Bottenbetyg till SVT:s OS-sändningar
Det är fascinerande hur min upplevelse av OS i TV präglas av total inkompetens från SVT:s sida vad gäller att berätta en historia.
Allt om min TV - och en del poesi
Den här lilla historien innehåller alls inget hot. Och alls inget gnäll. För visst är det rentav poetiskt hur en myndighet kan få varje liten individ att känna sig sedd.
Våld gör mig trött!
Igår såg jag på TV och det var bara polisserier eller "pang du är död fast överlever 7543 gånger innan du dör men återuppstår 5678 gånger per minut"!
Kvinnor betalar GP 100,000 kr för härskarteknik
Ibland tror man inte sina ögon och öron. TV 4 rapporterade idag den 22 september att kvinnor betalat 2000 kronor var för att höra Göran Persson föreläsa i en timme om härskarteknik.
"Studio 60" - favoriten levererar
Aaron Sorkin, mannen bakom den smått fantastiska TV-serien "Vita Huset" är tillbaka i svensk TV. Hans otroligt välskrivna TV-drama "Studio 60 on the Sunset Strip" är en given suceé.
Hets mot kontroversiella åsikter
I Debatt på tv häromveckan diskuterades det oberättigade i att försöka hetsa mot dem som privat och enskilt beter sig annorlunda än de flesta homosexuella.
Reagera och agera
Aldrig förr har vi väl bombarderats med undersökande journalistik som nu. Orättvisor, olagligheter och ibland rent omänskligt behandlande, utav barn och vuxna i olika situationer i vårt samhälle, når oss i vardagsrummet via TV och datorer.
