Israel - demokrati eller etnokrati?
"I oktober 2010 antog Israel en lag som kräver att nya medborgare skall avlägga en lojalitetsed till staten som judisk, sionistisk och demokratisk. Det innebär att demokratin bara avser judiska medborgare."
Kan själv!
"Vill vi utvecklas till ansvarstagande medborgare genom att själva se vad vi gör fel och därmed även lära oss att göra saker rätt – helt själva, eller vill vi med en rödgrön regering ha staten som alltid täcker upp för oss?"
Våga vägra vaccinera!
I Sverige går vi nu ut för att massvaccinera befolkningen, massmedia skruvar upp volymen för hysterin och staten försöker rädda produktionen.
Bankväldet - en historik #4
"Från den dagen jag blev finansminister började jag lära mig att staten höll en falsk position. Regeringen var inte menad att ha någon egentlig makt utan skulle lämna pengamakten suverän."
Sverige är en nation av fifflare!
Det är också så socialisterna vill ha det, när alla är bottslingar kan staten utöva sin makt när den vill och mot vem den vill.
Det finns ingen gratis lunch!
Så fort en försäljare säger att något är gratis skall man, som de flesta redan vet, se upp. Man får alltid betala på något sätt. Det samma gäller förstås när staten erbjuder “gratis" tjänster.
Slopa skatten på arbete! 5
Kanske bör staten enbart svara för beskydd, rättsväsende och kvalitetssäkringen av konstitutionen en nattväktarstat. Seriös invandring bör kanske då kunna ske helt fritt och utan restriktioner.
