Om med- och motborgare
Inte uppmanar jag i mina texter någon till resning mot all världens orättfärdighet. Jag tramsar istället.
Politik har blivit tråkigt
"Politik har kommit att bli ett ämne som handlar om procentsatser, om system, om bidrag, om pension och floskler. Istället för att gå pang på kulan tar politiker omvägar och ordbajsar."
Seklets absoluta hockeyhändelse
Det var matchen som på förhand tippades bli jämn, småful och full med hockeygodis. Istället blev det en fatal överkörning och mål i överflöd.
Ska vi förbjuda allt i Sverige?
Det pratas om att friskolor och privatisering inte fungerar? Men gör något åt saken då istället för att klaga.
Jag tillhör underklassen - känslan bara är där
"Därifrån jag kommer tar man inte gärna tag i sig själv och det är en del av mitt arv. Man försöker inte ens. Istället gör man sitt bästa för att inte bli en sån som skäms."
Eduards Danielsson icke sant
Visa listorna för ut- och inpasserade - visa telefonlistorna! Det skulle göra att vi äntligen får ett slut på dessa ändlösa spekulationer. Men istället fortsätter hemlighetsmakeriet.
Varför ens kämpa för mat och tak över huvudet?
Varför kan inte alla sköta sig själv istället för att springa runt och tro att dom e någonting som dom igentligen inte är?
