Sverige är en skendemokrati
Att vår demokrati fungerar så dåligt beror främst på att journalisterna sviker sitt uppdrag. De ska stå på folkets sida mot makthavarna. Nu är det tvärtom. De står på makthavarnas sida, mot folket.
Vända andra kinden till?
Ibland måste man stå upp för sig själv mot översitteri och förtryck. Jag har alltid sagt vad jag tycker och tänker, och kunnat gå rakryggad ur konflikter.
Södertäljerånet: Konstigt agerande av polisen
Det gör inte mig lugn att veta att när ett rån pågår kan jag lugnt stå och filma, och vara delaktig i dramatiken om jag känner för det.
Är kd:s konservativa syn förankad hos folket?
Kristdemokraterna tycker att de konservativa värdena ska stå i centrum.
Utnyttja ditt relationskapital!
"Jag undrar hur många det finns vars främsta strävan i livet är att undvika att "hamna i utanförskap" stå utanför arbetsmarknaden och istället hamna i innanförskap på till exempel McDonalds."
Jag mötte Edith Backlund
"Alla scener är olika och det är alltid kul att stå där, vare sig det är tre eller tretusen personer i publiken."
Feminismen bär skulden till att vi mår så dåligt
Det här är mitt sätt att se på detta med feminister och jämställdhet. Jag är 100 procent kvinna och har en helt annan åsikt en vad som brukar stå i tidningarna.
