|
Inlägg #181: Postat: 2009-12-30 22:24:00
|
|
ingloz |
# 177 / GunnarL, - och den kommentaren riktar du till MEJ som till största delen har jobbat med just information, både muntligt och i form av det tryckta ordet. Tycker du kanske att jag uttrycker mej suddigt eller så :
|
| |
|
Inlägg #182: Postat: 2009-12-30 22:58:00
|
|
GunnarL |
181/ Den kommentaren kan man väl rikta till vem som helst! När man läser de länkar som Arho/Utforskaren/Lasse i Gatan/Moppedisten/Cyklisten/Sture Gunnarsson, m.fl. löjliga pseudonymer, hänvisar till så skall man nog vara lite kritisk, även om man jobbat med information hela sitt liv! Högerextremistisk och främlingsfientlig propaganda frodas på nätet - det gäller som snorkfröken säger här ovan att sålla infon lite grann. Men för fan - håll i första hand i handväskan så Du inte blir rånad när Du möter en invandrare! Men nu lägger jag ner för i år - tror jag - Gott nytt år ingloz!
|
| |
|
Inlägg #183: Postat: 2009-12-30 23:39:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz, Oj,oj vad feltolkat det blev, det var ju generellt en bild hur det borde vara, men du kopplade förmodligen ihop det som kritik med din medföljande mening som var en tanke ifrån mig, om det där med brainstorm fastnade jag för, att folk skriver inte helt genomtänkta kommentarer, som jag själv tydligen gjorde eftersom du missuppfattade den? Sä då får jag be om din förlåtelse att jag inte var tydlig. Ska läsa om mitt inlägg för att se om någon övergång gick att missuppfatta. Jag återkommer.
|
| |
|
Inlägg #184: Postat: 2009-12-30 23:46:00
|
|
ingloz |
# 182/ Ja, GunnarL, du borde nog inte riktat kommentaren enbart till ingloz. För övrigt, bestulen har jag blivit - tre ggr t.o.m.!! Och vet av vem. Du gör helt rätt i att börja fira det nya härliga decennium som ska bli det bästa av dem alla. Gott Slut, GunnarL, och Gott Nytt År 2010!!
|
| |
|
Inlägg #185: Postat: 2009-12-30 23:46:00
|
|
Utforskaren |
Ok Ingloz det kanske går att tro att det vasr riktat till dig, men så var inte fallet, utan en beskrivning om hur vi alla borde brainstorma om vissa saker. Just nu skulle jag vilja tala med GunnarL som kackar i eget bo, Alla ska veta att han skriver under en psedonym, han heter något annat den fegisen.
|
| |
|
Inlägg #186: Postat: 2009-12-31 00:00:00
|
|
ingloz |
#185/ Självklart, Utforskaren, annars skulle jag inte skrivit så i kommentaren till dej - Jag säger som GunnarL, kanske blir det annat än Sourze att tänka på de närmaste dagarna, så jag önskar dej ett riktigt Gott Nytt År! och ett fint o fräscht o orört Decennium med början 2010!
|
| |
|
Inlägg #187: Postat: 2009-12-31 00:03:00
|
|
Utforskaren |
Med sådana som GunnarL kommer vi aldrig att få säga sanningen om vårt samhälle och det är märkligt att en typ som han som vill flyta ovanpå och göra sig märkvärdig och påstår att han är så lärd borde ha så mycket vett att söka sanningen och inte komma med en massa fnoskler som inte är sant, så gör inte riktig karl, men hans självgodhet ställer till det för honom, som jag ser det i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #188: Postat: 2009-12-31 00:23:00
|
|
Janne B |
GUNNAR ingår inte i någon redaktion som kan hindra dig att skriva vad som helst.Om Du kommer på någon sanning någon gång så skriv bara ner den.
|
| |
|
Inlägg #189: Postat: 2009-12-31 00:38:00
|
|
Utforskaren |
Tack detsamma Janne, det är skillnad på att anta att något är sant, än att veta vad som är sant. Det här har vi diskuterat förr och det nog lite si och så med sanningen på allas våra händer, åtminstone när vi ska relatera vad andra påstår.
Du är duktig på att leta upp uppgifter om det gudomliga som du gärna vill skriva om, men hur ska vi veta om det är sant eller inte det du påstår ibland. Om jag inte visste att du inte är elak i din spydiga kommentarer skulle jag ta illa vid mig, men du vet att jag är öppen för att folk vill skoja med mig. Gott Nytt ÅR Janne och låt hälsan stå dig bi så att du orkar fortsätta att skriva åtskilliga år framöver för du behövs här.
|
| |
|
Inlägg #190: Postat: 2009-12-31 09:58:00
|
|
Janne B |
Jag framlever mitt liv utan att veta en enda sanning om någonting. När jag var 20 år visste jag däremot det mesta. Jag måste ha varit odräglig. Nu är livet mest ett sökande och spanande. Vad ska jag göra med Jesus som ibland kallade sig Människosonen och ibland Guds Son samt ibland antydde att han var Gud själv. Jag Grubblar aldrig på detta utan lever med att i religionens värld är inget enkelt och klart. Jo, jag vet att jag älskar Jesus - men det är vid sidan om all teologi.
|
| |
|
Inlägg #191: Postat: 2009-12-31 10:03:00
|
|
Janne B |
UTF. Jag har inga sanningar att presentera för dig - det får du försöka leva med. Jag lever med ett antal provisoriska antaganden grundade på mina livserfarenheter och en del läsning. Jag tror att du gör nästan det samma. Jag tror att vi som vuxna måste försöka leva utan att veta sanningar - men väldigt gärna söka dem. Ibland är Vägen viktigare än Målet!
|
| |