sourze.se

Jaget och individualiteten

Man ska odla och försvara sitt eget jag. Om man inte gör det så är det lätt att man blir sedd som en icke-person. Vad är man värd om ens CV är tomt?

Kommentarer

Ring 114 14 istället för 112 om det inte är livsfara

Med flera års erfarenhet i blåljusbranschen vågar jag påstå att de flesta som söker akut hjälp mycket väl skulle kunna vänta till nästkommande vardag, och istället söka vård på en närliggande vårdcentral.

Kommentarer

I brist på mat äter råttorna varandra

"Vägen till makt går via brist. Brist och totalt människoförakt. Och bristen växer i Sverige. Känslan av att inte duga eller vara värd något. Vi mäts i samma pengar som allt fler kommer att lida allt större brist på."

Kommentarer

Obama är inte värd fredspriset

"Obama skiljer sig inte ifrån de politiker vi ogillar, som ljuger mellan tänderna och kommer med tomma löften om vad de ska göra när de har makten."

Kommentarer

Om att förena nytta med nöje

Man kan verkligen fråga sig om Björn Borg och Ingemar Stenmark gjort nån nytta. Att de dessutom stack till Monaco med pengarna var dålig stil. De borde ha jobbat inom vård, skola och omsorg i stället.

Kommentarer

Slutändamål

Tjockis, du är en tjockis, de retade honom men de kallade aldrig mig tjockis. Var jag inte värd nog? Var jag inte god nog? För det?

Kommentarer

Är en åsikt värd ett spillt liv?

Så var det dags igen; upplopp och elände i samband med ett möte mellan världspolitikens hövdingar och Genua blev inget undantag för ekvationen "toppmöte urspårade demonstranter".

Kommentarer