Bottenbetyg till SVT:s OS-sändningar
Det är fascinerande hur min upplevelse av OS i TV präglas av total inkompetens från SVT:s sida vad gäller att berätta en historia.
Genombrott för 9/11 Truth i Danmark
Danska tidningar och TV har de senaste veckorna uppmärksammat tvivlen kring 11 september. Många framstående danskar vill se en ny utredning.
Drama på TV: Danskarna sopar banan med Sverige
När jag jämför skådespelarinsatserna jag sett i danska TV-dramor med svenska, framstår de svenska skådespelarna som kamouflerade plastbitar målade till torra träbitar.
Kvinnor betalar GP 100,000 kr för härskarteknik
Ibland tror man inte sina ögon och öron. TV 4 rapporterade idag den 22 september att kvinnor betalat 2000 kronor var för att höra Göran Persson föreläsa i en timme om härskarteknik.
"Studio 60" - favoriten levererar
Aaron Sorkin, mannen bakom den smått fantastiska TV-serien "Vita Huset" är tillbaka i svensk TV. Hans otroligt välskrivna TV-drama "Studio 60 on the Sunset Strip" är en given suceé.
Nobel, kvinnan och könsrollerna
Nobelpriset och Sverige är åter i fokus. Men handlar Nobelbudskapet i TV allt mindre om DNA och atomer, snille och visdom? Och allt mer om flärd och galaklänningar? Och i så fall, vems är felet?
Vem utnyttjar vem på TV?
Jag är varken nykterist, puritan eller religiös. Men jag är förälder och det behövs inte många hjärnceller för att räkna ut att supandet och knullandet i Big Brother blir till förebild för barn.
