För Sverige i tiden?
Kungen är på studiebesök ute i landet. Det är ett utmärkt tillfälle för att lyfta en ganska relevant fråga – behöver vi verkligen monarki? Kanske vore det bättre med ett system som är mer... demokratiskt?
Samhällets själsliga giftspridare
En bra människa eller regering försöker göra människor oberoende och stabila. De som ständigt påminner dig om att du behöver dem för att överleva, har alltid något att vinna på ditt beroende.
Regeringen utrotar den svenska vargstammen
"Tyvärr tycks det som att de svenska jägarna har lyssnat lite för mycket på sagorna om den farliga vargen och att vår regering lyssnar alldeles för mycket på jägarna."
Netanyahu använder ordet "fred" - men våldet ökar
"Den israeliske premiärministern hänvisar till fred och en palestinsk stat medan hans regering fortsätter att driva en politik som tillåter de israeliska bosättningarna att växa naturligt. Det är på tiden att den svenska regeringen agerar."
Blockpolitiken är så tröttsam!
Ja, är det ingen mer än jag som börjar tröttna på det här tjafset mellan höger o vänster, röda och blå, regering och opposition?
Sveriges mest demokratiska regering
Nu har vi fått en riktig majoritetsregering som vill arbeta för hela folket, säger de.
De tysta dammråttornas regering
Det är ganska otroligt egentligen. Hur regeringsföreträdare kan undanhålla sanningen för svenska folket utan att något händer.
