Vi har apartheid i Sverige!
Det har skapats en markant linje mellan dugliga och "odugliga" medborgare i landet. Vi som är sjuka och arbetslösa går då under titeln odugliga, för vi kostar ju samhället ofantliga summor pengar och är en allmänt mycket tärande sektor.
Politikerna bär ansvaret för finanskrisen
"De borgerliga har möjligtvis snabbat på och förvärrat krisen i Sverige, men det är de rödgröna politikerna som lagt grunden till den kris vi är i nu."
Inga florister i italienska armén
Italienska män är riktiga praktfjollor. Det är i alla fall en åsikt som jag oftast stöter på hemma i Sverige när jag berättar att jag bor i Italien.
USA och "the American dream"
Den amerikanska drömmen kan förverkligas i högre grad i Sverige än i USA. Det anser Chris Giles i en artikel i Financial Times.
Integrationsverkets livnäring
Det "etablerade" Sverige kontra majoriteten.
Ur led är tiden Sverige efter Tumba
Gudrun Schyman ska starta ett nytt feministiskt parti. Det är lätt att skratta men efter domen i våldtäktsmålet Tumba fastnar skrattet i halsen.
Sverige - ett fattigt land
Efter snart sjuttio år av vänsterstyre i samverkan med världen starkaste fackföreningsrörelse borde väl svenskarna ha en högre levnadsstandard än omvärlden?
