèende men inte generellt sett. Nu vet jag inte vad dina muslimska bekanta pratar med dig om när det gäller familjen, vilket vore roligt att veta, för jag har några punkter som jag går emot dem för och då undrar jag om du gör likadant t.ex det där med tvångsgifte eller äldsta sonen ansvarar för sina syskon och om de inte sköter sig får den äldre sonen bära hundhuvudet för detta m.m.
|
| |
|
Inlägg #116: Postat: 2009-12-28 14:07:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz du nämde LA och han tror inte att muslimsk kultur kan ta över i Sverige? Med den tron skulle det inte finnas ett enda muslimskt land utanför Arabvärlden.
|
| |
|
Inlägg #117: Postat: 2009-12-28 14:42:00
|
|
ingloz |
#115 / Så personliga vänner har jag inte bland muslimer att vi diskuterar familjefrågor. De skulle säkert klassa mej som lägre stående därför att jag förlorade min enfödde son då han var 24 och inte ens hann få egna barn - och jag skulle då kontra med att de borde hålla sin stora barnaskara i öronen när de busar bland gamla o sjuka i väntsalen på sjukan. Och att den som bosätter sej i ett annat land med annorlunda kultur måste ta seden dit de kommer. Det senare försöker jag få två av våra grannar att förstå. Att man måste göra rent efter sej i bastu och tvättstuga t.ex, och att det går bra att fråga om man inte förstår vad som står på anslagen i sophuset. Men min grundsyn är att ALLA har samma människovärde. Men jag väntar fortfarande på att få veta vad andra svenskar tror om att "Islam hotar ta över vårt land" Den frågan tror jag att alla de övriga som bidragit till mängden av kommentarer till Leif-Arnes text kan svara på. Kom an!
|
| |
|
Inlägg #118: Postat: 2009-12-28 14:46:00
|
|
ingloz |
#116/ Utforskaren, jag säger ju också att den meningen förvirrar mej.
|
| |
|
Inlägg #119: Postat: 2009-12-28 15:23:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz, jag ser ofta och länge på Viasat History och de återkommer om Islam mellan varven när de inte sänder åtskilliga timmar om Romarriket som är rena följetången som också beskriver vad Jesus och grabbarna sysslade med och att de inte alltid var guds bästa barn, borde gudarna veta. Nåväl Kadaffi är fast övertygad om att Europa måste bli ett muslimskt herravälde med Sharialagar och allt vad det innebär. Jag undrar om fler ser på V.H. eller Asess TV om man nu vill bli upplyst förstås?
|
| |
|
Inlägg #120: Postat: 2009-12-28 15:40:00
|
|
ingloz |
# 119/ Nej Utforskaren, och det är uppenbart att ingen annan har kollat de länkarna som var bif. eftersom det bara var jag som reagerade.
|
| |