LO-basens hycklande om löner
Gapet mellan "eliten" och arbetarna ökar, visar en LO-rapport. Själv tjänar Lundby-Wedin 1,2 och Mona Sahlin 1,5 miljoner. Som ordförande i Folksam har LO-basen godkänt VD: s lön på 5,6 miljoner.
Idol - en pengamaskin
"Det finns ett sätt som TV4 tjänar pengar på - ett sätt som allmänheten inte har en susning om, men som vi som arbetar inom musikbranschen mycket väl känner till. Jag ska nu avslöja det."
Laila Freivalds tjänar storkovan
Ombildningen av hyresfastigheter är återigen högaktuell. Men den stora frågan är varför våra beslutsfattare vill göra dåliga affärer? Öppna budgivningar är den enda lösningen.
Stackars Linda Skugge!
Skugge känner sig misslyckad och får framgångspanik när hon läser om hur många miljoner andra tjänar. Det är synd om henne!
Ska vi slå vad? Hur många dör?
Spelbolagen som verkar i Sverige tjänar pengar på död och förintelse!
Återupprätta arbetets värde
"Det ska löna sig att arbeta, genom betydande skattelättnader, främst för de som tjänar minst, och stramare bidragssystem. Med våra förslag kan människor som i dag står utan marginaler få flera tusenlappar mer att röra sig med varje år."
Låt mig slippa skolans korv och tipspromenader!
Sveriges korvproducenter tjänar storkovan, så här års.
