Valt inlägg:
Ingloz, jag känner också några trevliga muslimer som jag pratar med om Islam och då hänvisar de till Koranen och läser högt för mig om tio guds budord och så långt är allting gott och väl, men när de menar på att allt som står i koranen är sant, blir jag betänksam över att de inte tar avstånd ifrån dess mörka sidor som är en ren politisk ideologi. Med det som facit tycker jag synd om dem, som de ber mig att inte göra? Sedan kommer deras kritik mot oss att vi inte lever något bra liv och att vi har mycket att lära av dem. Det tråkiga är ju att de hävdar att deras familjeförhållande är mycket bättre än vårt, kanske det i visst hänsèende men inte generellt sett. Nu vet jag inte vad dina muslimska bekanta pratar med dig om när det gäller familjen, vilket vore roligt att veta, för jag har några punkter som jag går emot dem för och då undrar jag om du gör likadant t.ex det där med tvångsgifte eller äldsta sonen ansvarar för sina syskon och om de inte sköter sig får den äldre sonen bära hundhuvudet för detta m.m.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?