Valt inlägg:
# 107/ Utforskaren och alla andra, att reagera är absolut inte detsamma som att "deka ner" för mej. Det finns väldigt mycket hos Muslimerna som jag verkligen gillar. Tänk så praktiskt att trä på sej en Burka och så har man sin outfit fix färdig. Vad mycket tid o pengar det skulle spara - nej jag skojar, men är samtidigt kritisk till den märkeshysteri som många ungdomar lever med. Stackars föräldrar! Det gäller att ha stinna plånböcker - trots second hand och vintage. För att återgå till anledningen att jag lade min näsa i blöt i det här sammanhanget: Det är bristen på REAKTION på de, som jag tycker, skrämmande länkar som du och Lasse i Gatan serverat. Och Leif-Arne Undvall som säger i sin för övrigt intressanta text att, "Islam är inget hot mot svensk kultur. Lika lite nu som för 1100 år sedan. Vi har alla nytta av ett kulturellt utbyte" Visst är det en förvirrande motsats. Jag tillhör dem som inte velat tro på teorierna om att en annan religion och kultur förbereder sej att ta över och göra svenskar till en minoritet. Men hur mycket jag än gillar Muslimer så vill jag självfallet inte förlora mitt Sverige, det behöver jag inga djupgående studier av andra kulturer för att inse. Kanske blir det nu samma visa som med klimathotet, bristen på reaktion i tid gör att vi överrumplas när det är för sent att sätta stopp. Snälla ni, reagera, tala om för mej att det inte är någon fara.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?