Hur ska vi våga leva ut våra drömmar?
Jag har mött många människor som har talang för olika saker, men de lägger intresset på hyllan för att de är rädda att misslyckas.
Livet är en resa
Ibland ter sig saker så oförklarliga för mig att jag verkligen undrar om det inte skulle vara lättare att bara åka vidare på färden och glömma det hela.
Omstrukturera arbetet och fokusera på det viktiga
Lyckas vi gemensamt bygga upp ett framtida samhälle med försumbara kostnader för mat, tak och annat, så kommer alla att ha massor av tid och ork över, för att uppleva viktiga saker tillsammans med andra människor.
Storbritannien - in i Zimbabwe!
"Om detta hade hänt under Margaret Thatchers tid då är jag ganska säker på att vi hade sett brittiska trupper nere i Zimbabwe för länge sedan."
Socialen missbrukar sin makt! Forts
Nu vill jag klargöra några saker. Mitt förra inlägg handlade inte om oss, utan allmänt om hur det går till på olika ställen. Mitt fall var ett exempel. Nu vill jag berätta mer.
Tänk om alla...
"Små saker skulle kunna minska vår gemensamma miljöpåverkan mycket, och samtidigt få oss att spara pengar, må bättre och spara tid. Och ändå är det så ruskigt svårt att få det att hända."
Förbjud att folk mår dåligt!
Finns det inget annat sätt att komma åt ohälsan kan man ju alltid förbjuda den. Men innan regeringar kommer med så här intelligenta förslag så skulle jag vilja förbjuda en rad andra saker.
