Katastrofens år 2010
"Bara ett halvår tidigare hade ingen i sin vildaste fantasi kunnat ana vad som skulle komma att hända. Trots en pågående finanskris och ett överhängande klimathot så pågick både utrikespolitiken och inrikespolitiken ungefär som vanligt..."
Kulturdebatten - alla pratar om olika saker
"I måndags var jag och min syster på Spegeln i Malmö för att lyssna på en direktsänd presentation av Kulturutredningens förslag. Som vanligt i liknande sammanhang slogs jag av tanken; Vad pratar ni om?"
TV4:s journalister till salu
Inom TV4 är det vanligt att ena dagen göra skjutjärnsintervjuer med makthavare för att nästa dag extraknäcka hos dessa. Förbrukad trovärdighet, åtal för mutor och svarta pengar följer i spåren
Finanskrisen: Som om inget hade hänt
All media berättar om de mest oroande händelser, men folk går omkring som vanligt. Det är som om "krigsrubrikerna" inte nådde fram till våra sinnen.
Det Nya Frälset
Katastrofen i tsunamins spår avslöjade obarmhärtigt att politiker och bryåkrater har tappat kontakten med vanligt folk.
Drogliberala tankar en lördagkväll
Idag satt jag och hade lite funderingar kring den svenska narkotikapolitiken, och som vanligt så kunde jag inte riktigt förstå mig på våran narkotikapolitik. Här är några av mina funderingar.
