Astrid Johansson: "Tunaskolan har mycket kvar att göra"
Efter massiv kritik backade Tunaskolan och tog bort sin omdiskuterade väggmålning. Men 14-åriga Astrid Johansson som startade debatten tycker att skolan fortfarande har en lång väg kvar till förbättring.
Kan själv!
"Vill vi utvecklas till ansvarstagande medborgare genom att själva se vad vi gör fel och därmed även lära oss att göra saker rätt – helt själva, eller vill vi med en rödgrön regering ha staten som alltid täcker upp för oss?"
Kanske är det för sent
Det är inte alltid lätt att sortera och veta vad som är bäst att göra, förrän i efterhand då alltså :-
Alliansens politik gör mig spyfärdig!
För flera år sedan skrev jag om att Socialdemokraterna säkert kommer på ett sätt att göra privata pensioner värdelösa genom att när det blir dags att plocka ut dem försvinner den allmänna pensionen i samma takt. Hur fel hade jag inte.
Klasskamp mot arbetslösa
Regeringen vill uppenbarligen göra de arbetslösa till en absolut underklass.
Vi glömmer att lyssna på vår intuition
"Det enda vi kan göra i sådana lägen då vi inser i efterhand att vi visste ett resultat i förväg är att försöka gå tillbaka till den känslan som talade till oss och lära oss att känna igen den för att vid nästa tillfälle lyssna lite bättre."
