Lena Sommestad ny partiledare för S?
Själv hade jag aldrig hört talas om henne, då jag för några månader sedan såg ett reportage om henne på nyheterna.
Bildt den allsmäktige
Vad tror Ni moderaterna sagt om en S regering avvecklat generalkonsulaten i New York och Los Angeles och samtidigt givit Ryssland 90 miljoner för "Reformarbete i Östeuropa och konflikthantering"?
Förslag till ny partiledare för S
Även om Mona Sahlin sitter lite löst för tillfället är nog stalltipset att hon sitter kvar som partiledare över valet 2010. Det gläder naturligtvis regeringen men svensk demokrati är att beklaga.
Ny regering nya vindar. Verkligen?
Röjer man bakom allt retoriskt bråte från både alliansen och vänsterblocket så visar det sig den gamla vanliga s politiken lever kvar i högönsklig välmåga.
Hyckleriet del 3 - det moraliskt goda s
De moraliska åsikter vi omhuldar inbillar vi oss gärna är någon sorts nedärvt, universellt etiktänkande, att det ligger i vår natur. Men det mesta är faktiskt påhitt av antika "Knutbymänniskor".
