Det börjar hetta till i Elitserien
I och med att den 47:e omgången i årets elitserie blev klar den 6:e februari så börjar det hetta till ordentligt vid den så kallade streckstriden. Låt oss gå igenom de matcher som spelades tillsammans med lite kommentarer kring hur det står till.
Bonus - smörjmedel för omotiverade chefer?
Vi skakas av den ena bonusskandalen efter den andra: SEB, AMF och, för att gå utanför Sverige, AIG. Men fundamentet för bonussystemen diskuteras alltför sällan. Är det rimligt att pengar ska vara den starkaste drivkraften i en företagsledning?
Låt SAAB och Volvo gå i konkurs
Två företag vars bilar världen inte efterfrågar skall nu stödjas med 28 miljarder. Det är svårt att tänka sig ett mer korkat sätt att bränna skattemedel. SAAB har inte visat vinst sedan 1995!
Rättegången mot Tito en skandal
Vilken domare i karriären vågade och vågar gå emot Bodström och hans auktoritära, feministiskt färgade syn på hur rättsväsendet ska fungera?
Frys min solnedgång
Du ska komma och skapa min lycka och ta med den när du behagar gå? Förstår du inte din egen storhet?
Kyrklig kärleksaffär?
Kommer Svenska Kyrkan och Missionskyrkan att gå ihop?
Gå på konsert och bio, gratis!
Visst vore det en önskedröm? Rolling Stones, Mamma mia och det kostar, gratis.
