Kör Mona i diket - igen?
Det har varit en tuff höst för Mona Sahlin. Och det är inte slut än. "Det skall fan vara teaterdirektör", som August Blanche skrev, är nog ord som Sahlin begrundat under de senaste månaderna
Jag har alltid bojkottat oljebolaget Shell
"En gång för 10 år sedan fick vi slut på bensin och enda mack i närheten var en Shell. Vi tankade två liter, miniminivån, och körde vidare till OK."
Tunnelbane- samariten och cynikern
Tunnelbanan avgår 0845 från Fruängen. Genast märker jag att semestertiderna är slut på allvar, då de flesta sittplatser redan är upptagna.
Våldtäkterna måste ta slut
Våldtäkter är någonting som alla måste bekämpa.
Snart slut igen
Jaha, bara vi stökat över julen, så kommer årskrönikorna att stå som spön i backen. Så jag tjuvstartar lite, tänkte jag.
